Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: محروم بودن مازندران از شرکت‌های حمل و نقل بین المللی در حالی است که برای صادرات مرکبات باید چشم به خوش رکابهای یخچال دار خارجی داشته باشد.

نبود شرکت‌های هلدینگ و بین المللی حمل و نقل درحالی است که به دلیل نداشتن ناوگان ترانزیتی مجهز و مناسب بخشی زیادی از صادرات مرکبات مازندران از دیگر استان‌ها روانه کشورهای خارجی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر ۱۶ هزار و ۳۸۰ دستگاه کامیون در مازندران وجود دارد.

ملکی نبودن ناوگان فعال در شرکت‌های حمل و نقل از چالش‌های فراروی این صنعت در مازندران به شمار می‌رود و صادرات محصولات کشاورزی و مرکبات را در مازندران آسیب پذیرکرده است.

اگرچه تا فصل برداشت مرکبات و صادرات این محصول چندماهی باقی مانده است امادغدغه صادرات و نبود شرکت‌های بین المللی حمل و نقل مشکل دیرینه فعالان بخش کشاورزی و صادرکنندگان به شمار می‌رود، مشکلی که پرونده آن روی میز تمام دولت‌ها در استان باز است.

دغدغه صادرات و نبود شرکت‌های بین المللی حمل و نقل مشکل دیرینه فعالان بخش کشاورزی و صادرکنندگان به شمار می‌رود، مشکلی که پرونده آن روی میز تمام دولت‌های در استان باز مانده است

رضا رستمی، رئیس کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالایی مازندران می‌گوید: مجموعه کانون‌های حمل و نقلی آمادگی حمل مرکبات استان را با قیمت مناسب‌تر در داخل و خارج استان دارد.

وی بیان کرد: هزینه حمل بار و واسطه‌ای برای توزیع بار مرکبات مازندران از طریق شرکت‌های حمل و نقلی استان برای سازمان صنعت، معدن و تجارت مقرون به صرفه نیست.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالایی مازندران تصریح کرد: اتاق بازرگانی از نهادهای موفق در حوزه توسعه صادرات مازندران در دوره مدیریت جدید بوده و کانون انجمن‌های صنفی حمل و نقل کالایی استان از این تشکل حمایت می‌کند.

رضا رستمی بیان کرد: مازندران دارای شرکت‌های حمل و نقلی فعالی بوده که نقش اساسی در شکوفایی اقتصادی دارند اما نبود شرکت‌های حمل و نقل بین المللی از مشکلات فراروی استان به شمار می‌رود.

براساس اطلاعات رسمی اتاق بازرگانی مازندران حدود نیمی از کالاهای تولیدی این خطه شمال کشور به دلیل نبود شرکت حمل و نقل بین المللی فعال با برند سایر استان‌ها به خارج صادر می‌شود و این استان‌ها از مزیت کالاهای صادراتی مربوط به مازندران برخوردار می‌شوند. طبق این گزارش از ۱۲۳ هزار تن محصولات مرکبات و کیوی که در سال گذشته از مازندران صادر شد، صرفاً ۵ تا ۷ درصد از گمرک این استان صادر و مابقی با برند و گمرک استان‌های دیگر از جمله گلستان و گیلان صادر شد و ارزش ارزی این صادرات نیز به نام این استان‌ها به ثبت رسید.

در سطح کشور طبق آمار حدود ۶۰۰ شرکت حمل و نقل بین المللی فعال است که صرفاً مجوز پنج شرکت به نام استان مازندران صادر شده است.

اما علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به فعالیت بیش از هزار و ۶۰۰ شرکت حمل و نقل در استان گفت: مجوز پنج شرکت حمل و نقل در استان بین المللی است.

وی با اشاره به تفاوت قیمت و تعرفه شرکت‌های حمل و نقل بین المللی خواستار بررسی این مسئله از سوی واحد حمل و نقل راه و شهرسازی شد و گفت: همچنین باید بررسی شود آیا راهداری در استان صلاحیت صدور مجوز شرکت حمل و نقل بین المللی را دارد یا خیر زیرا یکی از دلایل و موانع صادرت برای فعالان اقتصادی، مقرون به صرفه نبودن نرخ‌های حمل و نقل و ترانزیت است و باید این مسئله بررسی شود.

این نماینده مجلس خواستار ارائه تسهیلات به فعالان حمل و نقل ترانزیتی شد و گفت: باید نسبت به شناسایی و رفع مشکلات در این بخش اقدام شود تا مانع فراروی صادرات حل شود.

نبود شرکت‌های حمل و نقل بین المللی با ناوگان خودمالکی مشکل مازندران است

در عین حال حسن خیریان پور معاون هماهنگی اقتصادی استانداری مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مازندران با داشتن سه فرودگاه، سه بندر با ۱۳ میلیون تن ظرفیت، موقعیت استراتژیکی ویژه، همجواری با کشورهای دریای خزر، اتصال به راه آهن سراسری، تولید سالانه هفت میلیون تن انواع محصولات کشاورزی، قابلیت‌های زیادی برای صادرات غیرنفتی دارد.

وی با عنوان اینکه مازندران در تولید ۱۴ محصول رتبه اول کشور را دارد گفت: مازندران می‌تواند با برنامه ریزی دقیق و مناسبت کارکرد فرااستانی و فراکشوری داشته باشد.

وی همچنان مهمترین مشکل صادرات مازندران را نبود شرکت‌های حمل و نقل بین المللی قوی با ناوگان خودمالکی می‌داند. و می‌گوید: در سال گذشته حدود ۵۰۰ میلیون دلار کالا از مازندران به خارج از کشور صادر شد که با احتساب کالاهای تولیدی این استان که از استان‌های دیگر به خارج صادر شد، ارزش این صادرات به یک میلیارد دلار می‌رسد.

در شرایطی مازندران از داشتن شرکت‌های بین المللی در عرصه حمل و نقل محروم است که بیشتر محصولات کشاورزی استان از طریق دیگر استان‌ها روانه بازارهای خارجی می‌شود.
براساس آمار حدود ۸۴۷ شرکت حمل و نقل بین المللی در سطح کشور فعالیت دارند که بیش از ۶۰ درصد از دفاتر این شرکت‌ها در پایتخت و مابقی در شهرهای بزرگی چون اصفهان و مشهد فعالند.

هم اکنون این استان پنج مجوز شرکت حمل و نقل بین المللی دارد ولی تمام این شرکت‌ها بر روی کاغذ به نام مازندران مجوز گرفتند و هیچیک از این شرکت‌ها در داخل استان مازندران دفتر برای فعالیت ندارند و بیشتر کارشان در تهران است و نمی‌توانند مشکلی از دوش استان بردارند.

کد خبر 4661776

منبع: مهر

کلیدواژه: حمل و نقل علی اصغر یوسف نژاد استانداری مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۶۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رقابت‌های بین المللی کشتی جام عبداله موحد در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد نوجوانان جام عبداله موحد از صبح امروز در شهر بابلسر استان مازندران آغاز شد..

این رقابت‌ها با حضور تیم‌های از کشور‌های هند، قزاقستان، عراق و نمایندگان کشورمان به مدت ۲ روز در سالن شهید نوبخت بابلسر برگزار می‌شود.


بیش از ۱۶۰ کشتی گیر در ۱۰ وزن طی روز‌های ۲۷ و ۲۸ فروردین ماه به روی تشک می‌روند و با هم زورآزمایی می‌کنند.

استاد عبدالله موحد متولد ۲۹ اسفند ۱۳۱۸ در بابلسر، کشتی‌گیر بازنشسته کشتی آزاد میان‌وزن ایران است. وی با ۶ مدال طلای جهان و المپیک در جایگاه دوم فهرست مشاهیر کشتی ایران و جایگاه یازدهم تالار مشاهیر اتحادیه جهانی کشتی برای قهرمانان کشتی آزاد در سده بیستم قرار دارد.

اوج فعالیت ورزشی آقا موحد در سال ۱۹۶۸ و در المپیک مکزیکو سیتی بود که یک مدال طلا برای ایران به‌دست‌آورد. اما به دلیل آسیب شانه از تکرار این موفقیت در المپیک ۱۹۷۲ بازماند. او کمی بعد به آمریکا رفت، اما حاضر نشد به مربی‌گری برای ورزشکاران آن کشور بپردازد چرا که غرورش اجازه نمی‌داد تا فنونی را به شاگردان (آمریکایی) آموزش دهد که علیه کشتی‌گیران ایرانی استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • کنترل کیفیت آب شرب با استاندارد‌های ملی و بین المللی در مازندران
  • ازدواج‌های صوری برای دریفات وام ازدواج!
  • تکنیک ساده برای کنترل عصبانیت و خشم | توصیه ژاپنی‌ها را بخوانید
  • با این تکنیک ساده عصبانیت خود را کنترل کنید
  • آغاز مسابقات بین‌المللی کشتی جام «عبدالله موحد» در بابلسر
  • وزن‌کشی کشتی‌گیران پنج وزن نخست کشتی بین‌المللی جام «عبدالله موحد»
  • یک تکنیک ساده برای کنترل عصبانیت و خشم
  • آغاز رقابت‌های بین المللی کشتی جام عبداله موحد در مازندران
  • تکنیکی ساده برای کاهش احساس خشم
  • تکنیکی ساده برای کنترل عصبانیت