Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:21:17 GMT

تولید پروتئین‌های پزشکی در مزارع تنباکو

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۳۶۲۶۶

تولید پروتئین‌های پزشکی در مزارع تنباکو

به گزارش پایگاه خبری ساینس، پیش‌بینی می‌شود ارزش بازار این نوع پروتئین‌ها در آینده نزدیک به ۳۰۰ میلیارد دلار برسد. در حال حاضر آنزیم‌ها و سایر پروتئین‌های صنعتی از راکتورهای زیستی بزرگ و گران‌قیمت استفاده می‌کنند، اما تولید این پروتئین‌ها و آنزیم‌ها در مزارع کشاورزی موجب کاهش هزینه‌های تولید تا یک سوم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیش از این محققان با دست‌ورزی ژنتیکی، گیاهانی را تولید کرده بودند که قابلیت رشد و تولید پروتئین‌هایی غیر از پروتئین‌های اختصاصی خود را در محیط گلخانه داشتند. اما هرگز چگونگی رشد این گیاهان در مزارع واقعی مورد آزمایش قرار نگرفته بود. اکنون محققان با اخذ مجوز کشت گیاهان دست‌ورزی شده از وزارت کشاورزی آمریکا توانستند گونه جدید تنباکو را کشت کنند. این گونه جدید در مزرعه به خوبی رشد می‌کند و مقادیر زیادی از سلولز باکتریایی را درون کلروپلاست خود تولید می‌کند.
هنگامی که گیاهان در مزرعه کشت می‌شوند، با چالش‌های مختلفی از تغییرات دما گرفته تا خشکسالی مواجه می‌شوند و به تمام پروتئین‌های خود نیاز دارند. اما در این تحقیقات مشخص شد گیاهان دست‌ورزی شده حتی با تخصیص بخشی از انرژی خود به تولید پروتئین‌های غیرطبیعی، توانایی رشد و ادامه حیات در مزارع را دارند.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature Plants منتشر شده است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۶۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ منبع پروتئین گیاهی

آفتاب‌‌نیوز :

محصولاتی که در ادامه برای شما معرفی می‌کنیم را می‌توانید هم به صورت تنها و هم در کنار سایر وعده‌های غذایی مصرف کنید و ارزش غذایی وعده‌های روزانه خود را افزایش دهید.

عدس و دال عدس

لوبیا چیتی

نخود

ماش و جوانه ماش

نخود سبز

کینوا

پسته و بادام

کلم بروکسل

دانه چیا

ذرت

کلم بروکلی

سویا

دیگر خبرها

  • انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان کشف شد
  • توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه
  • ۱۲ منبع پروتئین گیاهی
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • غول‌های آهنی در مزارع: نگاهی به فرآیند تولید تراکتورهای غول پیکر (فیلم)
  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد
  • نشست هیات اندیشه ورزی اتباع استان گلستان
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان