Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی در تازه‌ترین کنسرت خود که ساعت ۲۱:۳۰ روزهای چهارشنبه دوم و پنجشنبه سوم مرداد ماه در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود موسیقی متن برخی از فیلم‌های منتخب دنیای سینما را پیش روی مخاطبان قرار می‌دهد.

«برباد رفته» به آهنگسازی ماکس اشتاینر، «پدرخوانده» به آهنگسازی نینوروتا، «ماموریت» به آهنگسازی انیوموریکونه، «روانی» به آهنگسازی برنارد هرمن، «گلادیاتور» به آهنگسازی هانس زیمر، «دوردنیا در ۸۰ روز»، «بن هور» به آهنگسازی میکلوش روژا، «آرواره کوسه» به آهنگسازی جان ویلیامز، «بیرون از آفریقا» به آهنگسازی جان بری و «پیامبر (محمد رسول الله)» به آهنگسازی موریس ژار موسیقی متن فیلم‌هایی هستند که در این کنسرت به مخاطبان ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تازه‌ترین کنسرت ارکستر سمفونیک تهران ساعت ۲۱:۳۰ روزهای چهارشنبه دوم و پنجشنبه سوم مرداد ماه سال جاری به رهبری و مدیریت هنری شهرداد روحانی در تالار وحدت تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر 447133

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۶۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ درباره لغو کنسرت‌های بوشهر

هفته گذشته اخباری درباره لغو کنسرت‌های موسیقی پاپ در بوشهر در فضای مجازی منتشر شد. براساس این اخبار قرار بود کنسرت‌های آرمان گرشاسبی ۳۰ و ۳۱ فروردین و معین زندی پنجم و هفتم اردیبهشت‌ماه برگزار شود که این کنسرت‌ها با دستور اداره اماکن استان بوشهر لغو شدند.

به گزارش ایرنا، این خبر‌ها در شرایطی منتشر شد که اسفندماه سال گذشته اختتامیه کنسرت‌های موسیقی نواحی ایران با عنوان «فستیوال کوچه» در بوشهر لغو شد و واکنش‌هایی را از سوی هنرمندان در فضای مجازی در پی داشت.

مشکلی برای برگزاری کنسرت در بوشهر وجود ندارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ۳۰ فروردین‌ماه درباره لغو کنسرت‌های موسیقی در این استان اظهار داشت: فضای برگزاری کنسرت‌های موسیقی در بوشهر مهیاست و مشکلی برای برگزاری مطابق با دستورالعمل‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود ندارد.

عبدالرحیم افروغ گفت: سیاست‌ها و قوانین موجود برای برگزاری کنسرت موسیقی مشخص و شفاف است.

وی افزود: این روال در استان بوشهر شکل طبیعی خود را طی می‌کند، اما در اقدامی نادر و به دلیل یک‌سری ناهماهنگی‌ها در خارج از فضای کاری ارشاد اسلامی استان، شاهد لغو مجوز‌های برگزاری کنسرت‌هایی در بوشهر بودیم که موضوع اصلاح و سوءتفاهم ایجاد شده، رفع شده است.

افروغ افزود: سیاست وزارت ارشاد برگزاری کنسرت‌های موسیقی مطابق با دستورالعمل‌ها و قوانین حاکم بر عرصه موسیقی کشور است که در بوشهر نیز به دنبال پیاده‌سازی آن هستیم.

برگزاری کنسرت‌های موسیقی در بوشهر طبق مجوز‌های قانونی

همچنین مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره لغو اختتامیه «فستیوال کوچه» اظهار داشت: اختتامیه این فستیوال توسط نهاد متولی رویدا برگزار نشد؛ در صورتی که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر تمامی شرایط را برای برگزاری اختتامیه «فستیوال کوچه» فراهم کرده بود و مشکلی از این بابت نداشتیم، با توجه به اینکه اداره کل میراث فرهنگی بوشهر هم پیشنهاد جشنواره را داده بود و جشنواره از سوی این نهاد برگزار شده بود.

امیرحسین سمیعی با اشاره به اخبار منتشرشده درباره لغو کنسرت‌های دو خواننده پاپ در بوشهر گفت: تاریخ برگزاری کنسرت آرمان گرشاسبی که قرار بود ۳۰ و ۳۱ فروردین‌ماه برگزار شود، به دلیل سوءتفاهمی که بین اداره اماکن و شرکت کنسرت‌گذار ایجاد شده بود، لغو و به تاریخ دیگری موکول شد و مجوز کنسرت دیگری (معین زندی) تاکنون اصلا صادر نشده است که بخواهد لغو شود. این کنسرت نیز در آینده برای دریافت مجوز مشکلی نخواهد داشت.

وی افزود: این موضوعات نیاز به یک هماهنگی و گفتگو برای حل شدن دارند. بار‌ها بر این نکته تاکید کرده‌ایم که تنها مرجع صدور مجوز رویداد‌های هنری در کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. برگزاری این رویداد‌ها از مجرا‌های تخصصی سنجیده می‌شوند و به تناسب جامعه، فرصت ارائه پیدا می‌کنند.

سمیعی خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها مجرای قانونی است که مجوز رویداد‌ها و فعالیت‌های هنری را صادر می‌کند و نهاد‌های دیگر موظف هستند که این مجوز‌ها را رعایت و اجرایی کنند و طبق مصوبه‌های اخیر هم این هماهنگی باید به سمت بیشتر شدن پیش برود.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حال حاضر مشکل برگزار نشدن کنسرت در بوشهر حل شده است. جشنواره فرهنگی هنری «خلیج فارس» نیز اردیبهشت‌ماه امسال در بوشهر برگزار خواهد شد و همان‌طور که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر اعلام کرده است، مجوز‌ها طبق روال انجام خواهد شد و آن مجوز‌هایی که از نظر زمانی جابه‌جا شده‌اند یا رویداد‌هایی که هنوز مجوز نگرفته‌اند، در مسیر اجرا قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به تصویب و ابلاغ سند موسیقی به همه نهاد‌های مربوطه و لغو نشدن کنسرت‌ها به تبع این سند اظهارداشت: زمانی که کنسرت موسیقی لغو می‌شود، رسانه‌ها منتظر واکنش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، در حالی که این وزارتخانه سال گذشته برای برگزار شدن کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان نشان داد که پای مجوز‌های صادر شده خود می‌ایستد.

سمیعی گفت: اگر به رویداد و کنسرت موسیقی مجوز می‌دهیم، معتقد هستیم که ابتدا این رویداد در شورا‌های کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته و سپس مجوز برای آن صادر شود؛ بنابراین پایبند آن هستیم و جای هیچ نگرانی برای برگزاری آن نیست.

دیگر خبرها

  • چرا دانلود غیرقانونی آهنگ را دوست داریم؟
  • افزایش ۹ درصدی مخاطبان سینما‌های خراسان رضوی در فروردین ۱۴۰۳
  • رونق کنسرت‌ها تهدید یا فرصت؟
  • شهد شکرستان به کام مخاطبان
  • ماجرای لغو کنسرت موسیقی در بوشهر چه بود؟
  • توضیح مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ درباره لغو کنسرت‌های بوشهر
  • جزئیات کنسرت‌های تهران در اردیبهشت ۱۴۰۳ + تاریخ، قیمت بلیط و خوانندگان
  • باز هم سال سینمای کمدی؟
  • شروع کنسرت‌های پاپ در تهران؛ رضا صادقی، بهنام بانی و علیرضا طلیسچی | از ۱۵۰ تا ۸۹۵ هزار تومان
  • رسانه در اختیار موسیقی پاپ است/کنسرت «هوران» با ۱۴ قطعه به صحنه تالار وحدت می‌رود