Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-16@05:57:57 GMT

لرستان پیشرو در اطفای حریق

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۳۷۵۷۲

لرستان پیشرو در اطفای حریق

رئیس سازمان جنگل‌ها و فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: لرستان جزو استان‌های پیشرو در اطفای حریق است.

سرهنگ عباس‎نژاد در مراسم تکریم و تودیع فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان با بیان اینکه برنامه‌ریزی مؤثر و هدفمند مهندس نجفی باعث شده که لرستان جزو استان‌هایی باشد که کمترین حریق را داشته است، اظهار کرد: یگان حفاظت یگانی شبه انتظامی است که لازمه کار آن باید یک چارچوب انتظامی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی استفاده از جوامع محلی را ضروری دانست و بیان کرد: بدون مشارکت مردم نمی‌توان در کارها موفق بود و اگر از اطلاعات مردم کمک بگیریم قطعاً شاهد موفقیت‌های چشمگیری در حوزه حفاظت خواهیم بود.

عباس نژاد سامانه ۱۵۰۴ را یک نیرو کمکی برای یگان حفاظت قلمداد کرد و افزود: یگان حفاظت ضابطین خاص قضائی هستند که باید در امر صیانت از این منابع ارزشمند کوشا باشند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بیان کرد: مدیریت خوب، دلسوزانه و متخصصانه مهندس نجفی به شکلی بوده است که در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از منابع طبیعی لرستان بعنوان استان‌های پیشرو یاد می‌شود.

برخورد با سوءاستفاده کنندگان اراضی ملی

در ادامه این مراسم قاضی رازانی، دادستان مرکز استان عنوان کرد: پیشگیری بهتر از درمان است و دستگاه قضا با جدیت تمام در بحث مقابله با کسانی که از اراضی ملی سواستفاده می‌کنند برخورد خواهد کرد.

در ادامه این جلسه، سرهنگ مهرنیا به عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت منابع طبیعی استان سیل اخیر را حاصل تخریب منابع طبیعی دانست و اظهارکرد: در انجام امورات محوله نهایت تلاش خود را خواهد کرد و از هیچ کوششی فروگذار نخواهد بود.

در این مراسم از تلاش‌های مجدانه سرهنگ رستگاریان فرمانده قبلی یگان حفاظت تقدیر و سرهنگ مهرنیا به عنوان فرمانده یگان حفاظت این اداره کل منصوب و معرفی شد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۷۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف یک فروند شناور لنج صیادی متخلف در قشم

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان از توقیف یک فروند شناور لنج صیادی متخلف و کشف ادوات صید غیرمجاز در پی گشت یگان حفاظت منابع آبزیان در فصل ممنوعیت صید حلوای سفید در شهرستان قشم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان و به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان، مسعود احسانی با اشاره به اینکه مبارزه با صید غیرمجاز برای حفظ و حراست از منابع آبزی که به عنوان ثروت ملی محسوب می‌شود، از وظایف یگان حفاظت منابع آبزیان است، اظهار کرد: وارد کردن هر نوع خسارت به ذخایر آبزیان به عنوان ثروت ملی طبق قانون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آبزی جمهوری اسلامی ایران ممنوع است.

احسانی تصریح کرد: این میزان توقیف‌ها پیرو تاکید مدیر کل شیلات هرمزگان بر مقابله با صید غیرمجاز در راستای ممنوعیت فصل صید حلوای سفید با تلاش پایگاه حفاظت منابع آبزیان شهرستان قشم در منطقه باسعیدو صورت گرفت.

وی افزود: اکیپ گشت دریایی پایگاه حفاظت منابع آبزیان شهرستان قشم ضمن اخذ تجهیزات کامل با یک فروند گلف سازمانی به حوزه استحفاضی اعزام شد که در این عملیات یک فروندلنج غیر مجاز متخلف و یک دستگاه تور پرساین غیرمجاز حلواسفید به همراه تور مربوطه در محدوده باسعیدو به همراه ۱۵۰ کیلوگرم ماهی مخلوط و ادوات و ۱۱ نفر متهم دستگیر و ضمن تشکیل پرونده و ارسال به مرجع محترم قضائی جهت سیر مراحل قانونی به پایگاه حفاظت منابع و آبزیان این شهرستان دلالت داده شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان گفت: همچنین اکیپ گشت دریایی این پایگاه به حوزه استحفاضی شهرستان قشم اعزام شد که طی گشت‌زنی در منطقه‌های خورگوران، کانی، دوستکوه و خوریات خمیر که در عملیات مذکور دو جفته تخته ترال به همراه دو دستگاه تور ترال، ۱۴۶ طاقه تور منو فلامنت و ۵۵۰ متر طناب توقیف و به پایگاه یگان حفاظت منابع آبزیان قشم جهت سیر مراحل قانونی دلالت داده شد.

مسعود احسانی تصریح کرد: همه توقیف‌ها ضمن تشکیل پرونده به کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی شیلات جهت تعیین تکلیف یا در صورت نیاز به دستگاه قضا ارجاع داده شده‌اند.

وی ادامه داد: تلفن ۳۳۳۳۱۴۳۴ ستاد یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات هرمزگان برای دریافت هرگونه اخبار و اطلاعات در راستای صید، صیادی و مقابله با صید غیرمجاز به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی مخاطبین این حوزه است.

کد خبر 744808

دیگر خبرها

  • دستگیری ‌۵ هزار زمین‌ خوار در کشور
  • اطفای حریق انبار ضایعات پلاستیکی در اصفهان
  • دستگیری ۵۰۰۰ زمین‌خوار
  • دستگیری ۵هزار زمین‌خوار در کشور/ افزایش ۳۵۳ درصدی حریق
  • دستگیری بیش از ۵ هزار نفر از مجرمین و تعرض‌کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی کشور
  • توقیف یک فروند شناور لنج صیادی متخلف در قشم
  • بازگشت ۶هزار مترمربع از اراضی لرستان به چرخۀ تولید
  • محموله چوب قاچاق جنگلی در نشتارود توقیف شد
  • افزایش ۲۷۰ درصدی شناسایی تغییر کاربری‌غیرمجاز در لرستان
  • پشت پرده قطع ۷۰ درخت جنگلی و حمله به نیروهای منابع طبیعی