Web Analytics Made Easy - Statcounter

باتوجه به اهمیت سلامت بحث پایش‌های زیست محیطی به‌صورت مستمر در دستور کار قرار می‌گیرد به‌طوری‌که در دو سال اخیر قبل از آغاز فصل شنا، شناگاه‌های آلوده اعلام شد اما در اغلب موارد مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد.به گزارش بلاغ، از شهرستان ساری، تابستان است و لذت شنا تنها موضوعی است در این هوای گرم از خاطر افراد نمی‌رود و به عبارتی می‌چسبد اما در زمان شنا تنها چیزی که مهم نیست شنای در آب آلوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دریای مازندران سالانه میزبان گردشگران بسیاری است که از نقاط دور و نزدیک خود را به آبی بیکران می‌رسانند و تنی به آب می‌زنند اما در سال‌های اخیر بحث ورود فاضلاب و همچنین سرریز شیرابه‌های زباله موجب آلودگی برخی شناگاه‌ها شده که در این زمینه بحث پایش‌های زیست‌محیطی در دستور کار قرار گرفت.

باتوجه به اهمیت سلامت بحث پایش‌های زیست محیطی به‌صورت مستمر در دستور کار قرار می‌گیرد به‌طوری‌که در دو سال اخیر قبل از آغاز فصل شنا، شناگاه‌های آلوده اعلام شد اما در اغلب موارد مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد و مردم نمی‌دانند با شنا در این نقاط آلوده تا چه حد سلامت خود را در معرض خطر قرار می‌دهند.

در ارتباط با نقاط و یا شناگاه‌های آلوده پرچم‌هایی درنظر گرفته شده که پرچم آبی نشانه سالم، زرد احتیاط و بدون پرچم نشانه بحرانی و فوق بحرانی بودن شناگاه است.

رئیس اداره محیط زیست دریایی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: پایش‌های زیست‌محیطی بر روی شناگاه‌های سطح استان به‌صورت مستمر در حال انجام است که نتایج این پایش‌ها به‌صورت فصلی اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نتایج پایش‌های فصلی بهار امسال اعلام شد، افزود: ولی استناد به نتایج این پایش‌ها در طول یک فصل علمی نیست و نتایج چند فصل مورد استناد قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران بیان کرد: همچنین براساس نتایج انالیز سه شناگاه آلوده با وضعیت بحرانی شهید رزاقی تنکابن و پشت سپاه محمودآباد و وضعیت فوق بحرانی ساحل طلایی رامسر داشتیم که در سال 97 بسته بود و امسال براساس نمونه‌برداری‌ها از لیست خارج شدند.

نصیراحمدی اضافه کرد: طبق نمونه‌برداری قبل از افتتاح طرح‌ها در سال 98 شناگاه‌های آلوده یک مورد در چالوس، یک مورد در رامسر، چهار مورد در محمودآباد و یک مورد در تنکابن بوده که نمی‌توان به نتایج حاصل از نمونه‌برداری یک فصل استناد کرد بلکه باید دست‌کم به نتایج حاصل از سه دوره می‌توان استناد کرد.

وی تصریح کرد: باید پایش یک ساله اتفاق بیفتد تا بتوان نتایج این نمونه‌برداری‌ها را روی شناگاه‌ها پیاده کرد.

رئیس اداره محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اظهار کرد: هدف از انجام نمونه‌برداری‌ها به‌طور مستمر این است که مدیریت شناگاه‌ها آخرین وضعیت شناگاه‌ها را اعلام کنیم که وضعیت درحال تغییر بوده تا در وضعیت سالم قرار گیرند.

نصیراحمدی خاطرنشان کرد: توصیه ما به مسافرانی که وارد استان می‌شوند از آخرین وضعیت شناگاه‌ها مطلع شوند همان‌گونه که روی شناگاه‌ها حساسیت به خرج می‌دهیم حساسیت مهمانان تابستانه باید بیشتر از ما باشد.

وی در پایان گفت: درمجموع و براساس نمونه‌برداری‌های انجام شده می‌توان وضعیت شناگاه‌های استان مازندران مطلوب است.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۷۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش وضعیت منابع و کیفیت آب شرب شهرستان اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در این بازدید با اشاره به تعامل و پیگیری های مکرر و تشکیل کمیته های تخصصی برنامه ایمنی آب کارشناسان معاونت بهداشتی و شرکت آب و فاضلاب به افزایش گواهینامه های ایمنی آب صادره برای سامانه های آبرسانی استان به ۸ گواهینامه خبر داد.

وی اظهار داشت: با افزایش گواهینامه های ایمنی آب، استان آذربایجان غربی در زمره استان های برتر کشور در زمینه اخذ این گواهینامه ها قرار گرفت.

 

دیگر خبرها

  • پایش وضعیت منابع و کیفیت آب شرب شهرستان اشنویه
  • پایش نوروزی مناطق کوهستانی و مرزی قندیل شهرستان پیرانشهر
  • پایش بیش از ۶ هزار دستگاه بی خطرساز در مراکز درمانی و بیمارستانی در سطح کشور
  • تشدید پایش و نظارت محیط زیست بر واحدهای صنعتی مرکزی
  • پایش محیط زیستی ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی
  • پایش زیست محیطی سه هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی استان مرکزی
  • پایش بیش از ۶۰۰۰ دستگاه بی‌خطرساز در مراکز درمانی و بیمارستانی
  • ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی پایش شد
  • افزایش باکتری‌های مفید روده با اجزای زیست فعال کینوآ
  • کیفیت هوای شهرستان نهبندان در وضعیت ناسالم قرار گرفت