Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:15:26 GMT

معرفی نامزد اصلحی که رأی نمی آورد بیهوده است

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۳۸۳۱۰

معرفی نامزد اصلحی که رأی نمی آورد بیهوده است

اگر چه استفاده از افراد «شایسته» سمت‌های مدیریتی هم در ادبیات سیاسی و هم در رویه‌های مدیریتی معمول و مصطلح بوده است. با این حال این کلید واژه دریکی دو ماه اخیر و همزمان با آغاز فعالیت‌های یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بار دیگر از سوی محمد تقی مصباح یزدی مطرح و زمینه ساز گفت و گویی میان جریانات اصولگرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


‌وی ۳۱ خردادماه در دیدار اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری گفت که بسیاری از مشکلاتی که انقلاب در طول این سال‌ها داشته، ناشی از عدم انتخاب اصلح بوده است؛ اسلام می‌گوید به دنبال اصلح برای مدیریت، سیاست و حکومت باشید.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی محصول انتخاب اصلح توسط مردم بوده و استمرار آن نیز محصول انتخاب مجدد اصلح در مدیریت کلان کشور است، تاکید کرد: باید بنایمان این باشد که افراد اصلح را بشناسیم.
سخنان ماه گذشته پدر معنوی جبهه پایداری با واکنش‌هایی همراه شد اما اظهارات مصباح مبنی بر انتخاب اصلح در مناسبت‌های مختلف در سال‌های گذشته بارها تکرار شده است. وی اردیبهشت ماه ۹۶ در همایش معیارهای گزینش دولتمردان اسلامی از نگاه اهل بیت (ع) در خصوص معیارهای فرد اصلح می‌گوید: «در آموزه‌های دینی ما اصلح کسی است که تقوای بیشتری دارد و در عین حال در امر مدیریت دارای حسن تدبیر و عاقبت اندیشی است. اگر کسی این شرایط را به طور کامل داشت باید او را انتخاب کنیم اما اگر وجود نداشت باید به فرد اقرب و نزدیک تر به او روی بیاوریم و او را معرفی کنیم.»
با این حال عباس سلیمی‌نمین از فعالان اصولگرا در گفت وگویی، این گونه به صحبت‌های مصباح یزدی واکنش نشان داد: «اینکه گروهی روی نظر خود بایستند که از نظر من اصلح این افراد هستند و دیگران باید آن را بپذیرند به هیچ وجه قابل قبول نیست و در واقع با پیروان چنین تفکری نمی‌توان هیچ کار مشترکی انجام داد و به اجماع رسید.»
محسن غرویان که در گذشته از یاران نزدیک مصباح یزدی بود با بیان اینکه نامزدهای اصلح جبهه پایداری، مورد قبول مردم نیستند، این گونه به اظهارات ایت الله مصباح واکنش نشان داد و گفت: «اینگونه اظهارات بسیار کلی و مبهم است زیرا همه گروه‌ها و جناح‌ها بر انتخاب اصلح تاکید دارند اما بحث در این است که مصداق فرد اصلح کیست و شرایط اصلح چیست؟ دقیقاً این جاست که اختلاف نظر پدید آمده و هر گروهی شرایطی را برای اصلح تعیین کرده و دیگران را غیراصلح می‌داند و در واقع مصداق اصلح را گزینه موردنظر خود می‌داند بنابراین طرح اظهاراتی در این سطح کلی دردی از کسی دوا نمی‌کند.»
شخصیت اصولگرای دیگری که به اظهارات مصباح یزدی واکنش نشان داد، محمدرضا باهنر بود که در نشست خبری روز یکشنبه (۱۶ تیرماه) با اعلام مخالفت با طرح ایده نامزد اصلح گفت: باید از کسی حمایت کنیم که صلاحیت لازم و امکان رأی آوری هم داشته باشد چون فعالیت سیاسی منوط به کسب نتیجه است. ما صرفاً در انتخابات «صالح مقبول را به اصلح غیر مقبول» ترجیح می‌دهیم. حمایت از کسی که رأی ندارد کار بیهوده‌ای است.
در واکنش به سخنان دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، جبهه پایداری انقلاب اسلامی صبح امروز در حساب توییتری خود نوشت: «جناب آقای محمدرضا باهنر درحالی [این سخنان را] بیان کرده که آیت الله مصباح معتقد است باید از اصلح حمایت شود حتی اگر رأی نیاورد، که اساساً این ادعا برخلاف دیدگاه علامه مصباح یزدی است که به دفعات فرمودند: «معرفی اصلحی که امکان رأی‌آوری آن فراهم نیست، کار لغوی است.»

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جامعه اسلامی مهندسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۸۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رسمی تراکتور به جذب گل‌محمدی

هوشنگ نصیرزاده درباره انتخاب سرمربی جدید تراکتور اظهار کرد: ما سه گزینه برای انتخاب سرمربی داریم که گزینه داخلی‌ماه یحیی گل‌محمدی است. دو گزینه دیگر هم بردیف و کلمن بودند که حضور کلمن منتفی شد. بردیف هم حالا حالاها نمی‌تواند بیاید. نمی‌دانم چه کسی کلینزمن را مطرح کرد.

او ادامه داد: ما زمان برای انتخاب سرمربی نداریم چرا که به یک باره مجبور به این کار شدیم. مربیان یک دفعه بحث پایان قراردادشان را مطرح کردند و خمس بد موقع رفت. انتخاب سرمربی سخت است و علاوه بر آن فردی که انتخاب می‌شود باید با بازیکنان سازگار و با فضای هواداران و تبریز هم آشنا باشد.

او با ابراز امیدواری برای حضور یحیی گل‌محمدی روی نیمکت تراکتور گفت: مشکل یحیی با کمک خودش حل می‌شود.

مدیرعامل تراکتور در واکنش به اخباری مبنی بر این که برخی بازیکنان این تیم با حضور گل‌محمدی مخالف هستند، بیان کرد: این هم مثل قضیه کیلنزمن دروغ است.

مدیرعامل تراکتور درباره منتفی شدن حضور زنان تماشاگر در ورزشگاه یادگارامام (ره) عنوان کرد: این اتفاق یک تصمیم فرا فوتبالی بود. مجدداً زیر ساخت‌ها را مشاهده کردند و بعد از آن، دستوراتی به شهرداری و سازمان مسکن شهرداری دادند که مواردی مانند جداسازی گیت‌ها انجام شود تا شرایط به بهترین شکل مهیای حضور بانوان باشد.

 

 

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه های صدا وسیمای خراسان رضوی برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • ببینید | اولین واکنش پرسپولیس به انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی
  • چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب می‌شود
  • معلمان نمونه استان چهارمحال و بختیاری معرفی شدند
  • سرمربی موقت تراکتور تبریز معرفی شد
  • واکنش رسمی تراکتور به جذب گل‌محمدی
  • رقابت ۲ نامزد مجلس برای یک سهمیه باقیمانده در مشهد و کلات
  • انتخاب سرمربی تیم ملی کوراش آقایان و بانوان از خراسان‌شمالی
  • فراهم شدن تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان
  • معرفی نامزد‌های دومین جشنواره «عروسک‌خونه»/ زمان و مکان اختتامیه اعلام شد