Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلیمی مدیر کل امور عشایری استان ایلام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت:در حال حاظر سازمان امور عشایری بحث آبرسانی به عشایر را در دستور کار خود قرار داده است در سال گذشته استان ایلام تعداد ۱۰ ناوگان آبرسانی داشته است که به ۱۵ ناوگان تغییر پیدا کرده است و این تانکر‌ها ۱۰ هزار لیتری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: بخش عظیمی از راه‌های عشایری بر اثر سیل فروردین ماه دچار خسارت شدید شده اند که در حداقل زمان ممکن راه کوچ یلاقی عشایرانرا باز کردیم.

مدیر کل امور عشایری ادامه داد: جاده‌های ما جاده‌های در جه سه است که  فاقد هرگونه ابنیه هستند که در صورت کوچکترین بارندگی معمولا تخریب یا بعدا مسدود می‌شود از مشکلات دیگر جاده‌های عشایری آبشستگی جاده‌های عشایری است.

سلیمی از توزیع ۵۴۶ تن آرد در بین عشایر در طول یک ماه خبر داد و اشاره کرد: با توجه به نزولات آسمانی و بارندگی امسال بیشتر دام‌ها از مراتع استفاده می‌کنند.

وی یادآورشد:در بحث آتش سوزی مراتع جلساتی با اداره منابع طبیعی و محیط زیست تشکیل شده است و مناطق حادثه خیز شناسایی شده اند و برای عشایر استان ایلام کلاس توجیهی تشکیل شده است و در صورت رویت افراد ناشناس و مشکوک در دامنه طبیعت آن‌ها را گزارش دهند.

مدیر کل امور عشایری استان ایلام اظهار کرد:۴۰ میلیارد با هدف افزایش تولید گوشت قرمز به عشایر اختصاص یافته است که در سال گذشته نزدیک به هزار تن افزایش تولید گوشت قرمز داشته ایم سال گذشته استان ایلام ۷ هزار و ۹۰۰ تن تولید گوشت قرمز داشته است.

وی عنوان کرد:۱۳۱ درصد گوشت قرمز استان به دست عشایر تامین می‌شود.

سلیمی افزود: ۹۷۳۶ خانوار با جمعیتی مبنی بر ۶۰ هزار نفر در قالب ۱۲ ایل و ۳۲ طایفه مستقل در استان ایلام داریم.

وی تاکید کرد:عشایرها یک کارگاه تولیدی از زن، مرد، پیر و جوان هستند و استان ایلام چهاردهمین استان عشایری کشور است.

مدیر کل امور عشایری استان ایلام اعلام کرد: نزدیک به ۹ هزار تن گوشت قرمز و ۲۵ هزار ۱۷۸ تن شیر و ۴۶۸ تن روغن و ۱۵ هزار و ۷۰ تن پشم و صنایع دستیای از تولیدات امسال عشایر بوده است.

در پایان مدیر کل امور عشایری از عشایران محترم استان ایلام خواست برای آبرسانی آسان به خانوار های عشایر در مناطق صعب العبور اسکان نکنند.

انتهای پیام/ د

آبرسانی به مناطق عشایری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۹۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حاتم شکری گفت: در این طرح مادران خانه‌دار ساکن در مناطق روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر که تاریخ تولد فرزند سوم آنها فروردین ماه ۱۳۹۶ به بعد باشد به شکل رایگان و کمک ۱۰۰ درصدی دولت بیمه می‌شوند و از مزایای بیمه و بازنشستگی آن برخوردار خواهند شد.

او تأکید کرد: از ابتدای طرح تاکنون ۱۰هزار نفر از مادران خانه‌دار داری سه فرزند و بیشتر روستایی و عشایری پیش ثبت نام نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر انجام داده‌اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان افزود: همه مادران واجد شرایط طرح می‌توانند با مراجعه به ۵۲ موسسه کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان همدان اقدام به پیش ثبت‌نام کنند.

دیگر خبرها

  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان
  • ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت
  • عشایر نقش پررنگی در تحقق شعار سال دارند
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد
  • نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود
  • تمدید مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر برای بیمه رایگان