Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@11:58:28 GMT

اسکله صیادی ریگو به بهره برداری رسید

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۳۹۳۸۶

اسکله صیادی ریگو به بهره برداری رسید

به گزارش ایرنا، این اسکله به طول ۴۰ متر، عرض ۳ متر و ارتفاع یک متر از سطح دریا و با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال ساخته شد و به بهره برداری رسید.

این اسکله قدرت تحمل وزن ۵۰۰ کیلوگرم بر متر مربع را دارد.

قائم مقام شیلات کشور در حاشیه آیین بهره برداری از این اسکله به خبرنگاران گفت :۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار جهت ایجاد زیرساخت های لازم در کشور برای تسهیل در تولید ماهی در دریا اختصاص داده شد که اسکله ریگو یکی از این طرح هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیف اله حقیقی افزود: با توجه به اینکه تولید ماهی در دریا در جزیره قشم تا افق سال ۱۴۰۰ باید به ۸۰ هزار تُن در سال برسد، برای تکمیل زنجیره این نوع تولید در قشم، اسکله مذکور ایجاد شد.

وی افزود: این اسکله به صورت چند منظوره در اختیار صیادان محلی نیز قرار می گیرد تا برای رفت و آمد و تخلیه بار از آن استفاده کنند.

قائم مقام شیلات کشور خاطرنشان کرد: یک اسکه دیگر نیز به عنوان مکمل به طول ۶۰ متر

پیشبینی شده است که با تنامین اعتبار مراحل ساخت آن آغاز می شود.

۵۰۰ هکتار زمین در شهرستان قشم زیر فعالیت های کشاورزی، شیلات و امور دامی قرار دارد و ۶ هزار و ۶۲۰ بهره بردار در این بخش فعال هستند.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هنگام و لارک با حدود ی ۱۵۰ هزار نفر چمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان در میان آب های خلیج فارس به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر گسترده شده است.
۷۵۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پرورش ماهی قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۹۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمونه برداری از طلافروشی‌های استان تهران برای شناسایی مصنوعات با عیار پایین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از اداره‌کل استاندارد استان تهران، آقای محمدحسین طاهری افزود: در پی گزارشات دریافتی مبنی بر عرضه مصنوعات طلا با عیار پایین در سطح شهر و شهرستان‌های استان تهران، تیمی از بازرسان استاندارد با حضور در سطح بازار اقدام به خرید و نمونه‌برداری از طلافروشی‌های سطح استان برای انجام آزمون کردند.   وی ادامه داد: این مصنوعات نمونه‌برداری‌شده جهت انجام آزمون عیارسنجی به آزمایشگاه‌های مورد تأیید استاندارد ارسال و نتایج آن متعاقبا اعلام می‌شود.    طاهری به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ جهت استعلام و اطمینان از صحت اعتبار پروانه استاندارد و یا مجوز فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری از جمله مصنوعات طلا اشاره کرد و گفت: شهروندان قبل از خرید مصنوعات طلا با ارسال پیامکی حاوی حرف G قبل از کد شناسایی به این سامانه (به عنوان مثال برای استعلام کد T۶۸۳ باید پیامک GT۶۸۳ ارسال شود)، وضعیت اعتبار کد‌ها را استعلام کنند و در صورت اعتبار نداشتن کد مذکور، مراتب را با اداره کل استاندارد استان تهران به شماره تلفن ۱۵۱۷ اطلاع دهند.   به گفته ­مدیرکل استاندارد استان تهران؛ کد‌ها برای مشخص‌شدن تولید این مصنوعات توسط تولیدکنندگان معتبر داخلی و با رعایت عیار قانونی، بر روی مصنوعات طلا درج می‌شود.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • نمونه برداری از طلافروشی‌های استان تهران برای شناسایی مصنوعات با عیار پایین
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • بهره برداری از سه طرح بهداشتی، درمانی در فیروزکوه
  • ایجاد بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان
  • توقیف دو فروند قایق صیادی ترال در آب‌های قشم
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی در آب‌های قشم
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی ترال متخلف در قشم
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • آغاز تولید تخم اصلاح شده ماهی قزل‌آلا در اصفهان