Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@06:42:16 GMT

مصوبات ستاد تنظیم بازار عملیاتی می شود

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۳۹۵۳۲

مصوبات ستاد تنظیم بازار عملیاتی می شود

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه از ستاد تنظیم بازار انتظارات و توقعات زیادی داریم، افزود: در کشور ستاد تنظیم بازار بر اساس مصوبه ی که با سران قوا و تایید رهبر معظم انقلاب شکل گرفته، ابلاغ شده است و تصمیمات و مصوبات آن برای همه اعضای دولتی و غیردولتی الزامی است که باید به صورت قانونی عملیاتی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس قبادی روز سه شنبه در نشست کارگروه ستاد تنظیم بازار هرمزگان بیان داشت: تصمیمات ستادتنظیم بازار استان ها به گونه ای است که به تایید تنظیم بازار کشور هم می رسد.

وی ادامه داد: همه بخش های دولتی و غیردولتی نیز زیرنظر ستاد تنظیم بازار گنجانده شده اند.

این مسوول ابرازداشت: در ماه های پایانی سال گذشته مجموعه قوه قضاییه بویژه دادستان کشور به صورت رسمی در نشست های ستاد تنظیم بازار شرکت داشتند و در کل کشور نیز دادستانی ها حضور فعال پیدا کردند که از کمک و همیاری این مجموعه بهره مند شدیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در بحث تنظیم بازار مرغ کشور نیز در اسفندماه سال ۹۷ مجموعه ستاد تنظیم بازار استان هرمزگان تلاش زیادی داشتند و قیمت آن به ثبات نسبی رسید.

قبادی گفت: توقع داریم نشست های تنظیم بازار در هرمزگان به ریاست استاندار و یا معاونت برنامه ریزی استانداری مدیریت شود و به صورت منظم بازار مورد رصد و پایش قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه استانداران کشور باید با یکدیگر تعامل داشته باشند، گفت: در برخی از موارد شاهد بودیم که در مثال یک استانداری در یک نقطه ای از کشور ورود و خروج کالایی که لازمه تنظیم بازار بوده را ممنوع کرده است که باید در استان ها روی این موضوع بازنگری صورت گیرد.

معاون وزیر صمت یادآورشد: از ظرفیت استان های مرزنشین که هرمزگان نیز جز آن است در زمینه تامین کالاهای اساسی و تنظیم بازار بهره می گیریم.

وی گفت: هرمزگان به عنوان استان مرزی از توانایی و قابلیت بالایی برخوردار است که نباید باعث شود استان های دیگر از کالاهای اساسی وتنظیم بازار آن بهره مند نشوند.

۱۴ میلیارد یورو هزینه برای تامین کالای اساسی کشور

قبادی یادآورشد: دولت در بحث تامین کالای اساسی ۱۴ میلیارد یورو هزینه می کند و در ارتباط با تامین کالای اساسی در حقیقت به نوعی ارز یارانه ای به کالاها تخصیص می دهد.

وی گفت: اما در مواردی مشاهده شده کالاهایی همچون روغن، شکر و برنج که با ارز یارانه ای ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی وارد استان های مرزی مثل ایلام، خوزستان، کرمانشاه، کردستان و هرمزگان می شود، به هر شکلی از کشور خارج شده است.

وی بیان داشت: حتی دام زنده نیز به صورت عمده از استان های مرزی یاد شده از مرز خارج شده است که این امر باعث می شود کشور با مشکلاتی مواجه شود.

این مقام مسوول ادامه داد: از مجموعه نیروی انتظامی و استانداری انتظار می رود در بحث خروج کالاهایی که به نوعی از ارز یارانه ای بهره مند می شوند، کمک کنند که این اتفاق صورت نگیرد.

قبادی گفت: برنامه ریزی باید برای ایام خاص سال نیز مثل پایان سال، بازگشایی مدارس، عید قربان و ماه رمضان در حوزه تنظیم بازار و کالای اساسی صورت گیرد.

وی گفت: روز گذشته در نشست تنظیم بازار کشور بحثی با وزارت جهاد کشاورزی و میادین میوه و تره بار شهرداری داشتیم که عید قربان اشکال ندارد که دامداران در این مقطع خاص دام خود را با قیمت بالاتر بفروشد اما نباید این قیمت تا پایان سال به همین شکل تصویب شود.

این مسوول یادآورشد: مجبوریم جوری برنامه ریزی کنیم که باعث نشود قیمت گوشت قرمز به صورت افزایشی تا پایان سال ادامه داشته باشد.

وی گفت: در بحث لاستیک در کشور غیر از سایز ۲۴/۱۲ که هنوز به اشباح کامل نرسیده هیچ مشکلی نداریم و به هر میزان استان ها از جمله هرمزگان لاستیک نیاز داشته باشد، جوابگو هستیم.

وی گفت: در بحث افزایش قیمت بلیط هواپیما در بندرعباس نیز به طور حتم در نخستن نشست ستاد تنظیم بازار کشور آن را بررسی و پیگیری می کنیم اما سایر هزینه هایی که در استان هرمزگان تصمیم سازی می شود باید بدون استثنا به تصویب ستاد تنظیم بازار برسد.

هرمزگان فعال ترین استان کشور در بحث تنظیم بازار

استان هرمزگان در بخش صنعت، معدن و تجارت بویژه در بحث تنظیم بازار کالا جز فعال ترین استان های کشور است و در رتبه های اول قرار دارد.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست کارگروه ستاد تنظیم بازار هرمزگان گفت: استان هرمزگان در بحث تنظیم بازار استان بویژه در بخش شیلات و حمل و نقل دریایی، زمینی، ریلی و هوایی قابلیت بالایی دارد و بخش عمده ای از کالاهای کانتینری کشور از بنادر این استان به کشور وارد می شود.

هرمزگان از امروز سه شنبه ۱۸ تیرماه ۹۸ به عنوان استان پایلوت در اجرای سامانه رصد زنجیره تامین کالای اساسی (شکر) انتخاب شد و دوره آموزشی اجرای این طرح امروز با حضور معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار شد.

۷۱۹۵/۶۰۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۹۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، جلسه کارگروه تنظیم بازار شهرستان یزد با حضور مدیران فروشگاه‌های عضو سکو‌های تنظیم بازار و مسئولان دستگاه‌های متولی این موضوع برگزار شد.

سید محمدرضا مدرسی بر لزوم ارتقای کیفیت خدمت رسانی فروشگاه‌های عضو سکو‌های تنظیم بازار تأکید کرد و گفت: مقرر شد فروشگاه‌های عضو سکو‌های تنظیم بازار با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی در شهر یزد معرفی شوند.

وی افزود: همچنین قرار شد تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات صورت گیرد تا بتوانند کالا‌های متنوع‌تر و با کیفیت تری را تهیه و به مردم عرضه کنند.

فرماندار یزد اظهار داشت: مقرر شد با پیگیری اجرایی شدن مصوبه کارگروه تنظیم بازار بتوانند اقلام و کالا‌ها را با سود و هزینه تمام شده کمتری به مردم عرضه کنند.

وی تأکید کرد که با استفاده از کالا‌های تولید شده در یزد، اقلام با قیمت کمتر و سرعت بیشتری در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • کارگروه اقتصاد دریامحور هنوز خروجی عملیاتی نداشته است
  • توسعه اقتصاد دریا و شعار سال اولویت‌های اصلی هرمزگان در سال جاری
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • مصوبات شورای ترافیک کنگان عملیاتی شود
  • بهره‌مندی ۱۱۶۳ واحد تولیدی همدان از مصوبات ستاد تسهیل استان
  • مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به لرستان عملیاتی نشده است
  • مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به لرستان عملیاتی نشد
  • فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند
  • تشکیل اتحادیه بین‌المللی تجار «امین» در ایران