Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه بین الملل خبرگزاری تقریب، سامان نیازی معاون‌ امور بین‌الملل مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران (صلح زیبا) در تماسی تلفنی با مرتضی رحیمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در نیجریه ضمن ابراز نگرانی در خصوص وضعیت شیخ زکزاکی، از اقدامات انجام شده سفارت ایران استفسار و خواستار پیگیری هرچه بیشتر در این خصوص شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در این تماس تلفنی افزود: نهادهای حقوق بشری نگران وضعیت سلامتی شیخ زکزاکی هستند و به نتایج اقدامات دیپلماتیک دستگاه دیپلماسی و سفارت جمهوری اسلامی ایران در نیجریه چشم دوخته اند.

نیازی در ادامه با بیان اینکه اخیرا موسسه حقوق بشر صلح زیبا نامه ای به گوتیرش دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص وضعیت شیخ زکزاکی و یادآوری وظایف دبیرکل، به قلم و امضاء معاون حقوقی ارسال کرده است، اظهار داشت: قطعا اقدامات دیپلماتیک و رسانه ای هماهنگ و حساب شده ، می تواند برای حل این مناقشه مفید باشد.
وی در این تماس تلفنی از اقدامات صورت گرفته دیپلماتیک سفارت، از مرتضی رحیمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در نیجریه قدردانی کرد.
مرتضی رحیمی در پاسخ به سخنان نیازی اظهارداشت: تاکنون اقدامات متعدد و خوبی برای آزادی و درمان شیخ ابراهیم زاکزاکی و همسرش از سوی طرف‌های مختلف انجام شده است.
وی ادامه داد: سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز در چارچوب روابط سیاسی دو کشور و بر اساس دستور العمل‌های وزارت امور خارجه در همین راستا گامهای فشرده و مفیدی برداشته و با جهات مختلف در تماس و گفتگو بوده است.
سفیر ایران افزود: در نتیجه این گفت‌وگوها و اقدامات مقامات نیجریه‌ای با پذیرش یک تیم پزشکی برای معاینه شیخ و همسرش گامی موثر در جهت فراهم کردن زمینه معالجه آنها بر اساس تشخیص تیم پزشکی در خارج از نیجریه برداشته اند که مورد استقبال جمهوری اسلامی نیز قرار گرفت. بر مبنای اطلاعات منتشره هم اکنون چندی است که تیم پزشکی گزارشش را داده و وکلای شیخ آنرا تنظیم کرده تا به دادگاه ارائه کنند.
رحیمی تصریح کرد: وکلای شیخ زکزاکی، فرزند شیخ و دیگران دنبال تشکیل هر چه سریعتر دادگاه هستند تا گام بعدی که رای به آزادی شیخ و همسرش برای درمان در خارج از کشورست برداشته شود.‌ انتظار می‌رود با پیگیری‌های جاری این امکان هرچه زودتر فراهم شود.
وی افزود: بر همین اساس سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران در این خصوص با اشاره به اقدامات وزارت خارجه و دیدار آقای مهدی آقاجعفری دستیار وزیر و مدیر کل آفریقا با کاردار نیجریه در تهران پیگیری موضوع را مورد تاکید قرار داد.
سفیر کشورمان در پایان ضمن تشکر از تماس سامان نیازی و پیگیری های موسسه صلح زیبا یاد آور شد: لازمست از نهادهایی که در این راستا و اساسا برای حل مشکلات جامعه شیعیان نیجریه با دولت این کشور تلاش می کنند، تشکر شود و امید است آنها از دعای خیر خویش نیز برای گشایش بیشتر در این امر دریغ نورزند.
انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۹۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برج‌نگاره عملیات «وعده صادق» در برج آزادی+فیلم

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در پی عملیات «وعده صادق» از سوی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، تصاویری از اقتدار موشکی و پهپادی ملت ایران بر روی برج آزادی به عنوان قدمگاه انقلاب و نماد ملّی انقلابی تهران، در قالب برج‌نگاره به نمایش در آمد.

این اقدام در پاسخ به حمله رژیم غاصب صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق صورت گرفت و وزارت فرهنگ نیز ویدئومپینگ برج آزادی را در این راستا فعال کرد.

در این برج‌نگاره تصاویری از توانمندی‌های دفاعی نظامی و قدرت پهپادی و موشکی کشور و پرچم وحدت آفرین و انسجام افزای جمهوری اسلامی ایران به نمایش در آمد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای برج‌نگاره عملیات «وعده صادق» در برج آزادی+فیلم
  • سفیر ایران: پاسخ ما به اسرائیل لازم و متناسب بود/ اهداف نظامی دقیق مورد اصابت قرار گرفت
  • سفیر ایران: پاسخ ما به اسرائیل لازم و متناسب بود؛ اهداف نظامی دقیق مورد اصابت قرار گرفت
  • کشور‌ها درباره پاسخ ایران به حمله اسرائیل در شورای امنیت چه گفتند؟
  • ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشت
  • کدخدایی: ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است
  • ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است
  • سفیر ایران در نروژ: عملیات نظامی مشروع ایران علیه اسرائیل مطابق با قوانین بین‌المللی انجام شد
  • افسوس سفیر ایران در باکو از فرصت‌سوزی برخی کشورهای عربی - اسلامی
  • سفیر ایران: درصورت دست زدن مجدد اسرائیل به اقدام نظامی، پاسخ تهران قاطع تر خواهد بود