Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنیانگذار کاراته بانوان زنجان گفت: اعتقادات، حجاب و چادره از همه چیز برایم مهمتر است و بدون چادر در آزمون‌های مربیگری شرکت نمی‎کنم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; پایبندی بانوان به حجاب، آنان را در رسیدن به مدارج عالی معنوی کمک می‎کند و از سقوط به پرتگاه‎هایی که سر راه آنان قرار دارد، مانع می‎شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است. روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را در مسجد گوهرشاد به خاک و خون کشید.

این هفته فرصتی است تا با بانوان فعال فرهیخته استان زنجان در حوزه‌های سیاسی،اجتماعی، فرهنگی،هنری و ورزشی به گفت‎و‎گو بنشینیم.

سکینه محرمی یگانه یکی از بانوان فعال عرصه ورزش استان است که به عنوان بنیانگذار کاراته بانوان در زنجان خدمات ارزشمندی را ارائه کرده است و امروز کاراته بانوان زنجان مدیون فعالیت‎های این بانوی محجبه زنجانی است.

وی که از سال 74 فنون کاراته را به صورت شخصی و از همسر خود یاد گرفته و از سال 77 به عنوان مربی در زنجان فعالیت می‎کند،حجاب را مانعی برای فعالیت‎های خود نمی‌داند و معتقد است با حجاب به این مرحله از پیشرفت و ترقی در عرصه ورزش رسیده است.

محرمی در ابتدای سخن با تقدیر از حمایت‌های خانم موسوی و کاظمی در زمان آغاز فعالیت ورزشیش، می‌گوید تا کنون  مدال‌های رنگارنگی را در عرصه مربیگری کسب کرده‌ام.

وی افتخار خود را تربیت شادگران با اخلاقی عنوان می‌کند که در عرصه‎های برون مرزی، کشوری و سبکی درخشیده‌اند و شاگردانش تنها ورزشکاران استان زنجان هستند که دارای مدال ملی بوده و در رشته‎های کاتا و کمیته به اردوی تیم ملی دعوت شده‎اند.

این مربی زنجانی که نائب رئیس هئیت کاراته بوده و از سال 78 مسئول هئیت کاراته بسیج و مسئول بسیج ورزشکاران شهرستان زنجان است، ادامه می‎دهد: تلاش کرده‎ام با علم روز پیش روم و تمرین امروزم  با یک هفته پیش یکی نیست.

داور ممتاز تخصصی کاتا،اول پهلوانی،حجاب و عفاف و احترام و بعد قهرمانی را شعار خود اعلام می‌کند و می‌گوید: از 25 سالگی در خانه کاراته را یاد گرفتم و استادم همسرم سروان محمد حسین زاده رجوی است که امروز همه فنون کاراته را مدیون ایشان هستم که همواره حمایت فنی و مالی از من دارند.

وی دارای سه فرزند و یک نوه است که فرزندانش همگی در رشته کاراته قهرمان بوده و دارای مدال برون مرزی و ملی هستند.

 

 

این مربی متولد 1347 ادامه می‎دهد: به بانوان توصیه می‌کنم حتما یک رشته رزمی و دفاع شخصی را یاد یگیرند.

این ورزشکار زنجانی می‎گوید: رفتارم با شاگردانم به گونه‌ای بوده است که تاثیر مثبتی بر روی آنها داشته و اولیای دانش‌آموزان نیز از این تغییرات احساس رضایت می‌کنند.

در ورزش به حجاب و الفاظی که شاگردانم به کار می‌برند حساس هستم و اجازه نمی‎دهم کسی بی‌اخلاقی کند که خوشبختانه منش و روشم تا کنون کارساز بوده و شاگردان خوبی را تربیت کرده‎ام چرا که معتقدم قهرمانی که اخلاق نداشته باشد، جایگاهی نخواهد داشت.

محرمی می‎گوید: حجاب مانعی برای ورزش نیست با وجود اینکه داور تخصصی کاتای فدراسیون هستم بارها در آزمون به دلیل آزمون‌گیری آقایان شرکت نکرده‎ام  و مشکلی هم پیش نیامده است.

اعتقادات، حجاب و چادره از همه چیز برام مهمتر است و حتی در آزمون  دفاع شخصی پلیس نیز با چادر حاضر شدم و این کار من موجب شد تا سردار دستور دادند برای 54 نفر چادر ملی آماده شود.

توصیه من به جوانان و بانوان عمل من است، من نمی‌توانم وقتی حجاب ندارم یا بد اخلاقم  انتظار داشته باشم شاگردان با حجاب و یا با اخلاق تربیت کنم،به تذکرهای مکرر زبانی هم اعتقادی ندارم و معتقدم باید عمل من الگوی شاگردانم باشد.

وی دین گریزی جوانان را مهمترین دغدغه خود می‌داند و می‌گوید: در حلقه‎های صالحین بسیج فعال هستم،تلاش می‎کنم با یادگیری راهکارهای علمی و تجربه شخصی به صورت غیر مستقیم جوانان را هدایت کنم.

 

 

این ورزشکار از برگزاری مسابقه حدیث و چالش نماز اول وقت برای شاگردانش می‎گوید که موجب رضایت والدین هم شده است.

وی که بیش از یک هزار شاگرد در زنجان تربیت کرده است،مسئولانی همچون خانم کاظمی و  آقای امیری را پشتیبان خود در عرصه ورزش می‎داند و می‎گوید: از نظر عاطفی و فنی نیز همسرم همواره در کنارم بوده است.

از دیگر فعالیت‎های سکینه محرمی یگانه می‎توان به 25 سال تجربه مربیگری،بنیانگذاری کاراته در استان زنجان،مسئول هیئت کاراته بسیج مقاومت سپاه،نایب رئیس هیئت کاراته استان زنجان و مسئول هیئت کاراته استان زنجان اشاره کرد.

وی همچنین مسئول بسیج ورزشکاران شهرستان زنجان،موسس و مدیر باشگاه المهدی (عج) به مدت 15 سال،سرمربی حلقه صالحین بسیج،مربی برتر مروج اخلاق اسلامی( بسیج مقاومت سپاه)،کارشناس فنی،مربی و داور کاراته اداره کل آموزش و پرورش زنجان و نماینده ،مربی و داور فدراسیون کاراته_ شیتوریو ایران است.

نماینده، مربی و داور جوجیتسو،مربی دفاع شخصی پلیس،داور ممتاز لیگ فدراسیون کاراته ،مربی ملی فدراسیون کاراته کشور،بالاترین درجه کمربند مشکی استان در دفاع شخصی پلیس_جوجیتسو و مشکی دان 6 کاراته و دارای سطح پیلاتس از دیگر روزمه‌کاری این ورزشکار زنجانی است.

محرمی به عنوان فنی‌ترین مربی استان زنجان با کسب مدال‌های رنگی برون مرزی، ملی، کشوری،مدرس کاراته و دفاع شخصی در دانشگاه‌های آزاد اسلامی ابهر،پیام نور زنجان،علمی کاربردی زنجان،دانشگاه زنجان،کادر سپاه و نیروی انتظامی و گروه ذوالفقار بسیج است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۹۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کادر فنی تیم‌های ملی کوراش آقایان و بانوان ایران معرفی شد

به گزارش خبرگزاری مهر اسامی کادر فنی تیم‌های ملی کوراش آقایان و بانوان در رده‌های بزرگسالان و جوانان را در سال ۱۴۰۳ به شرح زیر اعلام شد.

الیاس علی‌اکبری (اهل خراسان شمالی) به عنوان سرمربی و مختار خورنگ به عنوان مربی تیم ملی کوراش مردان ایران تا پایان بازی‌های داخل سالن ۲۰۲۴ تایلند معرفی شدند.

بتول پاکروح (اهل خراسان شمالی) سرمربیگری تیم ملی بانوان بر عهده گرفت و فاطمه اسلامی به عنوان مربی معرفی شد.

همچنین محبوبه خورشیدی سرمربی‌گری تیم جوانان دختر ایران را تا پایان مسابقات قهرمانی جهان برعهده گرفت.

تیم‌های ملی کوراش بزرگسالان کشورمان خود را برای پیکارهای مسابقات قهرمانی آسیا که مقرر است خردادماه امسال در تهران برگزار شود آماده می‌کند.

بر همین اساس مرحله نخست اردوی تیم ملی کشورمان از ۴ اردیبهشت ماه در بجنورد آغاز خواهد شد.

کد خبر 6086071

دیگر خبرها

  • چالش دانش‌آموزان مسلمان برای اقامه نماز در مدرسه‌ای در لندن
  • ویسی:۶ بازی آینده فولاد از زن و بچه ام برایم مهمتر است/شاید سال بعد باشم ۱۰ بازیکن را نخواهم
  • کادر فنی تیم‌های ملی کوراش آقایان و بانوان ایران معرفی شد
  • ۹۸۱ مادر باردار زنجانی از سقط جنین منصرف شدند
  • معرفی کادر فنی تیم‌های ملی کوراش
  • رقابت بیش از ۲ هزار کاراته کا در پیکار‌های انتخابی تیم ملی بانوان در همدان
  • صنایع کم‌آب می‌تواند در قزوین پا بگیرد
  • صنایع کم‌آبی می‌تواند در قزوین پا بگیرد
  • زنجان؛ میزبان اردوی دوستی کشور
  • اردوی هلال احمر کشور در زنجان آغاز شد