Web Analytics Made Easy - Statcounter

صبح امروز و با حضور قائم مقام رئیس سازمان شیلات ایران،رئیس سازمان منطقه آزاد قشم،مدیر کل شیلات هرمزگان،معاون آبزی پروری شیلات استان ،فرماندار شهرستان قشم رئیس شیلات شهرستان قشم و جمعی از صیادان و بهره برداران پرورش ماهی در دریا بندرگاه صیادی(موج شکن) ریگو اسکله شناور پشتیبان شناور های صیادی و مزارع پرورش ماهی در دریای این منطقه افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، قائم مقام رئیس سازمان شیلات ایران در این مراسم با بیان اینکه ظرفیت های صید و صیادی و همچنین آبزی پروی دریایی در استان هرمزگان می توانند به خوبی رونق تولید و توسعه را محقق سازند، گفت:خوشبختانه کشور با وجود همه فشارهای بین المللی از توسعه خوب و روز افزونی در صنعت آبزی پروری بویژه پرورش ماهی در دریای و آبزی پروری دریایی برخوردار است.


 دکتر سیف اله حقیقی با بیان اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه 200 هزار تن ماهی در این طرح در کشور تولید می شود، افزود: در این برنامه 28 سایت پرورش ماهی در کشور ایجاد می شود که هشت سایت در شمال و حدود بیست سایت در جنوب کشور است.



 وی با اشاره به اینکه حمایت  بیشتر از بخش خصوصی و تشویق و مشارکت جامعه صیادی برای همکاری در این طرح  از عوامل رونق بیشتر طرح پرورش ماهی در در دریا است تصریح کرد:بی شک هر زمانی که فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران اسلامی را می‌شماریم، باید نگاهی ویژه به ظرفیت آبزی پروری به‌عنوان قابلیتی مهم در استان‌های ساحلی و غیر ساحلی انداخت.

قائم مقام رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه بدیهی است که با افزایش جمعیت و کاهش سطوح خشکی قابل کشاورزی، آبزی پروری  دریایی راهی مطمئن بری تامین غذای جوامع انسانی می تواند باشد گفت:خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران به ویژه استان هرمزگان در این زمینه گامهای خوبی برداشته است. 



در ادامه مدیر کل شیلات هرمزگان با بیان اینکه با نصب این اسکله شناور مشکلات صیادان و بهره برداران پرورش ماهی در دریای بندرگاه ریگو تا حد زیادی مرتفع گردیده است گفت: این اسکله علاوه بر ارائه خدمات صیادی به صیادان ریگو در پشتیبانی از سایت های پرورش ماهی در دریای منطقه هم نقش مهمی ایفا می کند.

محسن یکتاپور با بیان اینکه  توسعه و ارتقای کیفیت صید و صیادی و نشاط صیادان منطقه ، رونق تولید و پشتیبانی بهتر این بندرگاه از سایت های پرورش ماهی در دریا از اهداف مهم راه اندازی این اسکله شناور بوده است گفت: این اسکله شناور از محل اعتبارات سازمان شیلات ایران و طرح پروش های ماهی در در یای راه اندازی  گردیده است. 


به گزارش ایسنا، گفتنی است روستای ریگو از توابع بخش شهاب شهرستان قشم در جنوب ایران است.


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال بخش خصوصی پرورش ماهی خلیج فارس سرمایه گذاری صنعت قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۹۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تولید تخم اصلاح شده ماهی قزل‌آلا در اصفهان

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت:   تولید تخم «تریپلویید» ماهی قزل‌آلا (تخم تمام ماده عقیم) با هدف اصلاح و بهبود نژاد این محصول در اصفهان آغاز شد.

محمدرضا عباسی افزود:  تولید تخم تریپلویید ماهی قزل‌آلا با حمایت سازمان شیلات ایران و پشتیبانی علمی دانشگاه صنعتی اصفهان انجام می‌شود.

او گفت: اقدامات دیگر برای اصلاح نژاد (ایجاد لاین) نیز در حال انجام است و جزو طرح‌های علمی و تحقیقاتی ما محسوب می‌شود.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان خاطرنشان کرد: اقدام‌های مورد اشاره، افزایش کمی و کیفی تولید را در پی خواهد داشت.

عباسی افزود: تخم تریپلویید ماهی قزل‌آلا از جمله محصولات صادراتی است و کشور‌های مختلف از آن استقبال می‌کنند لذا در صورت رفع موانع، قادر خواهیم بود بخش قابل توجهی از آنها را صادر کنیم.

اوتصریح کرد: «تخم چشم‌زده» ماهی قزل‌آلا به‌عنوان یک محصول راهبردی در تامین گوشت سفید نیز از جمله محصولات تولیدی اصفهان است و سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون قطعه از آن تولید می‌شود.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: با تلاش مجموعه تولیدی «آبزی نگین شایان» فریدونشهر نخستین محموله تخم چشم‌زده تمام ماده به تعداد ۳۰۰ هزار قطعه در یک سال اخیر به تاجیکستان صادر شد.

عباسی ادامه داد: وابستگی شدید به تخم چشم زده خارجی در سال‌های گذشته در کشور وجود داشت، اما این شرکت از نخستین مجموعه‌های ایرانی است که توانست محصول مذکور را تولید کند و در راه کاهش وابستگی گام بردارد.


باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • توقیف دو فروند قایق صیادی ترال در آب‌های قشم
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی در آب‌های قشم
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی ترال متخلف در قشم
  • توقیف ۲ فروند شناور متخلف صید ترال در آب‌های قشم
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • آغاز تولید تخم اصلاح شده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • فعالیت‌ های دریایی در خزر ممنوع شد
  • هشدار افزایش وزش باد و ارتفاع امواج در دریای خزر
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان ایجاد می‌شود
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان به زودی ایجاد می‌شود