Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: براساس هدفگذاری‌هایی انجام شده امسال طرح‌های مشاغل خانگی اردبیل از ۵۸ میلیارد ریال تسهیلات بهره‌مند می‌شوند. ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، قاسم رحیمی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی طرح‌های اشتغالزایی در اردبیل اظهار داشت:‌ تسهیلات مشاغل خانگی نقش مهمی در ایجاد و راه‌اندازی فرصت‌های شغلی داشته که سهم استان برای سال جاری از محل اعتبارات این حوزه 58 میلیارد ریال تعیین شده تا پراخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: حسب دستور شخص استاندار جلسات کارگروه تخصصی اشتغال استان به سبب اهمیت ویژه به صورت مستقل و جدا از زیرگروه شورای مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار خواهد شد که این بیانگر اهمیت موضوع اشتغال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به اینکه امکان پرداخت تسهیلات بر اساس رسته فعالیت‌‌های مشاغل خانگی موجود در سایت میسر خواهد بود، افزود: متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی از دو طریق پشتیبان و مستقل می‌توانند اقدام به دریافت تهسلات کنند.

طرح توانمندسازی مهارتی دانشجویان با رویکرد اشتغال در اردبیل اجرا می‌شودبسترهای فعالیت طرح‌های فناور اشتغال در اردبیل فراهم می‌شودتوسعه اشتغال در اردبیل نیازمند حل مشکلات واحدهای تولیدی استدستیابی به اهداف اشتغال در اردبیل نیازمند حمایت از بخش خصوصی استمشوق‌های سرمایه‌گذاری برای توسعه اشتغال در اردبیل ارائه می‌شود

رحیمی با بیان اینکه این تسهیلات به کارآفرینان، دارندگان مجوزهای پشتیبانی و افراد مستقل که طرح آنان بر اساس ظرفیت‌ها و اولویت‌های استان است پرداخت می‌شود، تصریح کرد: تسهیلات مشاغل خانگی استان اردبیل با عاملیت دو بانک توسعه تعاون و بانک رفاه کارگران و بر اساس برش شهرستانی قابل پرداخت خواهد بود.

وی بیان کرد: متقاضیان برای دریافت تسهیلات خانگی پس از ثبت نام در سامانه مشاغل خانگی می‌توانند به صورت الکترونیکی و از طریق سایت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل یا به صورت حضوری از طریق چهار دستگاه شامل سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اظهار کرد: سهم استان اردبیل از محل اعتبارات تسهیلات مشاغل خانگی پس از بررسی و تایید طرح‌های ارائه شده توسط متقاضیان در این حوزه در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

ابلاغ طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار

رحیمی در مورد طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار بیان کرد: شیوه نامه انتخاب اشخاص مشمول طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار براساس طرح ملی الگوی توسعه مشاغل خانگی ابلاغ شد.

وی گفت: بر اساس شیوه‌نامه ارسالی از سوی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری پیرو تبادل موافقت‌نامه همکاری سه‌جانبه با جهاددانشگاهی، وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و دفتر امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با موضوع "توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی" مقرر شده زنان سرپرست خانوار در شهرستان‌های کمتر برخوردار در چهار گروه زنان همسر فوت شده، زنان مطلقه، زنان دارای همسر از کارافتاده، معتاد، متواری و مفقودالاثر و دختران هرگز ازدواج نکرده بیکار در فاصله سنی 45 تا 55 سال اجرایی شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود: بر اساس این شیوه نامه اطلاعات مشمولان طرح توسط جهاددانشگاهی به عنوان مجری طرح از طریق تعامل با دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، سازمان‌های مردم نهاد، فعالان حوزه کارآفرینی و اشتغال، بخش خصوصی، سازمان بهزیستی و کمیته امداد شناسایی و برای بررسی و تکمیل و تبدیل به فهرست واحد در اختیار دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بر اساس شیوه‌نامه واصله، زنان دارای همسر کم درآمد اعم از کارگر فصلی و غیره و سکونتگاه های غیر رسمی یا حاشیه‌نشین‌ها مشمول این طرح نخواهند بود.

رحیمی گفت: بر اساس موافقت‌نامه سه جانبه در طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان‌ها به عنوان ناظر بر اجرای طرح تعیین شده‌اند.

راه‌اندازی صندوق‌های ریسک‌پذیر در اردبیل

رئیس اداره توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل نیز گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با استفاده از ظرفیت مراکز مشاوره کارآفرینی و شتابدهنده‌ها به هدایت استارت آپ‌ها در راه‌اندازی کسب و کارهای نوآورانه و در نهایت در پی افزایش ضریب موفقیت کسب و کارهای نوپا و کارآفرینان است.

احسان کاتب بیان کرد: اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با استفاده از ظرفیت مراکز مشاوره کارآفرینی به ارائه مشاوره­‌های تخصصی مبتنی بر دانش کاربردی و نوآوری به صاحبان ایده و صاحبان کسب و کار، کارآفرینان و متقاضیان ایجاد بنگاه‌های اقتصادی پرداخته است.

وی افزود: به منظور تقویت ارتباط استارتاپ‌ها و شرکت‌های تعاونی دانش بنیان و شرکت‌های صنعتی بزرگ با همکاری شتابدهنده‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای ایجاد کارخانه‌های نوآوری و خلق محصولات و شناسایی اولویت‌های توسعه فناوری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شرکت‌های تعاونی دانش بنیان  این وزارتخانه به همراه صندوق نوآوری و شکوفایی و بانک توسعه تعاون تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده است.

رئیس اداره توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: به تبع این امر در این استان نیز مرکز نوآوری و توسعه تعاون و صندوق‌های ریسک‌پذیر با همکاری اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، پارک علم و فناوری و مرکز رشد دانشگاه محقق اردبیلی شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام/ش

R41374/P/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۰۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، به دنبال انتشار برخی پیام‌های جعلی به صورت پیامک و شبکه‌های مجازی در ارتباط با دریافت کالابرگ الکترونیکی به اطلاع هموطنان می‌رساند هر گونه خبر رسمی در این زمینه تنها از طریق مراجع رسمیو یا سامانه پیامکی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

نیت شر پشت یک پیامک | مراقب این نوع پیامک‌ها باشید

وزارت رفاه ضمن هشدار از هموطنان خواست به منظور جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری به اخبار فاقد اعتبار در این حوزه توجهی نداشته باشند.

کد خبر 846837 برچسب‌ها وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی خبر مهم کالا برگ (کوپن)

دیگر خبرها

  • نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند
  • گرامیداشت هفته کارگر در مازندران با ۳۰۰ برنامه
  •  اخبار رسمی کالابرگ‌ فقط از مراجع رسمی وزارت رفاه پیگیری شود
  • هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان
  • وجود ۱۴۸ هزار و ۷۴۲ کارگر دارای بیمه اجباری در استان
  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی
  • بیش از ۱۹ هزار شغل جدید در استان مرکزی ایجاد شد
  • اعلام عناوین شغل‌های سخت و زیان‌آور در خراسان جنوبی
  • جذب حدود ۵۳ میلیارد ریالی تسهیلات دولتی برای مشاغل خانگی نیشابور