Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اتمام زمان طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، اظهار داشت: از جمعیت ۴۸ هزار و ۴۴۳ نفر بالای ۳۰ سال شهرستان، در این مدت ۳۹ هزار و ۷۰۵ نفر در خانه های بهداشت شهری و روستایی و ۱۰ هزار و ۱۹۳ نفر در ایستگاه های سیار و ثابت سطح شهر غربالگری فشار خون را انجام داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق آمارهای خام موجود بیش از ۱۰۱ درصد از افراد بالای سی سال در طول این طرح پوشش داده شده اند، اما با توجه به اینکه آمارها کلی و آنالیز نشده است پس از اعلام نهایی از طرف دانشگاه علوم پزشکی درصد صحیح پوشش عمومی در این طرح به اطلاع مردم می رسد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیجار با بیان اینکه در بیجار پنج هزار و ۴۱۲ نفر مبتلا به بیماری فشار خون هستند، گفت: در طول این طرح ۶۶۶ نفر مشکوک به فشار خون، ۱۰ هزار و ۶۶۱ نفر مبتلا به پیش فشار خون و ۴۹ نفر با بیماری نارسایی کلیوی توام با فشار خون شناسایی شده اند که از این تعداد ۳۴ نفر دارای فشار خون نامطلوب بوده اند و طبق دستورالعمل به پزشک ارجاع داده شده اند.

جعفری در ادامه با بیان اینکه سبک زندگی تاثیر مستقیم بر فشار خون و انواع بیماری ها دارد، بیان کرد: مصرف بالای نمک و غذاهای چرب از جمله عوامل موثر در ایجاد فشار خون است.

وی یادآور شد: طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در ۴۵ روز تمام نمی شود و افراد شناسایی شده رها نخواهند شد بلکه روند درمان آنان پیگیری می شود.

کد خبر 4662122

منبع: مهر

کلیدواژه: بیجار شهرستان بیجار فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۰۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی دستگاهی برای آنالیز توزیع فشار در کف پا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، مجتبی گوهری، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان دانش سالار ایرانیان از طراحی و تولید فوت مدیسنس برای درمان عارضه‌های پا و حرکتی، عنوان کرد: از این دستگاه به منظور سنجش میزان توزیع فشار روی کف پا به صورت ایستا و پویا استفاده می‌شود.

وی درباره نحوه عملکرد محصول فوت مدیسنس توضیح داد: این دستگاه با ارائه نمودار های متناسب با موقعیت و میزان فشار در هر نقطه از کف پا، محل دقیق نیروهای اضافی وارده بر کف پا را مشخص کرده و برآیند مرکز فشار بدن را نشان می دهد. با بهره‌گیری از این دستگاه می توان اطلاعات کاملی را برای آنالیز عملکرد پا و ناهنجاری‌های ظاهری و عملکردی آن بدست آورد. این دستگاه قابلیت سنکرون سازی با دوربین جهت شناسایی راستای پا و زاویه آشیل را داراست. همچنین این دستگاه از قابلیت اتصال به دستگاه تراش دقیق، برای ساخت کفی طبی نیز برخوردار است.

مدیرعامل شرکت دانش‌سالار ایرانیان با اشاره به نیاز آزمایشگاه‌های تربیت بدنی، مراکز توان‌بخشی، حوزه ارتوپدی و مراکز تحقیقاتی به این دستگاه، عنوان کرد: کاربرد دستگاه فوت مدیسنس در کلینیک های ارتوپد فنی و حرکات اصلاحی گسترش یافته است و به کمک این ابزار آزمایشگاهی، ضمن شناخت منشأ و میزان ناهنجاری‌های کف پا و حرکتی، زمینه برای اقدامات درمانی بعدی فراهم می‌شود.

گوهری با اشاره به کیفیت‌ مشابه سایر نمونه‌های خارجی در عین قیمت تمام شده‌ پایین‌تر عنوان کرد: تاکنون با تولید و تجاری‌سازی محصول فوت مدیسنس ایران‌ساخت، موفق شدیم ۱۰۰ دستگاه را به مراکز متقاضی تحویل دهیم و با توجه به قیمت تمام شده این دستگاه، تاکنون بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی ریالی به ارمغان آورده است. با توجه به قیمت مناسب‌تر و خدمات پس از فروش، امکان صادرات این محصول دانش‌بنیان به دیگر کشورها وجود دارد.

مدیرعامل شرکت دانش‌سالار، عنوان کرد: فوت مدیسنس محصولی است که کار تولید می کند به ازای هر دستگاه می توان کسب و کاری راه انداخت و به طور مستقیم برای ۴ نفر کار ایجاد کرد.

این فعال حوزه دانش‌بنیان با اشاره به ظرفیت بالای معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: معاونت علمی از ظرفیت بسیارخوبی برای برای معرفی شرکت های دانش بنیان برخوردار است و برای رونق تولید دانش‌بنیان می‌تواند بزرگ‌ترین کار را در توسعه بازار این شرکت‌ها انجام دهد.

کد خبر 6080588 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • کیفیت «گندم» کشور در سطح جهانی است
  • دو بیماری‌ای که بیشتر مردم ایران را تهدید می‌کند
  • چگونه می‌توان بیماری دیابت را کنترل کرد؟
  • سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوا منصوب شد ​
  • تشخیص بیماری‌های استخوانی با دستگاه ایران‌ساخت
  • طراحی دستگاهی برای آنالیز توزیع فشار در کف پا
  • سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران منصوب شد
  • شناسایی حدود۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون درنیشابور
  • بیماری هموفیلی قابل کنترل است
  • ۱۷ عادتی که برای سلامت قلب ضرر دارد