Web Analytics Made Easy - Statcounter

جوادیان زاده با اشاره به آثار آذریزدی گفت: مرحوم آذریزدی، بازآفرین بزرگ در حوزه ادبیات کودک و نوجوان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « مجید جوادیان‌زاده» در مراسم رویداد ادبی فرهنگی آذریزدی با حضور مسئولان استانی در محل حسینیه خرمشاه یزد گفت: مرحوم آذریزدی نشان پرافتخاری برای یزد بود که در طی سال ها و دهه‌ها چراغی برای ادبیات کودک و نوجوان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد افزود: اگر تاریخ را مرور کنیم دهه 30، زمانی بوده که ادبیات کودک و نوجوان در جامعه وجود نداشته  و کمتر نویسنده ای حاضر شده که به عنوان نویسنده کودک و نوجوان معرفی شود اما آذریزدی با خلق آثاری جدید در این حوزه به صورت فعال و ماندگار وارد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد خاطرنشان کرد: کسی که حوزه کودک و نوجوان را در دهه 30 و پس از آن جدی کرد، مرحوم آذریزدی بود و پس از او نیز شخصیت نویسنده کودک و نوجوان ایجاد شد.

جوادیان‌زاده تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم نسل امروز را با منابع عظیم فرهنگی در گذشته همچون داستان‌های آذریزدی پیوند زنیم.

وی با اشاره به آثار مکتوب آذریزدی افزود: قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب برای چندین نسل خاطرات زیبایی را دارد که در دوره‌های مختلف از آن استفاده کرده اند.

وی گفت: شخصیت آثار آذریزدی با شخصیت وی عجین بود و بیان وی نیز قصه بود که این نشان از تاثیرگذاری شخصیتی وی بر آثارش بوده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ادامه داد:آذریزدی، بازآفرین بزرگ بود.

جوادیان‌زاده خاطرنشان کرد: ما تلاش کردیم که تعدادی از رویدادهای خود را با نشان آذریزدی داشته باشیم و پایتخت کتاب ایران نیز عمدتا با نشان آذریزدی پیش رفته است.

وی گفت: جشنواره بازآفرینی متون کلاسیک یکی از جشنواره‌هایی است که با محوریت آذریزدی برنامه ریزی شده که امیدواریم به زودی برگزار شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: سال گذشته در رقابت سنگین با بیش از 170 شهر،  یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شد که در استان مجموعه فعالیت‌های گسترده‌ای صورت گرفت و  کم کم نتایج آن را شاهد هستیم که در آخرین پیمایش نشان داد به عنوان سومین استان کتابخوان کشور معرفی شده‌ایم.

وی ادامه داد: ثبت 1833 باشگاه کتابخوان در سطح استان و کسب رتبه برتر کشور، طرح مادران کتابخوان، سفیران دانایی با حضور بچه های کودکان کار، کاروان دانایی از جمله طرح‌های ما در طرح پایتخت کتاب ایران است.

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت امامزادگان و بقاع متبرکه اردبیل آیت الله حسینی شاهرودی قم استان مرکزی زلزله مسجدسلیمان جشن های دهه کرامت برجام شبستان یزد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد آذریزدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۰۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت جواد محقق در همدان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سیداحمد میرزاده دبیر پانزدهمین دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی از بزرگداشت جواد محقق در همدان در روز ۱۳ اردیبهشت، همزمان با نقد و بررسی کتاب «این لحظه‌ها را دوست دارم» نوشته مریم زرنشان خبر داد.

وی با بیان اینکه جشنواره شعر کودکان و نوجوان رضوی امسال پانزدهمین دوره خود را می‌گذراند، گفت: این دوره تفاوت‌های عمده‌ای با دوره‌های قبل دارد که از جمله‌ی آن اجرای برنامه‌های استانی در خلال جشنواره است. در این راستا امسال فرصتی برای شهرها و استان‌های دیگر فراهم شد تا اهالی ادبیات کودک و نوجوان در سایر نقاط کشور نیز فرصت عرض ارادت به حضرت رضا (ع) را داشته باشند. در شهرهایی که به نوعی مرکزیتی در حوزه ادبیات کودک در کشور داشتند، نشست‌ها و برنامه‌هایی از جمله محافل شعرخوانی اجرا می‌شود که قم، همدان، کرمان، شیراز و تهران از این جمله‌اند.

دبیر پانزدهمین دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی در ادامه گفت: در هر یک از این شهرها یک کتاب شعر کودک رضوی نیز نقد و بررسی می‌شود. علاوه بر این، در اغلب این شهرها از یک چهره‌ی پیشکسوت شعر کودک و نوجوان رضوی هم تجلیل می‌شود. نخستین برنامه در این زمینه در بیست و نهم فروردین ماه جاری در شهر مقدس قم که به نوعی مرکز ادبیات دینی کودک و نوجوان کشور محسوب می‌شود برگزار شد. در این برنامه حدود بیست نفر از شاعران کودک و نوجوان قم این فرصت را داشتند که شعرهایی که در حوزه رضوی و با مضامین زیارت و ارادت به ساحت حضرت رضا (ع) سروده بودند را بخوانند.

میرزاده گفت: دو کتاب شعر با عنوان «آمدی در شهر ما گل کاشتی» سروده آقای علی باباخانی درباره حضرت معصومه (ع) و کتاب «امام رضای مهربان» سروده آقای سید محمد مهاجرانی در این جلسه نقد و بررسی شد. از آقای محمد کاظم مزینانی پیشکسوت شعر و نوجوان نیز در قم تجلیل شد. آقای مزینانی در دهه هفتاد، مجموعه‌های متعددی در حوزه شعر آیینی کودک و نوجوان داشتند و همچنین یکی از نخستین کتب مستقل شعر کودک رضوی به نام هشت روز با امام هشتم نیز سروده ایشان است. مشابه این برنامه را نیز در روز ششم اردیبهشت در شهر کرمان خواهیم داشت که کتاب «کبوترها و آهوها» سروده‌ام در آن نقد و بررسی خواهد شد.

وی در پایان گفت: روز سیزدهم اردیبهشت نیز در شهر همدان نقد و بررسی کتاب «این لحظه‌ها را دوست دارم» نوشته مریم زر نشان را با بزرگداشت جواد محقق خواهیم داشت. مراسمی با همین سبک نیز در شیراز در نوزدهم و در تهران در بیست و سوم اردیبهشت برگزار می‌شود. روز ۲۹ اردیبهشت هم اختتامیه جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی در مشهد برگزار می‌شود.

کد خبر 6085156 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • کتاب در فروردین؛ رشد ۱۵ درصدی تولید و انتشار ۲۸۲۵ عنوان جدید
  • مطالبه رهبر انقلاب از نشر کودک و نوجوان نیازمند شتاب بیشتر است / امروز دیگر خریدن کتاب ترسناک نیست
  • رشد ۱۵ درصدی تولید و انتشار ۲۸۲۵ کتاب جدید در فروردین ۱۴۰۳
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال فراخوان داد
  • «اقیانوس پشت پنجره» برگزیده جشنواره هندی شد
  • فوت یک کودک در پی موتورسواری نوجوان ۱۳ ساله
  • بزرگداشت جواد محقق در همدان برگزار می‌شود
  • ‌برگزاری کارگاه آموزشی بازتاب داستان‌های کهن در ادبیات کودک و نوجوان معاصر در شیراز
  • تخصیص اعتبار از محل قرارگاه شهید آوینی برای تقویت انجمن های هنری