Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@04:19:45 GMT

نوید افتتاح خط دوم آبرسانی به شیراز در بهمن ۹۸

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۴۱۲۱۰

نوید افتتاح خط دوم آبرسانی به شیراز در بهمن ۹۸

قاسم تقی زاده خامسی بیان داشت: با اجرای این خط آبرسانی حدود سه مترمکعب آب باکیفیت از سد درودزن به شهر شیراز منتقل خواهد شد و با اتمام آن، آب شرب پایدار برای این شهر تا افق سال ۱۴۲۵ تامین خواهد شد.

وی که به همراه وزیر نیرو به استان فارس سفر کرده است در حاشیه بازدید از این طرح، اجرای خط دوم انتقال آب به شیراز را برای تامین کمبود آب شرب شهر شیراز و شهرک‌های اطراف این کلانشهر حائز اهمیت عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آب و آب و فاضلاب وزیر نیرو ادامه داد: در زمان حاضر از ۷۵ کیلومتر طول این خط، حدود ۶۰ کیلومتر انجام شده که ۵ کیلومتر از این خط انتقال با لوله‌هایی به قطر ۳.۵ متر اجرا شده است، تمام ایستگاه‌های پمپاژ ساخته شده و تجهیزات آن نیز در حال نصب است.

تقی‌زاده خامسی با اشاره به سرعت مناسب اجرای این طرح گفت: در این بازدید مصوب شد اجرای این خط آبرسانی تا بهمن‌ماه سال جاری به پایان برسد و با تکمیل این خط در زمان مقرر مشکل کمبود آب شرب شیراز به طور کامل رفع خواهد شد.

وی مجموع اعتبار این پروژه را حدود ۴۵۵ میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: حدود ۲۵۵ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده و از نظر تخصیص اعتبار برای ادامه طرح نیز هیچ مشکلی وجود ندارد.

تقی زاده خامسی بیان کرد: پس از پایان این طرح، خط اول و دوم آبرسانی به شیراز به هم متصل خواهد شد و با این حجم آب انتقال یافته، تامین آب به ویژه در جنوب شیراز و شهرک‌های اقماری این شهر به حالت پایدار خواهد رسید.

بسیاری از نقاط شیراز طی هفته های اخیر با افت فشار و قطع آب روبرو بوده است که افزایش مصرف در فصل گرما عامل اصلی کمبود و تنش آبی در شیراز اعلام شده است.

۶۱۱۳ /‏۱۸۷۶‬

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیراز آبرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۱۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی روستایی به همت سپاه عاشورا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مهدی حسینی در نشست بررسی طرح‌های عمرانی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا، اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح‌ها را بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم با آب منطقه‌ای استان صورت گرفته است تا تمام طرح‌ها در موعد مقرر و با تزریق اعتبارات مصوب تکمیل و آماده بهره برداری شود.

به گفته وی اجرای طرح‌های آبرسانی برای روستا‌های استان نیازمند تامین و جاگذاری  ۱۹ مخزن بزرگ آب و همچنین ۶ هزار و ۲۰۰ متر لوله گذاری برای خط انتقال است.

حسینی افزود: ماموریت آبرسانی به مناطق محروم و روستایی و نیز مدرسه سازی در روستا‌های هدف قرارگاه پیشرفت سپاه عاشورا، با جِدیت و بدون وقفه در حال پیگیری و اجرا است و مصمم هستیم با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و آموزش و پرورش آذربایجان شرقی علاوه بر ۶۱ طرح آب روستایی، ساخت  ۱۲ مدرسه روستایی را نیز امسال به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به افزایش تنش آبی در سال‌های اخیر در آذربایجان شرقی به خصوص در مناطق روستایی، یکی از رسالت‌های اصلی و مهم قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را توجه به رفع مشکلات اقتصادی مناطق محروم عنوان کرد.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا ادامه داد: طبق تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه جدی به مناطق محروم، قرارگاه پیشرفت سپاه عاشورا بدون وقفه به صورت جدی هم در حوزه آبرسانی به روستا‌های هدف و هم در حوزه ساخت، تجهیز و تعمیر مدارس ماموریت‌های خود را دنبال می‌کند.

 

دیگر خبرها

  • افتتاح بیش از ۸۰درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر
  • اصلاح و بهسازی حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی لرستان
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • کبودراهنگ در فرزندآوری پیشتاز است
  • کبودراهنگ رتبه اول فرزندآوری در استان همدان
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو
  • تعویض شیرآلات خط اصلی آبرسانی غرب قم
  • افتتاح سایت زلزله نگاری مرکزی تا ۲ ماه آتی در دانشگاه اراک
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی روستایی به همت سپاه عاشورا
  • سایت زلزله نگاری مرکزی تا ۲ ماه آتی در دانشگاه اراک افتتاح می‌شود