Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با اجرای طرح جامع حدنگار حدود املاک اشخاص حقیقی وحقوقی به دقت مشخص می‌شود. ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، ذبیح‌الله خداییان ظهر امروز در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران زرندیه با اشاره به اولویت سفر رئیس قوه قضاییه به استان‌ها اظهار داشت: یکی از برنامه‌های ریاست قوه قضاییه سفر به استان‌ها و دیدار با اقشار مختلف جامعه، بررسی مشکلات مردم به‌ویژه در ابعاد مختلف قضایی و ثبتی و تلاش در جهت رفع این مشکلات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این سفر همه مسئولین قوه قضاییه و سازمان‌های تابعه حضور دارند، مشکلات مردم در رابطه با دستگاه قضایی و یا مشکلاتی که دستگاه قضایی ممکن است با آن مواجه شود بررسی می‌شود و در جلسه‌ای که با حضور مسئولین عالی قوه قضاییه در استان مرکزی تشکیل می‌شود دستوراتی صادر می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: در سفرهایی که رئیس قوه قضائیه به استان‌ها داشتند، بیشتر مشکلاتی که مردم با دستگاه قضایی در استان داشتند و یا مشکلاتی که دستگاه قضایی استان از لحاظ فضای فیزیکی، اعتبارات و یا سایر موارد داشته بلا دستورات ایشان برطرف شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد: قانون 88 ساله دفاتر اسناد رسمی اصلاح می‌شوداستفاده از سند مجعول در ثبت اسناد به صفر رسید/نظام اداری فرسوده استرئیس سازمان ثبت اسناد: درصد بالایی از دعاوی ناشی از معامله با "اسناد عادی" است/ هزینه انتقال با سند رسمی یک چهارم سند عادی

خداییان در پاسخ به سئوالی مبنی بر مهم‌ترین مشکلاتی که در طول سفر رئیس قوه قضائیه مورد بررسی قرار می‌گیرد گفت: از جمله این مسائل مشکلاتی است که ممکن است مردم از نظر اسناد و مالکیت در ادارات داشته باشند ما نیز در این سفر در صدد آن هستیم تا این مشکلات را بررسی و در رفع آنها تلاش کنیم.

 وی با اشاره به اجرای طرح جامع حدنگار گفت: بسیاری از مشکلات مردم در دستگاه قضایی شامل تداخل مرزها و مشخص نبودن حد و حدود زمین‌های مردم، اراضی ملی، منابع طبیعی و اراضی دولت است. با اجرای طرح جامع حدنگار حدود املاک اشخاص حقیقی وحقوقی به دقت مشخص می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: اجرای طرح جامع حدنگاری یکی از راه‌های مبارزه با زمین‌خواری می‌تواند باشد، در استان مرکزی تلاش‌های زیادی در زمینه اجرای این انجام شده است، البته کمبودهایی نیز وجود دارد که در صدد آن هستیم تا در این سفر این مشکلات حل شود.

خداییان ادامه داد: با الکترونیکی شدن امور سازمان بهتر است از تردد زیاد مردم جلوگیری شود تا در خدمت‌رسانی به آنها تسریع شود.

وی خاطر نشان کرد: از جمله طرح‌های  تحولی که در اجرای طرح تحقق در دستگاه قضایی در دستور کار سازمان است، تسریع در اجرا و توسعه طرح کاداستر، اجرای قانون جامع حدنگاری و توسعه ثبت رسمی املاک مردم در دستور کار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: در حال حاضر برخی از اسناد عادی است و بر همین اساس اختلافاتی بین مردم وجود دارد، گاهی یک آپارتمان یا یک ملک را افراد سودجو به ده‌ها نفر می‌فروشند و بعد از آن پرونده تشکیل می‌شود و در این راستا سعی ما این است تا ثبت رسمی اسناد را توسعه دهیم.

خداییان عنوان کرد: از جمله برنامه‌هایی که در دستور کار ما است تسهیل در اجرای اسناد رسمی و لازم‌‌الاجراست که طبق قانون سند رسمی از مزایای مناسبی برخوردار است.

وی تصریح کرد: قسمتی از اسناد مربوط به بانک‌ها است، امروزه بسیاری از افراد وام‌های کلانی را گرفته اما  قست را نداده و به تعهد خود عمل نکردند، بنابراین با تقاضای بانک‌ها نسبت به اجرای مفاد اسناد به‌ویژه اسناد رهنی اقدام می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: در سال گذشته میزان معوقا‌ت بانکی وصولی توسط واحد اجراییه ثبت بیش از 10 هزار میلیارد تومان بود که باید این را سرعت ببخشیم زیرا اجرای این اسناد و وصول معوقات بانکی به اقتصاد جامعه کمک خوبی است.

خداییان ادامه داد: صدور اسناد کشاورزی، زراعی و اسناد در اختیار مردم است، از جمله برنامه‌هایی که در بحث  طرح جامع حدنگاری وجود دارد صدور اسناد کاداستری برای اراضی کشاورزی است، در این  قانون مقرر شده ‌که سازمان امور اراضی باید با کمک مردم نقشه اراضی را تحویل سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بدهد تا نسبت به سنددار شدن اراضی اقدام شود که در این راستا باید سازمان امور اراضی به این امر سرعت ببخشد.

انتهای پیام/ش

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۲۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره گیری از ظرفیت جهاددانشگاهی در راستای اهداف سازمان ثبت اسناد و املاک


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دکتر مسلمی نائینی در ابتدای نشست مشترک با رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه این نهاد ظرفیت و توان گسترده‌ای دارد، تصریح کرد: با وجود این ظرفیت‌ها، اما جهاددانشگاهی در حوزه ثبت دارایی‌های فیزیکی خود با مشکلاتی مواجه است که امیدواریم با تعامل و همکاری و راهنمایی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بتوانیم این دارایی‌ها را به مرحله مولدسازی برسانیم و با استفاده از این ظرفیت مشکلاتمان را رفع کنیم.
وی تأکید کرد: تثبیت مالکیت املاک و اراضی جهاد دانشگاهی و اراضی و املاکی که سالهاست مورد اختلاف و محل دعوا بوده نیازمند تعامل جدی با سازمان ثبت است.
مسلمی نائینی در ادامه در رابطه با تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» بیان کرد: جهاددانشگاهی زمین‌های بسیاری در پارک‌های علم و فناوری خود دارد که آن را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار می‌هد تا با بهره مندی از آن و افزایش تولیدات خود موجبات تحقق شعار سال را افزایش دهیم.
وی افزود: برخی از این شرکت‌ها اسناد مالکیت دارند، اما به دنبال آن هستیم سند اعیان نیز به آنها ارائه کنیم تا برای ادامه کار خود قوت قلب بگیرند و از این طریق مشارکت مردم در راستای جهش تولید را افزایش دهیم.
رییس جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه این نهاد تولیدات علمی فراوانی دارد، گفت: امیدواریم تولید این محصولات را به مرحله انبوه برسانیم و در این رابطه از ظرفیت بخش خصوصی بهتر بتوانیم استفاده کنیم. به طور مثال در حوزه گیاهان دارویی خط تولید خوبی راه اندازی شده کرده‌ایم که در داخل و خارج از کشور می‌توانیم محصولاتمان را توزیع کنیم.

در ادامه این نشست مشترک، رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه سال گذشته تجربیات خوبی در بحث همکاری با شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری داشتیم، گفت: سازمان ثبت در زمینه تثبیت مالکیت و صدور اسناد حدنگار، نیازمند افراد متعهد با دانش تخصصی بالاست و تعامل با مجموعه جهاددانشگاهی راهگشای سازمان ثبت در تسریع و تسهیل صدور اسناد حدنگار است و ان‌شاءالله بتوانیم با انتقال تجربه و دانش در سال جدید زمینه همکاری را منسجم‌تر کنیم.
بابایی در ادامه گفت: خرید ماهواره با هدف به روزرسانی تصاویر ماهواره‌ای در تثبیت مالکیت اشخاص حقیقی و حقوقی در سال آینده و همچنین گسترش تعاملات با جهاد دانشگاهی در اجرای این طرح چهره جدیدی از سازمان ثبت را ارائه خواهد کرد.
وی با اشاره به دستاورد‌های سازمان ثبت طی ماه‌های گذشته عنوان کرد: ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی، ۵۱ درصد از پهنه‌های کشاورزی، ۸۰ درصد از اراضی موقوفه و ۱۰۰ درصد اماکن نظامی تثبیت و مستندسازی شده که این نتایج حاصل ۱۱۰ سفر استانی و تشکیل قرارگاه‌های حدنگاری «شهید سلیمانی» در تمامی واحد‌های ثبتی سراسر کشور است.
رییس سازمان ثبت در ادامه بر انعقاد تفاهم‌نامه مشترک فی مابین دو سازمان در تمامی حوزه‌ها بالاخص در حوزه حدنگاری و مالکیت معنوی و همکاری در برداشت‌های ماهواره‌ای در حوزه نقشه برداری، بهره گیری از ظرفیت نخبگان حوزه جهاددانشگاهی، تشکیل کارگروه مشترک برای تسهیل در صدور اسناد تاکید کرد و گفت: امروز در بحث تثبیت و صدور اسناد نیازمند کمک و همکاری افراد متعهد و دارای علم هستیم و در این راستا آمادگی استفاده از توانمندی‌های جهاددانشگاهی و متخصصان این نهاد را داریم.

دیگر خبرها

  • سقف تراکنش‌ها در شبکه بانکی تغییر یافت
  • سقف تراکنش های غیرحضوری در شبکه بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان رسید
  • صدور اولین سند اعیانی توسط سازمان ثبت
  • تحویل اسناد مالکیت حدنگاری ۵ تالاب و بزرگترین موقوفه کشور
  • تعین تکلیف و رفع تداخل بیش از  ۲۸۰ هزار از اراضی استان کرمان
  • بهره گیری از ظرفیت جهاددانشگاهی در راستای اهداف سازمان ثبت اسناد و املاک
  • بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان جهاد دانشگاهی برای تسهیل در صدور اسناد
  • ۸۰ درصد از اراضی موقوفه تثبیت و مستند سازی شده است
  • لزوم آگاه‌سازی کشاورزان از مزایای حدنگاری 
  • تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک‌برگ برای اراضی دولتی سیستان و بلوچستان