Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه، 18 تیرماه، اخبار متعددی را منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز تعداد هفت خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «برگزاری ویژه‌برنامه گوهر عفاف باهمت فرهنگسرای هنگام» آمده است: فرهنگسرای هنگام همزمان با هفته حجاب و عفاف ویژه برنامه‌ای را به همین مناسبت در بخش‌های مختلف در تاریخ ۱۹ تیرماه برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه با همکاری حوزه ۱۵۲ بسیج خواهران(منتظرین) در دو بخش ایستگاهی شامل نمایشگاه محصولات حجاب و عفاف، نگارگذر عکس و پوسترهای حجاب، مسابقه ورزشی، ایستگاه فشارخون و مشاوره، پرسش و پاسخ به شبهات دینی، خوشنویسی و بخش تخصصی در قالب نشست‌هایی با موضوع حجاب و عفاف برگزار می‌شود. علاقمندان جهت حضور در این برنامه می‌توانند در تاریخ اعلام شده از ساعت ۱۰ تا ۱۷ به فرهنگسرای هنگام واقع در خیابان دلاوران، آزادگان شمالی، جنب فروشگاه شهروند مراجعه و جهت کسب اطلاعات بیشتربا تلفن: ۷۷۴۹۱۴۹۱تماس بگیرند.
شش خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «آیت‌الله حسینی شاهرودی عمر با برکتش را وقف ترویج علوم الهیه تربیت شاگردان کرد»، «سنت اذان گفتن به گوش نوزادان/ آموختن اصول دین در بدو ورود به دنیا»، «صیانت از عفت در هجمه رسانه‌های غربی مانند جان‌فشانی شهدای گوهرشاد است»، «جابه‌جایی شبانه‌روزی بیش از ۲ میلیون زائر کم‌توان امام هشتم از ابتدای امسال»، «تلاوتی از حسین فردی/ آیاتی از سوره‌های فصلت و قیامت+عکس و صوت» و «ترتیل صفحه 82 قرآن باصدای خلیل الحصری+صوت و متن آیات» هستند.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم در روز جاری هفت خبر با عناوین «مراسم اولین سالگرد درگذشت آیت‌الله مرتضی تهرانی برگزار می‌شود»، «ویراست تازه‌ای از وصایای امام علی(ع) به امام حسن(ع)»، «برنامه‌های جشن دهه کرامت در میدان امام حسین(ع)»، «آموزش مداحی ویژه دانش‌آموزان ابتدایی برگزار می‌شود»، «نهاد وقف و کاهش آسیب‌های عفاف و حجاب»، «جایگاه صبر در بیان امیرالمؤمنین» و «خدمت بدون منت یک روحانی جهادگر ‌‌‌‌برای اهالی روستا + عکس» منتشر کرده است.

ایرنا

پنج خبر صفحه معارف خبرگزاری ایرنا در روز جاری شامل «شاهچراغ(ع) نمونه بارز ولایت‌مداری است»، «زنگ خطر مظاهر بدحجابی در جامعه به صدا درآمده است»، «پیکر آیت‌الله حسینی شاهرودی در قم تشییع شد»، «شاهچراغ(ع) و دیگر امامزادگان ترویج‌دهنده فرهنگ ولایی بودند» و «شاهچراغ(ع)، امین ولایت» هستند.

میزان

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان در روز جاری تا ساعت 16 تعداد دو خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «توزیع بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار هدیه متبرک به مناسبت دهه کرامت» آمده است: حجت‌الاسلام محسن بذرگری هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: تعریف پیوست نشر معارف رضوی در همه اقدامات و برنامه‌های آستان قدس رضوی در دهه کرامت و توجه به سیره اجتماعی امام هشتم(ع) در گسترش مفهوم خدمت کریمانه از جمله مواردی بود که در ستاد مناسبت‌های ویژه آستان قدس رضوی مورد تأکید قرار گرفته است. برای نشر معارف رضوی امسال از فرصت توزیع محصولات تبرکی آستان قدس رضوی استفاده شده است و احادیثی از امام رضا(ع) یا در توصیف مقام ایشان به همراه اشعاری با مضمون رضوی مانند «هم تو گل‌های این باغ را می‌شناسی، هم تمام شهیدان تو را می‌شناسند» و «ما نمک‌گیر تو و سفره احسان توایم»، «مهرش نشست در دل و در دیده جا گرفت / شور قیام او همه‌جا را فراگرفت» بر روی تبرکات آستان قدس رضوی آورده شده است.

بذرگری هاشمی با بیان اینکه در طراحی بسته‌های متبرک رضوی از نقوش و رنگ‌های حرم مطهر رضوی الگو گرفته شده است، خاطرنشان کرد: یک میلیون و پانصد هزار بسته متبرک جهت توزیع در برنامه‌های استانی مانند رواق رضوی و بین کاروان‌های زیارتی مشهد مقدس در دهه کرامت توزیع می‌شود.
«برنامه‌های امروز حرم مطهر رضوی/برگزاری مراسم یادبود شهید سیدیحیی بحرانی» عنوان یک خبر دیگر این صفحه در روز جاری است.

ایبنا

صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران، امروز پر کارتر از روزهای قبل بوده و تا این ساعت تعداد شش خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «مقاله‌ای که کلاس آموزشی درباره «تراجم‌نگاری» است» آمده است: حسن انصاری، عضو هيات علمی مؤسسه مطالعات عالی پرينستون، در کانال تلگرامی خود به نقد کیفیت محتوای آثار اروپایی ترجمه شده در موضوع اسلام و ایران پرداخت. به باور او چنین ترجمه‌هایی جای اصلی منابع بومی در حوزه دین را می‌گیرد. انصاری اعتقاد دارد که مقاله آیت‌الله سیدموسی شبیری زنجانی درباره «فهرست منتج‌‌الدين» خود به تنهایی به اندازه چند واحد درسی دانشگاهی برای آموزش شيوه و روش تحقيق در علم رجال و تراجم‌نگاری مفيد است و بسیار بهتر از محتوای کتاب‌هایی است که پژوهشگران اروپایی در موضوعات مشابه نوشته‌اند.
شوربختانه بايد گفت ترجمه بسياری از کتاب‌هایی که به ويژه در دو دهه اخير از زبان‌های اروپایی در حوزه اسلام و ايران به فارسی منتشر شده کمک خاصی به تعميق مطالعات تاريخی در ايران نمی‌کند؛ سهل است گاهی موجب می‌شود سنت قديمی خودمان هم در پژوهش‌های تاريخی و ادبی تضعيف شود چنانکه عملا هم شده است. ترجمه خوب است به شرط اينکه کتاب و مقاله‌ای که ترجمه می‌شود کتابی باشد که يا مطالبش دست اول باشد و يا دست کم روش درست تحقيق در متون و اسناد را آموزش دهد. بسیاری از کتاب‌ها و مقالات خارجی که در اين سال‌ها به فارسی ترجمه شده يا گزارش کلی و تکرار مطالب گذشتگان است و يا اينکه مشابه داخلی آنها موجود است و چيز تازه‌ای به دانش بومی ما نمی‌افزايد. پس با اين همه مشکلات اقتصادی در عرصه نشر واقعا ترجمه کتاب و مقاله خارجی اگر اين شروط در آن رعايت نشود چه فايده‌ای خواهد داشت؛ اگر ضرر نداشته باشد. چون هم جای انتشار کتاب‌های داخلی مفيد را می‌گيرد و هم اينکه جوانان ما به جای خواندن متون اصلی و تحقيقات دقيق استادان مسلم داخلی و خارجی به نوشته‌هایی دلمشغول می‌شوند که عملا کمکی به آنها نمی‌کند.

پنج خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «سیره عملی سیدمحمد حسینی‌شاهرودی درس اخلاق بر مکتب اهل بیت(ع) بود»، «یادی از آیت‌الله مهدی حائری یزدی و مرور کتابشناسی آثار او»، «پیام تسلیت مقام معظم رهبری در پی درگذشت آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی»، «انتشار 19 عنوان کتاب جدید در مورد حضرت شاه چراغ در یک دهه اخیر» و «کتاب‌هایی که به فلسفه حجاب از دیدگاه اسلام پرداخته‌اند» هستند.

مهر

صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر در روز جاری اساساً به روز نشده و آخرین خبر این صفحه مربوط به روز گذشته است.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران، امروز پرکار بوده و تعداد ده خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «رونمایی از سامانه آموزش مجازی قرآن» آمده است: حجت‌الاسلام علی اشرف‌عبدی، مدیر معارف قرآن و عترت مرکز قرآن و حدیث حرم حضرت معصومه(س)، شب گذشته ۱۷ تیرماه در همایش «طوبای کرامت»، ویژه تقدیر از قرآن‌آموزان مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(ع) که در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه نوگلان و حافظان قرآنی مایه فخر و مباهات جامعه اسلامی هستند، بیان کرد: آموزش مرکز قرآن و حدیث به دو صورت حضوری و غیر حضوری در دو واحد برادران و خواهران در قالب چهار گروه آموزشی قرائت، حفظ قرآن و حدیث، معارف قرآن و حدیث و تربیت مربیان خدماتی را ارائه می‌دهد. در مرکز قرآن و حدیث ۴۰۱ دوره قرائت با هفت هزار و ۴۷۴ فراگیر، ۴۳۸ دوره حفظ با چهار هزار و ۳۱۳ نفر فراگیر، ۱۴۹ دوره معارف با چهار هزار و ۲۵ فراگیر و ۹ دوره تربیت مربی با ۱۲۸ فراگیر برگزار شده‌است.
عبدی با یادآوری اینکه مجموعاً ۹۹۷ دوره آموزشی با ۱۵ هزار ۹۴۰ فراگیر در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت برگزار شده است، گفت: تعداد حافظان کل تقدیر شده از سال ۹۰ تا سال ۹۷ در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت مجموعاً بانوان و آقایان ۵۰۰ نفر بوده و در سال ۹۸ نیز تعداد ۸۱ نفر حافظان برتر این مرکز هستند که امروز با حضور تولیت محترم آستان مقدس کریمه اهل‌بیت از آن‌ها تقدیر ویژه به عمل می‌آوریم.
حجت‌الاسلام مهدی احمدی، معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) نیز در این مراسم بیان کرد: مرکز قرآن و حدیث به مناسبت دهه کرامت در حدود ۵۰ مسجد مناطق محروم استان قم دوره‌های قرآنی را آغاز کرده است و هدف اصلی این است که دوره‌های قرآنی عمومیت بیشتری پیدا کند و علاوه بر آن استعدادهای برتری که در مناطق محروم هستند شناسایی شوند. در ادامه احمدی از سامانه آموزش مجازی قرآن کریم مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) رونمایی کرد و افزود: در راستای گسترش آموزش‌های قرآنی و حدیثی دوره‌های قرآنی در فضای مجاری نیز گسترش پیدا کرده؛ لذا این سامانه در اسرع وقت در فضای مجازی به صورت عمومی راه‌اندازی می‌شود و در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
ده خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «مصوبه انتخاب رئیس و اعضای شورای تخصصی حوزوی ابلاغ شد»، «انتقاد شدید مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه از وضعیت حجاب»، «پیکر آیت‌الله حسینی شاهرودی در حرم حضرت معصومه(س) تدفین شد»، «ویزای اربعین چه زمان حذف می‌شود؟»، «دیدارکمال خرازی با آیت‌الله رشاد» «تسلیت رئیس مجلس برای ارتحال سیدمحمد حسینی شاهرودی»، «حربه اصلی دشمن شبیخون فرهنگی است» و «آیا بین توصیه به بخشش و اجرای عدالت تناقض وجود دارد؟»، هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان

دو خبر صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان در روز جاری شامل «قول و قرار‌هایی که روشنی‌بخش کارگاه‌های تولید چادر مشکی نیست/ درخواست نمایندگان ملت از وزارت صمت» و «کلید سعادت و موفقیت انسان چیست؟» هستند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا اخبار معارفی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۴۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش هنرمندان به عملیات گسترده سپاه علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی به واسطه حمله به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران تعدادی از هنرمندان حوزه‌های مختلف در قالب تصویر و جمله به این عملیات واکنش نشان دادند.

بیشتر بخوانید: بازتاب حمله ایران به اسراییل در رسانه‌های خارجی

جواد قارایی مستند ساز ایرانگرد یکی از شاهدان عینی پرواز موشک‌های ایرانی که به سمت سرزمین‌های اشغالی بود. او در این رابطه در صفحه شخصی اینستاگرام خود در قالب یک داستان نوشته است: «با آرامش و شادی در حال تولید ایرانگرد در ایلام با شنیدن صدای غرش موشک‌های ایران جان بر فراز آسمان پاک وطن.
سرافراز وطن.
یادمان باشد چه با حکومت قاجار باشیم چه پهلوی و چه جمهوری اسلامی، برای ماندن در دنیایی که کشورهایش حاضر نیستند خلع سلاح هسته‌ای شوند، باید هسته‌ای شویم.
هنوز مرگ مظلومانه نیمی از جمعیت ایران جان در جنگ جهانی را فراموش نکرده‌ایم. هنوز تجاوزات بی دلیل روس، انگلیس و آمریکا را به وطن فراموش نکرده‌ایم. هنوز مرگ 20 هزار زن و کودک طی چند ماه توسط صهیونیست‌ها که می‌گویند همه انسانها برای بردگی ما آفریده شده‌اند را فراموش نکرده‌ایم. هنوز نقش خون پاک شهیدان، دلاور مام وطن بر خاک پاکش را فراموش نکرده‌ایم.»

مجید یحیایی مجری تلویزیون در صفحه مجازی‌اش نوشت: «نقطه‌ی پایان‌تان یک یا علی است ذکر حیدر رمز آغاز فناست؛ شرّ این ظالم به زودی کم شود درب این خیبر کلیدش مرتضاست.»

علیرام نورایی برخلاف برخی از بازیگران و سلبریتی‌ها که درباره هر اتفاق کوچک و پیش‌پاافتاده‌ای پیام در صفحه مجازی خودشان منتشر می‌کنند او همزمان با عملیات گسترده سپاه علیه رژیم صهیونیستی با عبارت «شروع شد...» یک بار دیگر سکوت را شکست.

حامد سلطانی مجری تلویزیون در صفحه خودش از عبارت «یا حیدر» استفاده کرد. محمود رضوی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون که این روزها سریال «موسی(ع)» را تهیه می‌کند با تصویری منقش به وعده صادق، واکنش خود را به این اتفاق نشان داد.

بیشتر بخوانید
حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

ملیکا زارعی مجری برنامه‌های کودک تلویزیون در صفحه مجازی خود نوشت: «امشب کودکان غزه در آرامش می‌خوابند و از فردا دنیا برای همین یک شب ناآرام چه فریادها سر خواهد داد.»

حسین حقیقی خواننده کشورمان با مروری بر استوری‌های قبلی خود نوشت: این استوری را کی گذاشتم؟ 5 آپریل؛ چی نوشتم؟ عاقبت آزاد خواهی شد به فروردین قسم.

وحید یامین‌پور در صفحه مجازی‌اش نوشت: «انّ موعد هم الصبح؛ الیس الصبح بقریب.» محمد مسلمی هنرمند و بازیگر کودک و نوجوان با ذکر آیه‌ معروف «و مکروا و مکرالله و الله خیرالماکرین» به این واقعه واکنش نشان داد.

مسعود شجاعی طباطبایی از هنرمندان شناخته شده عرصه کاریکاتور که طی سال‌های اخیر به عنوان یکی از هنرمندان فعال عرصه هنر مقاومت به مخاطبان معرفی شده، در تازه‌ترین پست فضای مجازی ضمن انتشار برخی از آثارش با موضوع مبارزه با رژیم صهیونیستی نوشت: «به امید زوال هرچه زودتر رژیم جعلی.»

مهدی دادمان رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی نیز با انتشار یک طرح گرافیکی با عبارت «نصرمن الله و فتح غریب» از اقدام جمهوری اسلامی ایران بر علیه رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.

محمدرضا شاهمردی نویسنده و کارگردان تئاتر در تازه‌ترین دلنوشته خود با انتشار متنی مزین به عکس شهید محسن صداقت از شهدای راه قدس نوشته است: «گریه‌های پسر کوچک این شهید را من دیدم. تا حالا گریه و بی‌تابی فرزندان شهدایمان را دیده‌ای؟ داستان اشتیاق پسر شهید سامانلو برای دویدن سمت ماکت پدرش را شنیده‌ای؟ گریه و ترس‌های شبانه و زجه‌های آرمیتا دختر شهید رضایی نژاد را چطور؟ بی تابی مادران شهدایمان را دیده‌ای؟ دوست من که الان یادت افتاده شعار نه به جنگ را سر بدهی، کجا بودی وقتی رژیم کثیف صهیونیستی به زنان غزه تجاوز کرد؟ کجا بودی وقتی فوج فوج مردم بی‌گناه منطقه را کشت؟ کجا بودی وقتی سفارت ما در دمشق را زد؟ آنجا به اسرائیل نهیب زدی که نه به جنگ؟ پس الان هم ساکت باش و تماشا کن. این جنگ را ما شروع نکردیم.»

سازمان هنری رسانه‌ای اوج هم با انتشار پوستری در فضای مجازی در اولین اقدام خود نسبت به حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی نوشت: «وعده صادق! وحشت از شما در دل‌های آنها بیش از ترس از خداست، این به خاطر آن است که آنها گروهی نادانند. (آیه 13 سوره حشر)»

امیرحسین سمیعی خواننده و مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در قالب یک استوری برگرفته از آیات مبارک سور انفال قرآن کریم نوشت: «وَما رَمَیتَ و لَکِنَّ الله رَمَی»

خیرالله تقیانی‌پور نویسنده و کارگردان سینما و تئاتر هم با انتشار تصویری از شهید احمد کاظمی بیان کرد: «بسم الله قاصم الجبارین … گرگ‌ها خوب بدانند در این غریب / گر پدر مرد، تفنگ پدری هست هنوز.»

امیرحسین شفیعی کارگردان و تهیه کننده تئاتر و موسیقی هم با انتشار تصویری گرافیکی از شهید سردار حاج قاسم سلیمانی به نگارش یک کلید واژه اکتفا کرد و نوشت: «توکلت علی الله.»

حمید نیلی مدیر تماشاخانه ایرانشهر هم با انتشار یک عبارت آشنا که مزین به یک طرح گرافیکی ویژه هم بود، نوشت: «باسم الله قاسم الجبارین.»

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1227046 برچسب‌ها رژیم صهیونیستی

دیگر خبرها

  • رونمایی از سامانه مهارت افزایی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر/ شرط صدور گواهینامه معتبر برای دوره‌های مهارت‌آموزی
  • مروری بر سناریویی که رژیم جعلی در فضای رسانه‌ای دست گرفت
  • رونمایی از چهار قرآن نفیس خطی در دانشگاه بین المللی
  • واکنش گسترده مداحان و منبری‌ها به پاسخ موشکی ایران به اسرائیل
  • اخذ ۶۶ کد برای مراکز جامع سنجش نوآموزان خراسان رضوی
  • واکنش هنرمندان به عملیات گسترده سپاه علیه رژیم صهیونیستی
  • واکنش مداحان و منبری‌ها به حملات موشکی ایران به اسرائیل + عکس
  • هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
  • اهمیت مدیریت استفاده کودکان از تکنولوژی توسط والدین/ آموزش آسیب‌های فضای مجازی به فرزندان
  • شروع صبح با قرآن کریم؛ صفحه ۲۱۸+صوت