Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@02:09:22 GMT

ارسال ۱۷۰ مقاله به همایش ملی گیاهان دارویی

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۴۴۱۰۹

ارسال ۱۷۰ مقاله به همایش ملی گیاهان دارویی

امیر رحیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: از بین این ۱۷۰ مقاله، ۱۹ مقاله به صورت سخنرانی و مابقی به صورت پوستر ارائه می شود.

وی با تاکید بر اینکه اهمیت گیاهان دارویی روز به روز در عرصه جهانی بیشتر می شود، اظهار داشت: به دلیل خطرات زیست محیطی و وجود عناصر سنگین در محصولات دارویی و غذایی، توجه به گیاهان دارویی بیش از پیش احساس می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر علمی همایش ملی تغذیه و مسائل زیست محیطی گیاهان دارویی با بیان اینکه آذربایجان غربی شرایط مناسبی برای توسعه گیاهان دارویی داراست، افزود: گیاهان دارویی خوراکی محلی این‌استان شامل شنگ، گندله، قازیاغی، دوه دابانی، آویشن، کهلیک اوتی، نعناع کوهی، گول اقا، مزره کوهی، کنگر، ریواس، اوه لیک، سالمانجا، اسفناج دشتی و بولاغ اوتی و چندین نمونه دیگر است.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی می تواند همچون استان های اصفهان و خراسان در عرصه تولید گیاهان دارویی پیشتاز باشد، گفت: رسیدن به استانداردهای جهانی و شناسایی بازار فروش می تواند نقش بسزایی در رونق صنعت گیاهان دارویی داشته باشد.

به گزارش ایرنا، ۵۲۰ گونه از انواع گیاهان دارویی در آذربایجان غربی رشد می کند.

همایش ملی تغذیه و مسائل زیست محیطی گیاهان دارویی به مدت ۲ روز در دانشگاه ارومیه در حال برگزاری است.

۳۲۱۴/۲۰۹۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۴۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان از تولید سالانه بیش از ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

محمدحسن کیانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با بیان اینکه بیش از 100هکتار سطح زیر کشت گلخانه‌های لرستان است، گفت: محصولات سبزی و صیفی در این گلخانه‌ها تولید می‌شود.

او با اشاره به تولید بیش از 16هزار تن محصولات گلخانه‌ای به‌صورت سالانه در لرستان، اضافه کرد: محصولات صیفی و جالیزی در این گلخانه‌ها کشت می‌شود.

رشد 2برابری تولید گیاهان دارویی در لرستان

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با اعلام اینکه هشت هکتار از سطح گلخانه‌های این استان به گل شاخه‌بریده شامل انواع رز اختصاص دارد، توضیح داد: گل‌های شاخه‌بریده گل‌ها یا غنچه‌هایی به‌همراه ساقه و برگ است که برای دسته‌گل، سبد گل و یا حلقه‌گل استفاده می‌شود.

کیانی‌فر با بیان اینکه بیش از 16هزار تن گیاهان دارویی به‌صورت سالانه در لرستان تولید می‌شود، یادآور شد: شش‌هزار هکتار سطح زیر کشت این محصول است.

او با تأکید به صادرات 90درصد گیاهان دارویی به خارج لرستان، خاطرنشان کرد: بیش از 90درصد مازاد میوه‌های درختی نیز به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به صادرات محصولات گلخانه‌ای اطلاع داد: بیش از 50درصد محصولات گلخانه‌ای این استان به خارج از کشور صادر می‌شود.

کیانی‌فر اعلام کرد: بیش از 320هزار تن محصولات باغی شامل میوه‌ها، تولیدات گلخانه‌ای، گیاهان دارویی و قارچ به‌صورت سالانه در لرستان تولید می‌شود.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • خطر نابودی گیاهان دارویی و خوراکی با برداشت بی رویه
  • درخشش عکاس محیط زیست آذربایجان غربی در جشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست
  • سرشماری سمندرهای کوهستانی در آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • استفاده از ظرفیت هنر در همایش ملی دانش سنتی محیط زیست
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • آموزش، مهمترین بستر در حفظ محیط زیست است
  • ارسال ۲۱۰ مقاله به نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط زیست
  • بالغ بر ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران رسید
  • ارسال بیش از ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش دانش سنتی محیط زیست