Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید زرندی روز سه شنبه در بازدید از یک واحد نساجی و مجتمع گندله سازی اردکان به خبرنگاران افزود: موضوعی که همیشه به عنوان دغدغه جدی در حوزه صنعت مطرح بوده و هست نیاز به سرمایه، سرمایه در گردش و یا سرمایه‌گذاری ثابت است.

وی اضافه کرد: از سویی شاهد رشد نقدینگی در کشور هستیم و شاهدیم تعدادی از واحدهای صنعتی با کمبود نقدینگی مواجه‌اند یعنی با یک نوع پارادوکس نقدینگی روبرو هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون طرح و برنامه وزارت صمت تصریح کرد: لذا برنامه جدی امسال در مجموعه وزارتخانه این است که بتوانیم سرمایه‌های سرگردانی را که در اقتصاد کشور وجود دارد به سمت تولید هدایت کنیم.

زرندی اظهار کرد: مذاکراتی از قبل صورت گرفته است امروز هم نشست‌هایی با سرمایه‌گذاران داریم تا بتوانیم این موضوع را به عنوان اولین استان در کشور اجرا کنیم، ان‌شاءالله این مدل در یزد به نتیجه نهایی برسد، سپس در سایر استان‌ها اجرا خواهیم کرد.

معاون وزیر صمت یادآور شد: در گام اول با حدود ۳۰ سرمایه‌گذار استان مذاکره اولیه انجام شد که بتوانیم حدود هزار میلیارد تومان برای آینده این موضوع برنامه‌ریزی کنیم.

زرندی یادآور شد: در این ارتباط به عزم همگانی نیاز است و مجموعه استان هم باید فعال شود و ظرفیت‌های مردمی را برای فعالیت و مشارکت فراهم کنیم، به ویژه خیلی از مردم به منطقه خود تعصب دارند.

معاون وزارت صمت عنوان کرد: باید ظرفیت‌های داخلی و خارجی که دارند به دنبال فعال کردن ظرفیت‌ها هستیم و محور این کار شخص استاندار انتخاب شد تا بتوانیم این کار را انجام دهیم و در این سفر به عنوان یک موضوع پیگیر آن هستیم.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۴/‏ ۲۰۴۷/‏‬

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اردکان صنعت و معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۵۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی

مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری تجاری شستان از افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در این شرکت در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این هلدینگ با صادرات ۳.۲ میلیون تن محصول پتروشیمی، سهمی ۱۱درصدی از کل صادرات محصولات پتروشیمی کشور در سال ۱۴۰۲ داشته است.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان، داود عباسی با بیان اینکه این شرکت در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی، نیرو و انرژی، معدن و صنایع معدنی، فولادی، مالی‌تجاری و بازرگانی در حال فعالیت است، بیان کرد: این هلدینگ از سال ۱۳۸۷ با هدف توسعه و تکمیل صنایع مختلف تأسیس شد و به عرصه صنعت پتروشیمی و معادن پا گذاشت.

وی اعلام کرد: شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان در سال ۱۴۰۲ موفق به تولید ۵.۱۹ میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی شده است، درحالی‌که پارسال ۴.۸۲ میلیون تن محصول تولید کرده بود.

به‌گفته مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری تجاری شستان، این هلدینگ شاهد افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۲ بوده و سهمی ۷درصدی از مجموع تولید محصولات پتروشیمی کشور داشته است.

عباسی ادامه داد: شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان با صادرات ۳.۴ میلیون تن محصولات پتروشیمی، فولادی و عمرانی توانسته است با وجود مشکلات عدیده، افزایش ۱۰درصدی صادرات انواع محصولات را در سال ۱۴۰۲ محقق کند. از این مقدار، ۳.۲ میلیون تن محصولات پتروشیمی صادر شده که سهم ۱۱درصدی از کل محصولات صادراتی صنعت پتروشیمی کشور در سال ۱۴۰۲ بوده است.

دیگر خبرها

  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!
  • همت بلندی که ۱۶۰ بومی را صاحب شغل کرد
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر پرافتخار گاز ایران
  • پیله مشکلات نوغاندارای؛ نبود صنایع تبدیلی است
  • استمرار روند رشد اقتصادی/ وزارت نفت پرچم سرمایه‌گذاری خارجی را هم بالا برد
  • کشت فراسرزمینی منجر به تقویت تولید داخلی و تامین امنیت غذایی می‌شود