Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با تاکید بر اینکه بصیرت سیاسی برای یک پاسدار واجب است اما جناح‌بندی سیاسی برایش حرام است، گفت: مرز این دو مسأله، جبهه انقلاب است.به گزارش بلاغ،حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌ صادقی صبح امروز در گردهمایی فرماندهان نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در مرکز آموزش عقیدتی سپاه امام رضا(ع) برگزار شد، با بیان اینکه نیروی زمینی باید به لحاظ قدرت و قوت آماده باشد، اظهار داشت: به صراحت در قرآن آمده است که برای تأمین امنیت اگر قوی بودید، جسارت را از دشمن می‌گیرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه آهن داشتن قدرت می‌خواهد و آهن بودن قوت نیاز دارد، تاکید کرد: ما اولین پاسداران را اهل بیت علیهم‌السلام می‌دانیم که سنگرنشین خط مقدم اسلام ناب بودند.

حاجی‌صادقی یکی از کارهای معصومین را تاکتیک تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها ذکر و بیان کرد: امام رضا(ع) فتنه را به فرصت تبدیل کرد و دشمن را شکست داد؛ باید پاسداری را از این امام عزیز یاد بگیریم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه ما پاسداری را شغل نمی‌دانیم بلکه ارث از اهل بیت (ع) است، تصریح کرد: پاسداری بزرگ‌ترین مطالبه خدا از مومن است و قرآن مومن ثابت قدم را مومن مجاهد و سنگرنشین می‌داند.

وی با اشاره به فتنه خطرناکی که مأمون برای حذف فرهنگ و گفتمان ولایت با ادغامش در خلافت طراحی کرده بود، گفت: مأمون می‌دانست اگر گفتمان ولایت را حذف کند، خلافت اجدادش تضمین شده است.

حاجی‌ صادقی ضمن تشریح تبلیغات مأمون برای انتقال امام رضا (علیه‌السلام) از مدینه به خراسان، خاطرنشان کرد: حذف ولایت، بزرگ‌ترین مانع را از خلافت مأمون برمی‌داشت و به حاکمیت خودش مشروعیت می‌داد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن اشاره به ابعاد مختلف فتنه مأمون افزود: این فتنه مانند فتنه معاویه در زمان امام حسن (علیه‌السلام) بود.

وی یادآور شد: محور اصلی اقدامات امام رضا(علیه‌السلام) در شهرها بیان مرز خلافت و ولایت و نیز تبیین حقیقت ولایت بود.

حاجی‌ صادقی با تاکید بر اینکه امام رضا(علیه‌السلام) فتنه‌شناس بودند، یادآور شد: این مسئله باعث شد متناسب با نقشه دشمن به او ضربه بزنند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تشریح عملکرد امام رضا (علیه‌السلام) در مقابله با مأمون، تاکید کرد: رفتار امام رضا (علیه‌السلام) چند درس بزرگ به ما می‌دهد و یکی از آن‌ها این است که پاسداری فقط به شجاعت نیست که البته شجاعت لازم است و درک عمیق می‌خواهد.

وی ادامه داد: اولین درس، شناخت فتنه و نوع عملیات دشمن است که بفهمیم دشمن کجا را هدف گرفته است.

حاجی‌ صادقی اشراف اطلاعاتی بر برنامه دشمن را بسیار مهم دانست و گفت: امام رضا (علیه‌السلام) یاد دادند که تسلط بر فتنه دارند و مقام معظم رهبری در زمینه تسلط بر فتنه چه شاگرد خوبی برای امام هستند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با تاکید بر اینکه اشراف رهبری دشمن را به زمین زده است، تصریح کرد: ایشان مطالب به کلی سری جبهه استکبار را می‌بینند.

وی با بیان اینکه پاسداری از انقلاب صحنه محدودی ندارد. اظهار کرد: پاسدار ما سنگرنشین انقلاب در همه صحنه‌ها است و اقتصادی، سیاسی، امنیتی و نظامی تفاوتی ندارد، اما چیزی که نباید واردش شویم این است که در جبهه خودی به یک گروه محدود شویم.

حاجی‌صادقی با تاکید بر اینکه بصیرت سیاسی برای یک پاسدار واجب است اما جناح‌بندی سیاسی برایش حرام است، افزود: مرز این دو مسئله جبهه انقلاب است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: در جبهه‌نشینی انقلاب و دفاع از ارکان آن از همه جلوتر هستیم.

وی تاکید کرد: استکبار و پیاده‌نظام آن باید بدانند اگر تعرضی به ارکان انقلاب، ولایت، اسلامیت و اصول انقلاب کنند، اولین گروه که جلوی آن‌ها می‌ایستد، سپاه است.

حاجی‌ صادقی ضمن اشاره به اینکه برخی مواقع ایراد می‌گیرند که چرا حرف شما به فلان شخص می‌خورد، یادآور شد: اگر کسی رفت در جبهه استکبار، بداند که ترکش می‌خورد و ما جبهه استکبار را می‌زنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه در برابر استکبار بی‌طرف نیستیم، خاطرنشان کرد: در جبهه خودمان متعلق به یک گروه نیستیم و قیمت ما به فرمان حضرت امام(ره) قیمت انقلاب و نظام است.

سپاه خرج افراد و گروهها نمی‌شود

وی اظهار کرد: خرج گروه‌ها و افراد نمی‌شویم، هرچند انتخابات مهم است اما رؤسای جمهور می‌روند و جبهه انقلاب و سپاه می‌ماند.

حاجی‌ صادقی با تاکید بر اینکه درس اول فتنه‌شناسی است، تصریح کرد: یکی از محورهای درس‌های عقیدتی باید فتنه‌شناسی باشد و به تعبیر امام علی(علیه‌السلام) فتنه تاریک‌کننده است یعنی از بین برنده بصیرت و از کار اندازنده نیروی جهادی است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: درس دوم این است که حقیقت دین در ولایت تجلی یافته و نمی‌شود، دین را جای دیگر پیدا کرد.

وی به طرح کلی اندیشه اسلامی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: این سخنان به سال ۵۳ یعنی قبل از انقلاب تعلق دارد و در آن‌جا آمده است که جامعه بی‌ولایت، جامعه مرده است.

حاجی‌صادقی یادآور شد: آمریکا امروز می‌گوید جامعه بی‌ولایت برای ما بی‌خطر است و امام رضا (علیه‌السلام) به ما یاد داد حقیقت دین ولایت و حاکمیت الله است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: ۴۰ سال است در زیر سایه ولایت الله زندگی می‌کنید و رهبری برای ۴۰ سال بعد هم بیانیه دادند.

وی ادامه داد: مدل حکومت دینی خلافت و سلطنت نیست، بلکه حکومت دینی حکومت ولایی است.

دشمن به این نتیجه رسیده که در فضای مجازی باید ما را شکست دهد 

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: برای بقای دین خدا همه چیز را باید فدا کرد، حتی آبرو را هم بدهیم مشکلی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه امروز حقیقت دین در انقلاب است، تصریح کرد: درود خدا بر سپاه که این پرچم را بلند کرده و دشمنان اسلام به این جمع‌بندی رسیده‌اند که اگر ولایت را بگیرند اسلام بی‌خاصیت می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز پاسداری علاوه بر بصیرت و شجاعت صراحت می‌خواهد و سراغ داریم کسانی را که اهل بصیرت بودند، اما شجاعت ابراز آن را نداشتند.

وی با اشاره به اینکه پاسداری فرهیختگی و قوت نرم می‌خواهد، یادآور شد: در سخنان مقام معظم رهبری حدود ۱۵ سال قبل در زنجان این بود که تا سپاه است انقلاب است، چون تا دشمن باشد انقلاب محافظ می‌خواهد.

حاجی‌صادقی با تاکید بر اینکه بزرگ‌ترین شرط ظهور آمادگی است، تصریح کرد: دشمن به این نتیجه رسیده است که در فضای مجازی باید ما را شکست دهد و اگر پاسداری در جنگ با خودش شکست خورد، در میدان جنگ با دشمن نیز شکست می‌خورد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۶۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش‌آفرینی حماسی سپاه منشا قدرت برای مقابله با تهدیدات نظام سلطه است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی نوشت: نقش‌آفرینی‌های حماسی و مجاهدانه پاسداران در حوزه‌های نظامی، دفاعی، امنیتی، سازندگی، محرومیت زدایی و مردم‌یاری همواره برای ملت ایران آرامش‌بخش و امیدآفرین و برای علاقه‌مندان به انقلاب منشا تولید ظرفیت و قدرت برای مقابله با تهدیدات نظام سلطه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی به سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران نوشت: دوم اردیبهشت ماه؛ سالروز تصویب اساسنامه "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" در شورای انقلاب و ثبت آن به عنوان روز تاسیس این نهاد انقلاب و مردمی در تاریخ کشور را به جنابعالی، فرماندهان، مسئولان، مدیران، کارکنان و خانواده‌های مکرم آنان تبریک و تهنیت می گویم.

در ادامه این پیام آمده است: خدای بزرگ را خاضعانه حمد و سپاس می‌گوییم از سپیده دم پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز و با گذشت بیش از ۴۵ سال از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حافظه تاریخی ایران و ایرانی گواهی می‌دهد، سپاه مقتدر و قهرمان در خیمه ولایت و تبعیت از مقام معظم ولایت فقیه و فرمانده کل قوا در اوج شکوه، عظمت، بصیرت و هوشمندی؛ حماسه‌ساز عرصه‌های انقلاب و میهن اسلامی بوده است و در این مسیر مبارک با اهدای هزاران شهید تاریخ‌ساز همچون "سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی و سرلشکر پاسدار شهید محمدهادی حاجی رحیمی" بر تارک آن می‌درخشد، افتخارات ماندگار و غرورانگیزی برای این سرزمین ثبت کرده است.

سرلشکر باقری در پیام خود آورده است: نقش آفرینی‌های حماسی و مجاهدانه پاسداران انقلاب اسلامی از هنگامه تشکیل سپاه تا ۸ سال دفاع مقدس و پس از آن، در عرصه‌های مختلف به ویژه در حوزه‌های نظامی، دفاعی، امنیتی، سازندگی، محرومیت زدایی و مردم‌یاری همواره برای ملت ایران آرامش‌بخش، امیدآفرین و غرورانگیز و برای علاقه مندان به انقلاب و نظام اسلامی الهام‌بخش و منشا تولید ظرفیت و قدرت برای مقابله با تهدیدات و توطئه‌های نظام سلطه و صهیونیسم بوده است که جلوه‌های معنادار آن در سالیان اخیر در جبهه مقاومت اسلامی منطقه غرب آسیا و در طریق آزادی قدس شریف پدیدار شده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: بی شک عصبانیت و کینه‌توزی‌های مستمر دشمنان ملت ایران به ویژه آمریکا، رژیم صهیونیستی و هم پیمانان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آنان ناشی از اقتدار و تاثیرگذاری این نهاد انقلابی و با اراده در خنثی‌سازی نقشه‌های شوم آنان علیه این میهن اسلامی است که بر پیشانی آن درخشش عملیات "وعده صادق" در لبیک به رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی و مطالبه ملی در تنبیه رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی تبلور ویژه‌ای دارد.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: به ارواح طیبه و نورانی شهیدان عالیقدر و همیشه جاوید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درود می‌فرستم و دوام توفیق آن سازمان را تحت عنایات حضرت بقیه الله‌الاعظم (عج) و تدابیر، منویات، فرامین و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) را از خدای قادر متعال مسالت می‌جویم.

کد خبر 746366

دیگر خبرها

  • وظیفه محوری سپاه، پاسداری از انقلاب اسلامی است
  • سپاه هر جا که انقلاب دچار تهدید باشد، پاسدار ایران است
  • اساسنامه سپاه پاسداران به امضای کدام چهره شاخص سیاسی رسید؟
  • این چهره نظامی، فقط ۲۵ روز فرمانده کل سپاه بود /محسن رضایی رکورد زد /اساسنامه سپاه پاسداران به امضای کدام چهره شاخص سیاسی رسید؟
  • تلاش با صلابت و بصیرت سپاه در پاسداری از کیان نظام
  • نقش‌آفرینی حماسی سپاه منشا قدرت برای مقابله با تهدیدات نظام سلطه است
  • سرلشکر باقری: عصبانیت دشمن از سپاه بخاطر اقتدار آن است
  • پیام سرلشکر باقری به فرمانده کل سپاه
  • سردار باقری: عصبانیت دشمن از سپاه بخاطر اقتدار آن است
  • عصبانیت و کینه‌توزی‌های مستمر دشمنان ناشی از «اقتدار سپاه» است