Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین گفت: این سامانه هوشمند توزین بار با نام اختصاری WIM برای وسایل نقلیه حمل بار در محور آزادراه قزوین-زنجان به کارگیری می‌شود.

علی برجعلی زاده افزود: کنترل وزن وسایل نقلیه در حال حرکت و بدون نیاز به توقف آنها به عنوان مهمترین شاخصه این سامانه است که مزایایی مانند کاهش اتلاف زمان، صرفه جویی در مصرف سوخت و حذف نیروی انسانی را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص نحوه کار این سامانه توضیح داد: با استفاده از سنسورهای نصب شده در سطح جاده، وسایل نقلیه متخلف دارای اضافه تناژ شناسایی شده و پس از ثبت پلاک مراتب را به طور هوشمند به اطلاع پلیس راه گزارش می‌شود تا در مرحله بعد نسبت به اعمال مقررات اقدام گردد.

برجعلی زاده همچنین گفت: با تشخیص وسایل نقلیه فاقد بارنامه یا مجوز حمل بار و ثبت پایگاه آماری جامع می‌تواند به برنامه‌ریزی و مدیریت بهتری در این مسیر منجر شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: تردد خودروهای باری با وزن غیرمجاز، علاوه بر ایجاد خسارت و آسیب به زیرساخت‌های جاده‌ای، موجب کاهش ایمنی و همچنین عدم توانایی در عکس العمل به موقع راننده در مواقع حساس در قبال سایر خودروها شده و خسارات فراوانی به بار می‌آورد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پلیس راه راهداری و حمل و نقل جاده صرفه جویی در مصرف نیروی انسانی وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۶۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری

به گزارش خبرگزاری مهر، نصرت الله نیکو با بیان اینکه یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی کشاورزی این استان در سال گذشته به سامانه نوین آبیاری مجهز شده است، افزود: این میزان اراضی کشاورزی در قالب ۴۹ طرح در سطح استان انجام شده است.

وی بیان کرد: همچنین یک هزار و ۹۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی در قالب ۱۳۰ طرح با میانگین پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصد در دست اجرا برای سامانه‌های نوین آبیاری است.

به گفته وی استان قزوین رتبه ۱۰ در سطح کشور برای اجرای سامانه‌های نوین آبیاری را به خود اختصاص داده است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای اجرای طرح سامانه‌های نوین ابیاری تا کنون بیش از ۶۰ هزار هکتار از اراضی به سنانه نوین ابیاری تجهیز شده است.

نیکو اضافه کرد: تعهد اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در این استان ۳ هزار هکتار است که امیدواریم با تأمین بموقع اعتبار بتوان به این هدف دست یافت.

کد خبر 6087945

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • یک کشته در سانحه رانندگی در آزادراه قزوین - زنجان
  • یک کشته در سانحه رانندگی در آزادراه قزوین- زنجان
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • تجهیز کریدورهای حمل بار مازندران به سامانه هوشمند توزین
  • تردد بیش از ۳ میلیون وسیله نقلیه در محور‌های استان سمنان
  • مازندران مجهز به سامانه هوشمند ثبت تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری
  • ثبت هوشمند تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری در مازندران
  • تجهیز ۲۴ آزاد راه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض