Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت: این سرزمین نیازمند مدیرانی شایسته است تا از فرصت ها به نحو درست استفاده کنند.

به گزارش ایسنا مازندران، حسین حسن نژاد سورکی در همایش دهیاران غرب استان که با حضور مدیرکل امور روستایی استانداری و مسئولان استانی و شهرستانی به میزبانی نوشهر در ارودگاه شهید رسولی برگزار شد، اظهار کرد: مازندران با داشتن خاکی زرخیز و طبیعتی بکر دارای مردمانی سخت کوش است که لایق مدیرانی شایسته هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اگر طی این سال ها کوتاهی در رسیدگی به مسائل و مشکلات استان پیش آمده است باید همه مدیران و بخش عمومی به آیندگان پاسخ دهند، تصریح کرد: همه ما در مقابل مردم وظایفی داریم، نباید به وضع موجود قانع باشیم و باید با نگاه نو و طرح های مناسب از همه ظرفیت ها استفاده کرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با تاکید بر فراهم نمودن زمینه جهت جلب اعتماد مردم و مشارکت عمومی گفت: شوراها و دهیاران به عنوان نماینده مردم نقش مهمی در جلب مشارکت افراد جامعه دارند.

حسن نژاد سورکی با بیان اینکه شوراهای اسلامی به عنوان تجلی اراده مردم در منطقه هستند، افزود: باید به این نهاد مردمی و محلی احترام گذاشت و در طول تصمیمات همه مردم را لحاظ کرد.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که بخشداران این نگاه را به دهیاران داشته باشند می تواند به اهداف نظام از جمله افزایش مشارکت مردم دست یافت.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به اینکه روستاهای مازندران فرصت های جدی جهت فعالیت های تولیدی، کشاورزی و گردشگری را باهم دارد، بیان کرد: اینکه به مازندران تنها به عنوان قطب کشاورزی نگریسته شود، اشتباه است  و باید به همه ظرفیت های آن از جمله بوم گردی توجه ویژه کنیم.

حسن نژاد سورکی ایجاد فرصت های شغلی در روستاها را توسط بخشداران و دهیاران یکی از راه حل های مناسب جهت کاهش بیکاری عنوان کرد و گفت: اگر بخش کشاورزی غیر اقتصادی است باید به بازار محصولات، ترویج و تولید بیشتر توجه کرد و همچنین مشاغل خانگی نیز برای اشتغالزایی بسیار موثر است.

وی با تاکید بر توجه به زیرساخت های گردشگری در استان، اظهار کرد: تغییر کاربری زمین ها جهت ویلاسازی هیچ کمکی به توسعه گردشگری استان نمی کند و حتی صدمات جبران ناپذیری را به مازندران وارد می کند.

 

  خسرو طالبی مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران نیز در ادامه این همایش با بیان اینکه دهیاران بواسطه ارتباط تنگاتنگی که با مردم دارند کار سختی در پیش دارند، تصریح کرد: خدمات اساسی و شایسته ای که دهیاران در مدت ۲۱ سال از عمر دهیاری ها ارائه دادند، بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: دهیاران علیرغم نوپایی قانون مدون و پایداری شغلی ندارند و نمایندگان مجلس باید در این خصوص قانون مدونی را جهت حمایت از دهیاران تدوین و مصوب کنند.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران با تاکید بر اینکه باید به دهیاران توجه بیشتری شود، گفت: اگر به فکر توسعه روستا با نگاه نوین بوده تا متحول شود چاره ای به جزء اینکه به نمایندگان مردم در روستاها  ارزش بیشتری دهیم، نیست.

طالبی با اشاره به اینکه ۴۲ درصد جمعیت استان روستایی است، اظهار کرد: تعداد  ۴۶ دستگاه خدمات رسان در روستاها وجود دارد  که هیچ کدام باهم هماهنگ نیستند و برای اجرای طرح و پروژه در روستاها اختلافاتی پیش می آید که به ضرر روستا است.

وی با تاکید بر اینکه در صورتی که قائل به توسعه هستیم چاره ای به جز رفتن به روستا وجود ندارد، تصریح کرد:  طی این سال ها اقدامات  خوبی در روستاها انجام شد که در توسعه آن تاثیرگذار بوده است.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای  استانداری مازندران بر افزایش وفاق و همدلی بین دهیاران تاکید کرد و گفت: این روند را باید اصلاح کرد تا به دهیاران شکل قانونمند تری داد.


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال تغییر کاربری جامعه شوراهای اسلامی گردشگری مسئولان استانی و شهرستانی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۶۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم مدیریت مسائل فرهنگی در تفرجگا‌ها و سواحل مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، قاسم عزیز زاده گرجی، در نشست با فرمانداران استان در شهرستان بهشهر ضمن گرامیداشت یاد و نام ۱۰هزار و۴۰۰شهید مازندران به ویژه شهدای بهشهر و شهید عبدالکریم هاشمی نژاد، اظهار کرد: حضور با بصیرت مردم استان با همراهی مسئولین در سواحل دریای خزر با هدف تشکیل زنجیره انسانی در حمایت از عملیات غرورآفرین وعده صادق و طرح نور شایسته تحسین است.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از سعادت و شقاوت هر جامعه براساس آموزه‌های دینی به دست مدیران است، افزود: فرجام سعادت و انجام شقاوت نه فقط به خاطر تصمیمات مدیران بلکه تاثیراتی که از رفتار و خلق و خوی یک مدیر در جامعه منتقل می‌شود، رقم می‌خورد.

او ادامه داد: در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی یکی از مهمترین گام ها، تشکیل دولت اسلامی است یعنی این که تمامی کارگزاران منطبق با معیار‌های اسلامی باشند.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه مدیر جامعه اسلامی باید از مردم برای مردم باشد، گفت: مدیر نظام اسلامی مدیری است که به منصب از منظر مسئولیت می‌نگرد.

وی با بیان اینکه مدیر نظام اسلامی مدیری ست که مسئولیت را فرصتی برای خدمت به مردم می‌داند، افزود: از منظر امام حسین (ع) خدمت صادقانه به مردم نعمت است و اگر قدر این نعمت را ندانید خدا این نعمت را از شما می‌گیرد.

عزیززاده گرجی، خاطرنشان شد: مدیران نظام اسلامی مدیرانی هستند که اخلاق پیوست دائمی رفتارشان است. همه‌ی گفت و گوها، قول و قرار‌ها و رفتار‌های مدیر باید پیوست اخلاقی داشته باشد.

وی ادامه داد: مدیر نظام اسلامی پایبند به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلابی است و همواره به دور از افراط و تفریط است و اهل مشاوره با نخبگان، فرهیختگان و کارشناسان است.

عزیززاده گرجی، تاکید کرد: مدیر نظام اسلامی باید همواره پاکدست باشد و روابط سالم با همگان داشته باشد.

وی به فرموده رهبری «اگر می‌خواهیم حقیقتا اسلامی شویم باید در نحوه مدیریتی خود تحول ایجاد کنیم»، اشاره کرد و افزود: اولین گام در تحول این است که در رفتار خود برمبنای اخلاق و آموزه‌های اسلامی تغییر ایجاد کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در ادامه سخنانش با بیان اینکه اقدام تلافی جویانه وعده صادق یک عملیات تاریخی، قاطع و تعیین کننده بوده است، گفت: عملیات وعده صادق ثابت کرد کمک‌های مالی، اطلاعاتی و تسلیحاتی و پشتیبانی دولت‌های اروپایی و آمریکا نتوانست از پایگاه‌های اطلاعاتی و عملیاتی اسرائیل محافظت کند.

وی افزود: عبور پهپاد‌ها و موشک‌های ایران اسلامی از سامانه دفاعی متحدان اسرائیل و سامانه‌های دفاعی چندلایه اسرائیل یکی از مختصات ویژه عملیات صادق بوده است.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه دشمن طی ۲۰۰ روز جنگ و کشتار زنان وکودکان بیگناه در غزه هنوز نتوانست به ساختار‌های عملیاتی و اطلاعاتی حماس دست یابد، گفت: وعده صادق دوره تثبیت برتری جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.

وی در بخش دیگر سخنانش برلزوم برگزاری مستمر و هدفمند نشست فرمانداران تاکید کرد و افزود: تسهیل روند امور در سطح شهرستان‌ها مهمترین هدف این نشست هاست که به صورت ادواری به میزبانی یکی از شهرستان‌ها برگزارمی شود.

دیگر خبرها

  • لزوم نظارت بر تولید نان از مزرعه تا سفره
  • توسعه گردشگری نیازمند توجه به آموزش اصولی است/نبود برنامه ریزی چالش بزرگ گردشگری
  • لزوم ایجاد اقتصاد دریاپایه در مازندران
  • پلاژ‌های دولتی در سواحل باید مورد استفاده مردم قرار گیرد
  • وحیدی: زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی موجود در سواحل باید مورد استفاده عموم قرار گیرد
  • قطار محلی رامسر به ساری راه‌اندازی شود
  • لزوم مدیریت مسائل فرهنگی در تفرجگا‌ها و سواحل مازندران
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه/ لزوم صیانت از منابع آب
  • زیرساخت‌های جمعیت هلال احمر اردکان نیازمند توسعه
  • لزوم توجه به طرح‌های فناورانه برای توسعه گردشگری زنجان