Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «محمد جعفر منتظری» شامگاه سه شنبه در دیدار با صنعتگران و صاحبان واحدهای تولیدی شهرستان ساوه در قالب نشست کمیته حمایت قضائی از سرمایه گذاری در هتل کاوه شهر صنعتی، اظهار داشت: کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی در شرایط کنونی اقتصادی باید تداوم فعالیت داشته باشند و در این راستا دستگاه قضائی نیز کمک‌های لازم را ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تسهیلاتی که بانک‌های عامل در اختیار تولیدکنندگان و صاحبان کارخانه‌ها قرار می‌دهند در اصل از سپرده‌های مردم است و اگر این تسهیلات به موقع بازگردانده نشود، سبب ورشکستگی بانک‌ها خواهد شد.

دادستان کل کشور افزود: اکنون بانک‌ها به علت حجم بالای معوقات وصول نشده وضعیت مناسبی ندارند و اگر در زمینه بازپس گیری مطالبات به فریاد آنها نرسیم، ممکن است ورشکسته شوند.

وی تاکید کرد: تشکیل شعبه ویژه و تخصصی برای رسیدگی به پرونده‌های حقوقی در حوزه صنعت و تولید یک حق مسلم است و دستگاه قضائی اهتمام و عزم راسخ برای مساعدت به صاحبان تولید و صنایع را دارد.

منتظری گفت: صاحب صنعت باید در کار خود متخصص و نسبت به امانتی که به او سپرده شده، امانت دار و درستکار باشد و کیفیت تولیدات و استاندارد سازی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهد.

وی، خواستار حسن رفتار کارفرمایان با کارگران شد و گفت: کارگران موتور محرک تولید هستند و باید احترام آنها حفظ شود.

دادستان کل کشور اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب سال هاست که اقتصاد را محور برنامه ریزی های کشور قرار داده‌اند و شعار امسال را نیز رونق تولید تعیین فرمودند که راه برون رفت کشور از مشکلات کنونی تحقق این مساله است.

حجت الاسلام منتظری گفت: در زمان جنگ تحمیلی کشورهای اروپایی و آمریکا امکانات در اختیار صدام قرار می‌دادند تا پیروز شود اما به دلیل مقاومت و ایثار مردم این اتفاق رخ نداد و با همین روحیه است که در شرایط کنونی کشور روی پای خود ایستاده است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت نیز گفت: وفاق و همدلی میان مسئولان می‌تواند پل عبور کشور از مشکلات کنونی باشد.

«محمد رضا منصوری» افزود: تنها راه نجات صنعت کشور، انجام خصوصی سازی است و باید کمیته مخصوصی برای تحقق این مهم ایجاد تا اهلیت و صلاحیت افراد مشخص شود.

فرماندار ساوه نیز اظهار داشت: در جنگ اقتصادی، صنعتگران و تولیدکنندگان با دلسوزی و تعصب ملی در راستای تحقق شعار رونق تولید فعالیت می‌کنند که در نوع خود ایثار و مجاهدت محسوب می‌شود.

«علی میرزایی» اظهار داشت: صنعتگران فعال، کشور را به سمت خودکفایی و استقلال پیش می‌برند و باید قدردان آنها باشیم و تا جایی که امکان دارد، قوانین را به نفع آنان اصلاح کرد.

وی افزود: یکی از نارسایی‌های عمده کشور مربوط به حوزه بانکی و وابستگی شدید اقتصاد کشور به بانک‌ها است و همین مساله سبب شده که اکثر صنعتگران از بانک‌ها گلایه داشته باشند بنابراین انجام اطلاحات در نظام بانکی کشور یک ضرورت است.

رئیس دادگستری ساوه نیز گفت: با هدف حمایت از سرمایه گذاری و تولید در این شهرستان کمیته قضائی حمایت از سرمایه گذاری پایه گذاری شده و از سال ۹۵ تا کنون ۴۰ مصوبه داشته است.

«هادی ملکی» اظهار داشت: پیگیری مصوبات و بررسی موانع صنعتگران موجب رضایتمندی آنها شده است.

وی گفت: با اراده‌ای که در دستگاه قضائی با همراهی مسئولان وجود دارد، مشکل صنعتگران در حوزه شهرستان با جدیت پیگیری می شود.

ساوه دومین شهر پرجمعیت استان مرکزی است که بیش از ۲۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

۶۵۳۹/‏۹۹۲۱/‏۳۰۷۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوه دادستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۷۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه رسیدگی به لایحه تجارت در دستورکار مجلس

نشست علنی صبح امروز (سه شنبه، ۲۸ فروردین) مجلس شورای اسلامی با حضور ۱۹۶ نفر از نمایندگان به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

روح‌الله متفکرآزاد عضو هیئت‌رئیسه مجلس دستورکار امروز مجلس را به شرح ذیل اعلام کرد:

ادامه رسیدگی به لایحه تجارت (ایرادات شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی

ادامه بررسی گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • سیستم قضایی آماده شنیدن مشکلات واحدهای تولیدی است
  • رفع ناترازی برق یکی از مطالبات جدی صنعتگران
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری قزوین
  • مسئولان به جای صندلی «مداخله‌جویی» روی صندلی «حکمرانی» بنشینند
  • مدیران گره‌گشای مشکلات مردم باشند
  • لزوم رسیدگی به صنایع فعال استان گلستان
  • ادامه رسیدگی به لایحه تجارت در دستورکار مجلس
  • ارائه ۲۷۰۰ خدمت حقوقی به مددجویان کمیته امداد اصفهان
  • ۴۷ میلیارد ریال وام به هنرمندان صنایع دستی ساوه پرداخت شد
  • ادامه رسیدگی به لایحه تجارت