Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ دکتر ایرج حیدری در کارگروه تنظیم بازار استان هرمزگان با حضور معاون بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اقدامات استان در تنظیم بازار، عنوان کرد:  یکی از عوامل مهمی که باعث شد هرمزگان در سال 97 در مدیریت  بازار در بین استان های برتر کشور قرار گیرد وجود  هماهنگی و هم افزایی بین محموعه اعضای ستاد تنظیم بازاراستان با مدیریت و راهبری استاندار محترم استان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین رابطه افزود: با وجود برخی مشکلات در سال 97 در حوزه حمل و نقل با اتخاذ تصمیمات جهادی ، انقلابی و به موقع  از بروز خلل در مهمترین بندر واردات و صادرات کشور برای حمل و نقل کالا ها  جلوگیری بعمل آمد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در همین رابطه گفت: مجموعه دستگاه های امنیتی و قضایی همکاری بسیار مناسبی با ستاد تنظیم بازار استان با ارسال به موقع گزارش ها در مدیریت بازار داشتند که قابل تحسین است.

حیدری تصریح کرد: با وجود حاکم شدن فضای ثبات در بازار نباید از کارهای انقلابی و جهادی در مدیریت بازار غفلت کرد و اشراف بر بازار با همان قوت  باید تداوم یابد.

وی  اظهار داشت: تشکیل کارگروه اقدام ابتکار دیگری برای مدیریت بازار در استان هرمزگان در سال 97 بود که در کشور بی نظیر  بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در همین رابطه گفت: در کارگروه اقدام به ریاست معاون اقتصادی استاندار و با حضور دستگاه های نظارتی و دستگاه های اجرایی در مواقع بروز مشکل با اتخاذ تصمیمات به موقع و عملیاتی اقدامات بسیار خوبی صورت پذیرفت و امور به موقع مدیریت شد.

حیدری اظهار داشت : اصناف هرمزگان در مدیریت بازار همراهی بسیار خوبی با ستاد تنظیم بازار استان داشتند و این صنف حلقه ارتباط تولید کننده و مصرف کننده هستند.

حیدری با اشاره به اهمیت سامانه رصد، تصریح کرد: راه اندازی سامانه رصد یکی از نیاز های ضروری برای مدیریت به موقع بازار جهت جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: سامانه رصد برای رصد به موقع کالا از مبدا  تا مقصد یکی از نیاز های اساسی بود که راه اندازی آن قابل تقدیر است.

وی افزود: مدیریت قیمت کالاها باید از مبدا تولید باشد تا از مشکلات احتمالی در بازار جلوگیری بعمل آید.

حیدری گفت: در تامین کالا های مورد نیاز  بازار داخلی و صادرات کالاها توسط واحد های تولیدی باید تعادل ایجاد گردد تا کمبودی در بازار داخلی ایجاد نگردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان تصریح کرد :عرضه محصولات واحد های تولیدی به تناسب نیاز بازار داخلی و امر صادرات هم باعث جلوگیری از التهاب در بازار ، افزایش درآمد و جلوگیری از قاچاق می گردد و سامانه رصد در تعیین سهمیه واحد های تولیدی برای صادرات و تامین نیاز داخل می تواند  نقش بسزایی ایفاء کند.

وی خاطرنشان کرد : برای مدیریت بازار باید برنامه و هدف مشخص در ستاد مرکزی تنظیم بازار کشور وجود داشته باشد  تا تعادلی بین صادرات کالاها و تامین نیاز بازار داخلی ایجاد گردد تا از هرگونه بروز مشکلات احتمالی جلوگیری بعمل آید.

حیدری خاطرنشان کرد: استان هرمزگان با توجه به زیرساخت ها و ظرفیت های که دارد  واردات دام  و غلات برای این استان  ضروری است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قاچاق مشکلات واردات وزیر صنعت معدن و تجارت هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۸۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر بازار در سال جدید افزایش خواهد یافت

ایسنا/قم استاندار قم گفت: امسال نظارت بر بازار باید به حدی گسترش یابد تا سودجویان از هیچ طریقی نتوانند در سفره مردم اخلال کنند.

سیدمحمد آقامیری شامگاه گذشته در اولین جلسه ۴ ساعته ستاد تنظیم بازار استان در سال ۱۴۰۳ که در سالن جلسات امام جواد(ع) برگزار شد، بیان کرد: ادارات کل تعزیرات و صمت باید فضای بازار در این استان را برای گران فروشان ناامن کنند.
 
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم، وی اظهار کرد: سال گذشته بر رسیدگی به معیشت مردم تاکید بسیاری داشتیم، و این مسأله برای ما بسیار حائز اهمیت است و در این رابطه با هیچ سودجویی تعارف نخواهیم داشت.
 
استاندار قم با بیان اینکه کالاهای تنظیم بازار باید در ابتدا به دست کاسبان امین برسد، تاکید کرد: کالاهایی که جزء محصولات تتظیم بازار هستند باید ابتدا در شبکه کاسبان امین توزیع شود.
 
وی تصریح کرد: توزیع محصولات مورد نیاز مردم در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان باید به صورت گسترده‌تر صورت می‌گرفت؛ محصول تنظیم بازار باید به قیمت واقعی به دست مشتری برسد.
 
استاندار قم ضمن انتقاد از تعداد کم غرفه‌های توزیع میوه شب عید گفت: امسال ۱۱ غرفه برای توزیع میوه شب عید در نظر گرفته شد که بسیار اندک است و این مقدار حتی برای منطقه پردیسان هم کفایت نمی‌کند.
 
وی افزود: قبل از شروع ماه مبارک رمضان و ماه‌های منتهی به پایان سال قرار بود؛ پرتقال، سیب و خرما به مقدار کافی با قیمت مناسب خریداری شود تا محصول با قیمت تنظیم بازار به دست مردم برسد.
 
آقامیری با اشاره به گزارش‌های روزانه گران‌فروشی‌ که به سامانه ۱۲۴ اعلام می‌گردد، گفت: امسال حداکثر باید ظرف ۲۴ ساعت این گزارش‌ها مورد بررسی قرار گیرد.  
 
وی اظهار کرد: اگر اتفاق مثبتی در حوزه معیشت مردم و کاهش تورم در این استان رقم خورده مرهون زحمات و ایثار مدیرانی است که از آرامش خود و خانواده‌شان گذشتند.
 
استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم تحقق شعار سال تاکید کرد و گفت:‌ دستگاه‌های اجرایی موظف هستند نسبت به شعاری که توسط مقام معظم رهبری برای سال ۱۴۰۳ انتخاب شده برنامه‌ریزی کنند.
 
وی افزود: امسال همه باید ابتدا جهش تولید با مشارکت مردم را محقق کنیم تا شاهد مهار تورم به معنای واقعی باشیم.  
 
استاندار قم گفت: مدیران دستگاه‌های دولتی استان در سال جدید همت و تلاش خود را باید چندین برابر کنند، ما به عنوان سربازان رهبر انقلاب در راستای فرامین و منویات ایشان باید گام برداریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نشست بررسی طرح سپرده گذاری اتباع در بوشهر
  • راه‌ اندازی سوت‌ زنی سایبری بازار سرمایه در سال جدید
  • راه‌اندازی سوت‌زنی سایبری بازار سرمایه در سال ۱۴۰۳
  • توزیع ۵۳ تن اقلام تنظیم بازاری در عباس آباد
  • بازار اجاره مسکن با راه‌اندازی سامانه خودنویس انحصارزدایی می‌شود
  • بازار اجاره مسکن با راه‌اندازی سامانه خودنویس انحصار زدایی می‌شود
  • ۱۵ تن برنج و شکر در جزیره خارگ توزیع می‌شود
  • نظارت بر بازار در سال جدید افزایش خواهد یافت
  • ۶۰۰ تن برنج و شکر تنظیم بازار سمنان ویژه ماه رمضان در حال توزیع است
  • پتانسیل خودکفایی محصولات اساسی در کشور وجود دارد