Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-03-29@15:31:45 GMT

ترفند‌هایی برای تولید محتوا در اینستاگرام

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۴۸۷۷۰

ترفند‌هایی برای تولید محتوا در اینستاگرام

اینستاگرام چیزی نزدیک به ۸۰۰ میلیون‌نفر کاربر فعال در هر ماه دارد و با شبکه‌اجتماعی طرف هستیم که ایرانی‌های بی‌شماری در آن حضور دارند و روزانه صد‌ها هزار پست منتشر می‌کنند.

به گزارش شریان نیوز،  اینستاگرام چیزی نزدیک به ۸۰۰ میلیون‌نفر کاربر فعال در هر ماه دارد و با شبکه‌اجتماعی طرف هستیم که ایرانی‌های بی‌شماری در آن حضور دارند و روزانه صد‌ها هزار پست منتشر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این پست‌ها در زیر سیل پست‌های اینستاگرامی گم می‌شوند و به اندازه‌ای که باید و شاید محبوبیت پیدا نمی‌کنند.

از آنجایی که اینستاگرام تنها جنبه تفریحی و سرگرمی ندارد و تجارت‌های مختلفی در این شبکه اجتماعی مشغول به کار و تبلیغ هستند، دریافت لایک بیشتر و محبوبیت پست‌ها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و در‌واقع حیات بسیاری از شغل‌های اینترنتی در گرو فعالیت مؤثر در اینستاگرام است. ترفند‌های زیادی برای دریافت لایک بیشتر در اینستاگرام وجود دارد، اما مهم‌ترین چیزی که در این بین جلوه می‌کند، ساخت محتوایی عالی و بی‌نقص است تا بیشترین تعداد لایک را به دنبال داشته باشد.

به‌عبارت دیگر ساخت یک محتوای عالی و باکیفیت، دریافت لایک بیشتر در اینستاگرام را تضمین می‌کند. اما انصافاً باید اعتراف کرد ساخت محتوا کار چندان ساده‌ای هم نیست و اگر دستی در این کار داشته باشید حتماً به‌خوبی می‌دانید که بعد از مدتی ایده‌های ساخت محتوا قدیمی می‌شوند و مخاطب دیگر تعاملی که از وی انتظار می‌رود را با پست‌های شما نخواهد داشت.

از طرف دیگر از آنجایی که هزاران حساب کاربری در اینستاگرام هر روز مشغول به تولید محتوای جدید هستند، مشاهده این محتوا‌ها از حوصله کاربر خارج می‌شود و تنها به محتوا‌هایی توجه می‌کند که واقعاً باکیفیت و جذاب باشد. تمامی این موارد دست به دست هم داد تا در این قسمت راهنمایی کامل و جامع از ترفند‌های ساخت محتوای عالی و با کیفیت در اینستاگرام برای شما بگوییم.

۱. استراتژی تولید محتوا

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصویر محور است و به همین دلیل نیز محتوایی که تولید می‌کنید باید به لحاظ بصری، جذابیت زیادی داشته باشد. اما حتماً برای شما هم پیش آمده که ساعت‌ها وقت و زمان برای تولید یک محتوای باکیفیت اختصاص داده‌اید و پس از انتشار، این محتوا لایک قابل قبولی نیز دریافت کرده، اما آنچنان که باید و شاید بازخورد خوبی نداشته و عملاً مشتری‌های زیادی را به دنبال نداشته است. اینجاست که باید گفت به قول قدیمی‌ها یک جای کار می‌لنگد و احتمالاً استراتژی درستی برای تولید محتوا در اینستاگرام تدوین نکرده‌اید. به این ترتیب بهتر است قبل از اینکه به ویژگی‌های بصری پست‌های اینستاگرام اشاره کنیم بهتر است چند قدم به عقب باز گردیم و استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام را از ابتدا با هم تدوین کنیم.

وقتی که کار خطیر تدوین استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام را بر عهده می‌گیرید بهتر است به این قضیه فکر کنید که کدام‌یک از روش‌های تصاویر، ویدئو و استوری‌ها بازخورد بیشتری در مخاطب‌های شما به دنبال دارد. تجربه نشان داده است تولید کنندگان محتوا، ایده‌های خوبی را برای محتوای اینستاگرام پیاده می‌کنند، اما در انتقال پیام این ایده‌ها به مخاطب مشکل دارند. به عبارت ساده‌تر محتوایی که تولید می‌کنید باید مفهوم ساده، اما جذابی داشته باشد و این مفهوم، در کمترین زمان ممکن به مخاطب منتقل شود.

با در نظر گرفتن این نکته، اگر پست‌های شما بازخورد مناسبی ندارد، بهتر است به جای اینکه دنبال چگونگی عدم بازخورد مناسب پست‌ها باشید، به دنبال چرایی عدم بازخورد پست‌ها بگردید.

برای روشن‌تر شدن این نکته اجازه دهید مثالی بزنیم:

چرا در اینستاگرام فعالیت تجاری می‌کنیم؟ پیدا‌کردن مشتری‌های بالقوه شناساندن برند تجاری افزایش فروش محصولات

اکنون با در نظر گرفتن پرسش‌هایی که به سؤال بالا دادیم، بهتر است بپرسیم چگونه محتوایی باید در اینستاگرام منتشر شود؟

انتشار تصاویر، ویدئو و استوری‌هایی که در آن فرآیند ساخت کالا با مشتری به اشتراک گذاشته شود انتشار عکس‌های باکیفیت از محصولاتی که تولید می‌شود انتشار عکس‌ها و استوری‌هایی از فعالیت روزانه‌ای که در مکان تجاری در جریان است انتشار محتوا‌هایی که کاربران تولید کرده‌اند

پرسش و پاسخ‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم به شما کمک می‌کند تا اطمینان خاطر حاصل نمایید که محتوای تولیدی شما دقیقاً همان چیزی است که مخاطب در اینستاگرام به آن توجه نشان می‌دهد.

۲. قابلیت‌های بصری محتوا را دست کم نگیرید

پس از اینکه استراتژی مناسبی برای تولید محتوا تدوین کردید زمان آن فرا می‌رسد که فرآیند تولید محتوا را شروع کنید و در کنار رعایت بازه‌زمانی انتشار محتوا، باید وسواس زیادی در خصوص محتوایی که منتشر می‌کنید به‌خرج دهید. تجربه نشان داده است حساب‌های کاربری تجاری در اینستاگرام روز به روز به سمت تعاملی‌تر شدن پیش می‌روند و سبک و سیاق این حساب‌ها شباهت بیشتری به صفحه‌های وب‌سایت پیدا کرده است و دیگر خبری از حساب‌های تجاری معمولی که تنها عکس منتشر می‌کنند در اینستاگرام نیست.

اینجاست که پیشنهاد می‌کنیم برای بدست آوردن مخاطب بیشتر و همچنین حفظ مخاطب‌های فعلی، سبک و سیاق خاص و مشخصی را برای محتوایی که در اینستاگرام منتشر می‌کنید در نظر بگیرید. برای رسیدن به چنین هدفی بهتر است تصویر‌هایی که در حساب‌کاربری اینستاگرام خود منتشر می‌کنید شکل و شمایل واحدی داشته باشند. انجام چنین کاری ممکن است ساده به نظر برسد، اما ترفند‌های خاص خودش را دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

رنگ‌های محتوای اینستاگرام باید طیف رنگ غالب داشته باشد

یکی از بهترین روش‌ها برای داشتن یک صفحه تجاری حرفه‌ای در اینستاگرام، استفاده از یک طیف رنگ غالب در پست‌ها است. برای نمونه اگر تجارت شما در زمینه تولید گل و گیاه است، رنگ سبز می‌تواند به‌عنوان رنگ غالب پست‌های شما انتخاب شود و عکس‌هایی منتشر کنید که رنگ سبز در آن‌ها بیشتر باشد. از این طریق وقتی مخاطب به پست‌های شما در فید اینستاگرام نگاه می‌کند، ناخوادگاه نظرش به رنگ سبزی که استفاده کرده‌اید جلب می‌شود و اینکار مخاطب را تشویق می‌کند تا گشت و گذار بیشتری در پست‌های اینستاگرام صفحه شما داشته باشد.

نظم و شبکه‌بندی را برای پست‌ها در نظر بگیرید

فید پست‌های شما در اینستاگرام باید حالتی همانند یک گالری بصری را پیدا کند که تصویر محصولات و محتوا‌هایی که تولید کرده‌اید همانند کالا‌ها در پشت ویترین، منظم و مرتب در بالا، کنار و زیر یکدیگر قرار گرفته باشند. به لطف چنین ویژگی وقتی مخاطب به صفحه اینستاگرام شما سر می‌زند تحت تأثیر نظم و زیبایی محتوا‌هایی که تولید کرده‌اید قرار می‌گیرد و تشویق می‌شود تا این پست‌ها را دنبال کند.

گذاشتن متن بر روی عکس‌ها نیز از آن دسته روش‌هایی است که بسته به نوع مخاطب، می‌تواند بازخورد‌های مختلفی داشته باشد. عکس‌ها باید به گونه‌ای در فید اینستاگرام در کنار هم قرار بگیرند که هر کدام از آن‌ها به راحتی قابل تفکیک باشد و مخاطب احساس کند که از دور به چند بیلبورد مختلف نگاه می‌کند.

قراردادن عکس‌ها در خط‌های افقی با طیف رنگ واحد نیز روشی مناسب برای جدول‌بندی و چیدمان پست‌های اینستاگرام است.

یکی دیگر از روش‌هایی که عکس‌ها را از یکدیگر جدا در اینستاگرام نشان می‌دهد، قرار دادن قاب سفیدی دور هر کدام از عکس‌ها است. برای چنین کاری می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی ویرایش تصویر کمک بگیرید. در این زمینه می‌توان به اپلیکیشن‌های «ویتاگرام» (Whitagram) و افترلایت (Afterlight)، اشاره کرد. قرار دادن قاب با اندازه‌های متفاوت دور عکس‌ها، باعث می‌شود تا فید پست‌ها در اینستاگرام شبکه‌بندی‌شده و منظم به‌نظر برسد و مخاطب احساس کند که با کاتالوگ محصولات سر و کار دارد. چنین روشی به‌خصوص برای تجارت‌هایی که پوشاک و البسه در اختیار مشتری قرار می‌دهند بسیار مناسب به‌نظر می‌رسد.

یکی دیگر از سبک‌های بسیار جالب برای شبکه‌بندی و زیباسازی محتوا در فید اینستاگرام، سبک شطرنجی است. همان‌گونه که از نام این سبک پیدا است، پست‌ها را به گونه‌ای تنظیم می‌کنید که یک در میان، رنگ پیش‌زمینه این پست‌ها تیره و روشن باشد. این کار باعث تمایز محتوا‌هایی که تولید کرده‌اید در فید اینستاگرام از یکدیگر می‌شود و برای محتوا‌های متنی نیز گزینه مناسبی به‌نظر می‌رسد.

تقسیم تصاویر در ابعاد ۳، ۶ و ۹ قسمتی و انتشار پشت‌سر‌هم این عکس‌ها، یکی دیگر از روش‌های جالبی است که این روز‌ها شاهد آن هستیم، اگر این عکس‌ها در رزولوشن‌های بالا گرفته شده باشد، نمایی کلی از پروفایل را به‌تصویر می‌کشد. ناگفته نماند از آنجایی که اینستاگرام پست‌ها را در قسمت فید به ترتیب تاریخ نشان نمی‌دهد، قسمت‌های مختلف یک عکس ممکن است در فید به‌صورت جداگانه و دور از هم قرار بگیرند.

انتشار پست‌ها در اینستاگرام به‌گونه‌ای که در بالا به آن اشاره کردیم نیازمند سازمان‌دهی و استمرار است و به همین دلیل نیز در ابتدا برای شما از تدوین استراتژی تولید محتوا گفتیم، مطمئن باشید انتشار محتوای برنامه‌ریزی‌شده در بازه‌های زمانی مشخص، بازخورد بسیار خوبی را به‌دنبال خواهد داشت.

۳. محتوای اینستاگرام

چه محتوایی باید منتشر کنیم؟

این پرسشی است که تمام تولید‌کننده‌های محتوا از خود می‌پرسند و انصافاً هم باید گفت پاسخ به آن مستلزم درنظر گرفتن موارد زیادی است. در نتیجه بسته به نوع تجارتی که در اینستاگرام تبلیغ می‌کنید، رویکرد‌های مختلفی را برای انتشار محتوا باید در نظر بگیرید که در ادامه به قسمتی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

لحن: پیام محتوای شما می‌تواند، جدی، بامزه، آموزنده یا خودمانی باشد شخصیت‌های تاثیرگذار در اینستاگرام: با افراد پرطرفدار در اینستاگرام برای تولید محتوا تعامل دارید؟ انتشار تصاویر گرافیکی، نقاشی یا عکس؟ استفاده از عکس‌های آماده، یا عکس‌هایی که خودتان از محصولات و خدمات گرفته‌اید

محتوای اینستاگرام برای تجارت‌هایی که از مدل بازاریابی تجارت برای مشتری (B۲C) استفاده می‌کنند

از آنجایی که در این مدل از تجارت، کالا را باید در اختیار مشتری قرار دهید، در صورت امکان از محصول یا کالایی عرضه می‌کنید عکس بگیرید و فرآیند تولید محتوا را با عکس‌های کالا‌ها شروع کنید. در کنار پست‌هایی که از محصولات قرار می‌دهید بهتر است سبک و سیاق مشخصی را نیز برای برند تجاری خود در اینستاگرام ایجاد نمایید. برای انجام اینکار ایده‌های زیر پیشنهاد می‌شود:

تصاویر محصولات:

حتماً شما هم شنیده‌اید که نهایت زیبایی در سادگی است و به همین دلیل قرار دادن عکس محصولات با حالتی ساده، اما زیبا در اینستاگرام، معرف خوبی برای برند شما خواهد بود. این محصولات می‌تواند، کالا‌های جدید یا کالا‌هایی پرفروش باشد. از تکنیک‌های عکاسی نیز برای قراردادن تصویر محصولات در اینستاگرام می‌توانید کمک بگیرید. بهتر است عکسی که از محصولات می‌گیرید از نمایی بالا باشد تا کالا‌ها در زوایه‌ای باز به نمایش گذاشته شود.

هویت شرکت شما باید در محتوا به نمایش گذاشته شود

اگر با هدف افزایش آگاهی مخاطب از برند خود در اینستاگرام فعالیت می‌کنید و به دنبال ارتقا وفاداری مشتری هستید، باید هویت برند شما در پست‌هایی که در اینستاگرام منتشر می‌کنید کاملاً مشخص باشد و به نظر مخاطب برسد.

اگر هم با هدف فروش محصولات در اینستاگرام حضور دارید، ابتدا باید تجارت خود را به مخاطب معرفی کنید و معنا و مفهوم آن را با مشتری در میان بگذارید. در این زمینه نیز تجارت‌های زیادی را سراغ داریم که هویت شرکت خود را در ابعاد وسیع در اینستاگرام به مخاطب معرفی می‌کنند. برای اینکار باید محتوای اینستاگرام را به گونه‌ای تنظیم کنید که هویت شرکت شما را از طریق متن یا تصویر به مخاطب منتقل کند.

ظرافت کلام

بسته به نوع تجارتی که دارید می‌توانید از مطالب بامزه یا انگیزشی در پست‌ها استفاده کنید، اینکار احتمال افزایش تگ کردن دیگر مخاطبین در پست شما را بیشتر می‌کند و روش بسیار سریع و کم هزینه‌ای برای جذابیت بیشتر پست‌های اینستاگرام به‌حساب می‌آید. سعی نمایید تلفیقی از کلام و تصویر را به گونه‌ای مفهومی در پست‌های اینستاگرام به مخاطب نشان دهید.

با هدف فروش زیرپوستی، محتوا تولید کنید

حتماً شما هم با حساب‌های تجاری در اینستاگرام روبرو شده‌اید که به اندازه‌ای خودمانی و طبیعی در این حساب‌ها محتوا تولید می‌شود که مخاطب حتی به فکرش هم نمی‌رسد که با تولید این محتوا، عملاً به سمت خرید کالا یا خدمات سوق داده می‌شود. به این ترتیب شاید بد نباشد اگر حساب اینستاگرام شما خیلی هم ظاهری تجاری و فروشگاهی پیدا نکند و مخاطب با صفحه‌ای خودمانی روبرو شود که زیرپوستی کاربر به خرید محصولات دعوت می‌کند.

با این حساب پیشنهاد می‌کنیم هر از گاهی پست‌هایی جذاب بگذارید که خبری از فروش محصولات در آن‌ها نباشد. این کار مشتری‌ها را وفادارتر می‌کند و احتمال افزایش فروش محصولات در دراز مدت بیشتر خواهد شد.

برای نمونه هر از گاهی تصویر‌هایی که در آن‌ها زندگی در جریان است در حساب اینستاگرام منتشر کنید، در این تصاویر نباید خبری از فروش محصولات باشد تا مشتری با فراغ‌بال و بدون اینکه احساس کند به سمت فروش هدایت می‌شود، نسبت به برند شما وفادارتر شود.

محتوای اینستاگرام برای تجارت‌هایی که از مدل بازاریابی تجارت به تجارت (B۲B) استفاده می‌کنند

تجربه نشان داده است در اینستاگرام مستقیماً با مشتری سر و کار داریم، اما از آنجایی که دیگر شرکت‌ها و رقبای تجاری در اینستاگرام حضور دارند، بهتر است که به تولید محتوا برای مدل بازاریابی تجارت به تجارت در اینستاگرام اشاره کنیم.

اطلاعات:

شرکت‌های زیادی را سراغ داریم که با هدف بازاریابی تجارت به تجارت در اینستاگرام فعالیت می‌کنند و به همین دلیل نیز محتوایی که منتشر می‌کنند بیشتر جنبه آگاه‌سازی و به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات دارد، این‌گونه محتوا‌ها حالتی متنی و تصویری دارند و عموما ترفند‌های انجام یک کار خاص یا نمودار‌های آماری را به نمایش می‌گذارند.

انتقال فرهنگ شرکت:

مخاطب باید در جریان باشد که با یک فرد در حال تجارت نیست و با شرکتی متشکل از چندین پرسنل تعامل دارد، در نتیجه هر از گاهی تصاویری از اعضای شرکت را در حساب کاربری اینستاگرام منتشر کنید تا دنبال‌کننده‌ها با مشاهده این تصاویر، آگاهی بیشتری نسبت به کار و کاسبی شما پیدا کنند.

قدردانی مشتری:

یکی دیگر از استراتژی‌های مناسب برای بازاریابی‌های تجارت به تجارت در اینستاگرام را تولید محتوا با تمرکز برو قدردانی از مشتری و اهمیت‌دادن به او ذکر کرد، این کار روابط میان مشتری و تجارت شما را محکم‌تر می‌کند و تصویر قابل‌قبولی در اختیار مشتری‌های فعلی شما قرار می‌دهد.

در فرآیند تولید محتوا، به مشتری‌ها فکر کنید و ببینید چه چیزی برای آن‌ها مهم است، سپس همان ویژگی را در محتوا بگنجانید و پیش‌روی مخاطب قرار دهید.

۴. محتوایی که کاربر‌ها تولید کرده‌اند

حتماً برای شما هم پیش آمده که محصولی را اینترنتی خریداری کرده باشید و پس از خرید، فروشنده از شما درخواست کرده باشد تا تصویری از آن محصول را برای او جهت اعلام رضایت مشتری، ارسال نمایید. این روش بسیار کاربری به‌نظر می‌رسد و افزایش اعتماد دیگر مشتریان را به دنبال دارد.

حواستان به پست‌هایی که دیگر کاربران منتشر می‌کنند و در این پست‌ها شما منشن یا تگ شده‌اید نیز باشد، اگر این پست‌ها را می‌خواهید دوباره به‌اشتراک بگذارید، بهتر است حتماً از آن کاربر اجازه بگیرید. این کار را از طریق یک کامنت دوستانه و پیام مستقیم در دایرکت می‌توانید انجام دهید.

پیشنهاد می‌کنیم یک هشتگ برای برند تجاری خود درست کنید و این هشتگ را در قسمت «بایو» (Bio)، قرار دهید تا مخاطب به راحتی در جریان هشتگ برند شما قرار بگیرد و در پست‌ها از این هشتگ استفاده کند. لازم به ذکر است اگر برند تازه‌کاری دارید، در همان ابتدا نباید توقع داشته باشید که مخاطب در پست‌ها از هشتگ شما استفاده کند، چرا که این کار نیاز به زمان و استمرار دارد.

برای پیدا کردن محتوایی که توسط کاربران ایجاد شده از پایگاه «اسکوپ» (Scop.io)، نیز می‌توانید کمک بگیرید، این پایگاه به شما در پیدا کردن تصاویر باکیفیت که به مخاطب شما مربوط هستند کمک می‌کند.

کمک گرفتن از چهره‌های تاثیرگذار در اینستاگرام

اگر بودجه خاصی را برای تبلیغات و بازاریابی در اینستاگرام کنار گذاشته‌اید، حتماً از چهره‌های تاثیرگذار در اینستاگرام برای افزایش بازدید حساب کاربری خود کمک بگیرید. این چهره‌ها که در دنیای مجازی با نام اینفلوئنسر‌ها (Influencer) نیز شناخته می‌شوند، در‌واقع افرادی هستند که دنبال‌کننده‌های زیادی در اینستاگرام دارند و مخاطبین به پیشنهاد‌های آن‌ها اهمیت می‌دهند. برای نمونه اگر حساب کاربری فردی را دنبال می‌کنید که علاقه زیادی به مسافرت دارد و همیشه عکس‌های جذابی از سفر‌های خود را با هواداران به اشتراک می‌گذارد، احتمال دارد در میان پست‌های چنین کاربری که دنبال‌کننده‌های زیادی هم دارد، تبلیغی از تجهیزات سفر را مشاهده کنید.

قانون نانوشته‌ای وجود دارد که بر اساس آن، چهره‌های تاثیرگذار در اینستاگرام از هشتگ‌هایی مانند #تبلیغات، #اسپانسر و مواردی از این دست برای پست‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند تا از این طریق مخاطب متوجه شود که با یک پست تبلیغاتی سر و کار دارد.

تجربه نشان داده است، بازاریابی به کمک چهره‌های تاثیرگذار در اینستاگرام، اثربخشی بسیار موثری دارد و به همین دلیل نیز در چند سال اخیر شاهد افزایش چهره‌های تاثیرگذار در اینستاگرام و تبلیغات از طریق آن‌ها بوده‌ایم. بدون شک چهره‌های تأثیرگذاری که دنبال‌کننده‌های میلیونی دارند، دستمزد‌های گزافی نیز برای تبلیغات طلب می‌کنند و اگر چنین بودجه‌ای را ندارید پیشنهاد می‌کنیم از چهره‌های تاثیرگذار که دنبال‌کننده‌های کمتری در حد هزار تا ۱۰ هزار نفر دارند کمک بگیرید.

۶. استوری‌های اینستاگرام

همان‌گونه که در ابتدا هم گفتیم، اینستاگرام کاربران کم‌حوصله‌ای دارد و محتوای شما باید در سریع‌ترین حالت ممکن، نظر مخاطب را به خود جلب کند، در غیر این‌صورت به‌راحتی از نظر دور می‌شود و بازخورد مناسبی را به‌دنبال ندارد. با این حساب وقت آن رسیده است که پیشنهاد کنیم برای جذب‌سریع مخاطب از استوری‌ها کمک بگیرید. جالب است بدانید نزدیک به ۴۰۰ میلیون‌نفر روزانه از استوری‌ها استفاده می‌کنند و به همین دلیل شما هم بهتر است به جمع این گروه بپیوندید و استوری‌هایی با رویکرد تبلیغاتی، اما بامزه و جذاب منتشر کنید.

شوربختانه باید گفت قابلیت مشاهده لینک در استوری‌ها تنها برای حساب‌های تجاری اینستاگرام که بیشتر از ۱۰ هزار دنبال‌کننده دارند قابل فعال‌شدن است و برای بازخورد بیشتر از استوری‌هایی که منتشر می‌کنید باید راه‌های خلاقانه‌ای را در پیش بگیرید.

از طرف دیگر استوری‌ها عمر کوتاهی (۲۴ ساعت) دارند و به همین دلیل نیز دست شما را برای تولید محتوا باز می‌گذارند. انتشار‌های ویدئو‌های نسبتاً شخصی و خودمانی از یک برند و معرفی روزانه پیشنهاد‌ها و تخفیف‌های فروش را می‌توان از مواردی دانست که تجارت‌ها از استوری‌های اینستاگرام می‌توانند کمک بگیرند. اینستاگرام برای اینکه نشان دهد همیشه حواسش به راحت‌تر کردن فرایند تولید محتوا بوده است، قابلیت گذاشتن استوری‌های فقط متنی را نیز اضافه کرده است که به لطف این ویژگی، در کمترین زمان می‌توانید بدون نیاز به تصویر پشت‌زمینه و ویرایش عکس، استوری متنی بگذارید.

لازم به ذکر است اگر استوری گذاشتید که بازخورد خوبی داشت، می‌توانید این استوری را به قسمت هایلایت که در پروفایل حساب کاربری واقع شده اضافه نمایید تا از این طریق، استوری ذخیره شود و دنبا‌ل‌کننده‌های جدید، فرصتی برای بازدید استوری‌های جذاب شما داشته باشند.

سخن پایانی

همان‌گونه که شما بهتر از ما درجریان هستید، مخاطب‌ها سلیقه‌های مختلفی دارند و قسمت زیادی از فرآیند تولید محتوا از طریق آزمون و خطا بدست می‌آید، با این حساب پیشنهاد می‌کنیم در کنار مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، سری به حساب‌های کاربری رقبا هم بزنید و محتوایی که منتشر می‌کنند را بررسی نمایید و نکته‌های لازم را محتوای رقبا فرا بگیرید. در کنار این موارد به نحوه تعامل رقبا در فضای آنلاین با مخاطب‌ها نیز باید توجه کنید و هر از گاهی، شیوه تولید محتوا در اینستاگرام را تغییر دهید و بازخورد این محتوا‌ها را برای بهینه‌سازی آن‌ها در آینده کنترل نمایید.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۸۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) ترفند تمیز کردن سطوح با ترکیب دو ماده ساده که شما را شگفت‌زده می‌کند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

زی‌‎سان: معمولا تمیز کردن جا‌هایی که لکه‌های زردنگ گرفته گا‌ها می‌تواند کار بسیار دشواری باشد، اما با این ترفند می‌توان ظرف چندثانیه این کار دشوار را تبدیل به راحتترین کار ممکن کرد. برای یاد گرفتن این ترفند مراحل زیر را دنبال کنید. 

به گزارش زی‌سان، ابتدا یک ظرف خالی آماده می‌کنید و سپس یک قاشق غذاخوری نمک را در آن می‌ریزید. سپس یک قاشق غذاخوری خمیردندان را به نمک اضافه می‌کنید. در مرحله نهایی هم یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را به ترکیب مورد نظر اضافه می‌کنید. بعد از آن ترکیب را به طور کامل باهم مخلوط می‌کنید تا کاملا یک مایع غلیظ به دست بیاید. 

بیشتر بخوانید چند ترفند ساده برای خارج کردن شی گیرکرده در بینی کودک تمیز کردن کفش جیر در پنج مرحله؛ مثل یک کفاش حرفه‌ای کفش جیر خود را تمیز کنید! هشدار کارشناسان درباره خشک کردن لباس روی رادیاتور و بخاری؛ به جای آن چه باید کرد؟

آنچه که این ترفند انجام می‌دهد تمیز کردن تمامی لکه‌های زردرنگ داخل سینک آشپزخانه و دستشویی است. همچنین این ترکیب کاربرد دیگری هم دارد و آن هم این است که زنگ آب شیر‌های دستشویی و حمام و حتی آشپزخانه را کاملا تمیز می‌کند. در مرحله آخر و در ادامه ترفند مورد نظر، مقداری از ترکیب را روی لکه‌های زرد داخل سینک می‌ریزید و سپس یک اسکاج تهیه می‌کنید و سپس روی لکه‌ها را کاملا تمیز می‌کنید. بعد از آن خواهید دید که سینک کاملا برق خواهد زد و شما از دیدن آن لذت خواهید برد. هیمن کار را می‌توانید برای شیر‌های داخل حمام و دستشویی نیز انجام دهید. مقداری ماده ساخته شده را روی آن‌ها می‌ریزید و سپس با اسکاج روی آن‌ها را تمیز می‌کنید. این ترکیب در واقع یک مایع پاک‌کننده طبیعی و قدرتمند است و قدرت تمیزکنندگی آن بسیار عالیست. حتی می‌توان از این ترکیب برای تمیز کردن کاسه توالت نیز استفاده کرد.

tags # ترفند سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • کدام شبکه اجتماعی به تولیدکنندگان محتوا پول بیشتری می‌دهد؟
  • چرا و به چه هدفی انیمیشن «موتورها» ساخته شد؟
  • کدام شبکه اجتماعی پول بیشتری به تولیدکنندگان محتوا می‌دهد؟
  • (ویدئو) ترفند تمیز کردن سطوح با ترکیب دو ماده ساده که شما را شگفت‌زده می‌کند
  • (ویدئو) یک ترفند فوق‌العاده ساده برای سفید کردن ماهیتابه
  • سه روش خلاقانه و جدید برای باز کردن قفل بی کلید (فیلم)
  • مدیرکل صداوسیمای کردستان چهره برتر سال معاونت استان‌ها شد
  • درآمد تولیدکنندگان محتوا در تیک‌تاک چقدر است؟
  • تولیدکنندگان محتوا در تیک‌تاک چقدر درآمد دارند؟
  • قابلیت جدید اینستاگرام و تردز؛ محدودکردن محتوا‌های سیاسی!