Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت علی اکبرنژاد، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، گفت: ۴ هزارو ۷۰۰ زنبور دارگیلانی برداشت عسل را از ۹۲۰ هزار کلونی عسل آغاز کرداند

وی افزود: پیش بینی می‌شود امسال زنبورداران گیلانی ۵ هزار و ۵۰۰ تن عسل از کلونی‌ها به ارزش اقتصادی ۲۷۵ میلیارد تومان برداشت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان علت افزایش ۱۰ درصدی عسل در این استان را شرایط مناسب جوی در زمان گلدهی گیاهان، افزایش تعداد کندو‌ها اعلام کرد و خاطر نشان ساخت: برداشت عسل‌ها از اوایل خرداد ماه در گیلان آغاز، و تا اوایل مهر در ادامه دارد.

مصطفی نیک کار، زنبور دار گیلانی هم که کار پرورش زنبور عسل و تولید عسل را از سال ۸۵ در روستای اشکرآب سیاهکل آغاز کرده است، گفت: هم اکنون ۱۱۰ کلونی زنبور عسل دارد و هرساله به طور میانگین ۸ تا ۱۰ کیلو عسل از هر کلونی برداشت می‌کند که توانسته هرکیلویی ۹۰ هزار تومان به بازار مصرف عرضه کند.

وی افزود: علاوه بر این توانسته فرآورد‌های حاصل از زنبور عسل شامل زهر زنبور عسل، گرده گل، ژل رویال تولید و بفروش برساند جمعاً حدود ۷ میلیو تومان در آمد کسب کند.

بهمن کریمی دیگر زنبور دار گیلانی که در دهستان خرارود سیاهکل در امر زنبور داری اشتغال دارد گفت: کار زنبور داری را از سال ۷۸ آغاز کرده است و هم اکنون حدود ۱۰۰ کلونی زنبور عسل دارد.

وی افزود: ۵۰ کلونی زنبور عسل را برای تولید عسل و ۵۰ کلونی دیگر را برای جمع آوری گرده، ژل رویال اختصاص داده است.

کریمی اظهار داشت: از هر کلونی عسل امسال ۱۰ تا ۱۵ کیلو عسل برداشت کرده است که با توجه به شرایط مطلوب آب و هوایی نسبت به سال گذشته افزایش داشته و کیفیت عسل تولیدی وی هم بهتر بوده است.

وی ادامه داد: محصول تولیدی وی کاملاً ارگانیک بوده و تحت هیچ شرایطی از شکر برای غذای زنبور استفاده نمی‌کند.

وی گفت: همچنین روزانه ازهرکلونی زنبور عسل به طور متوسط ۵۰ تا ۱۰۰ گرم گرده گل جمع آوری می‌کند.

فاطمه آقاجانی، بانوی زنبور دار گیلانی ساکن روستای توتکی شهرستان هم  گفت: حدود ۲۰ سال است که پرورش زنبور عسل را از ۵ کلونی آغاز کرده است و هم اکنون ۲۵۰ کلونی زنبور عسل دارد وی موفق شده با حضور در کلاس‌های آموزشی امسال از هر کلونی ۱۰ کیلوی عسل برداشت کند.

وی علاوه برتولید عسل در زمینه پرورش ملکه زنبورعسل، تولید کرده و ژل رویا فعالیت دارد و توانسته در آمد ۵۰۰ میلیون تومانی از محل زنبور داری داشته باشد.

محمد رضا امیدوار، دیگر زنبور دار سیاهکلی نیز که حدود ۳۰ سال در امر زنبور داری و تولید عسل اشتغال دارد گفت: ۳۰۰ کلونی زنبور عسل دارد و کار پرورش زنبور عسل را ۳۰ سال بیش با ۱۰ تا ۱۵ کلونی آغازکرده است و امسال توانسته حدود ۸۰۰ میلیون تومان از محل فروش عسل، گرده گل، ژل رویال و پرورش و فروش ملکه و کلونی زنبور عسل در آمد کسب کند.

مریم میرزایی، کارشناس پرورش زنبورعسل جهاد کشاورزی استان گیلان نیز گفت: گیلان با توجه به پوشش گیاهی آب و هوا و اقلیم مناسب شرایط خوبی برای تولید و پرورش زنبور عسل و فراورد‌های حاصل از آن را دارد.

وی افزود: با توجه به بازه زمانی در گیلان ۳ منطقه جلگه‌ای، میان بند و منطقه ییلاقی برای پرورش زنبور و تولید عسل وجود دارد که با توجه به تغذیه زنبور در این ۳ منطقه عسل گیلان دارای خواص طبی متفاوتی است.

میرزایی گفت: شرایط مناسب آب و هوایی امسال باعث رشد گیاهان مربوطه، و تولید کیفی و کمی عسل در گیلان شده است که رضایت زنبور داران و مصرف کنندگان گیلانی را موجب شده است.

انتهای پیام/اص

افزایش برداشت عسل در گیلان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی وزارت کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۸۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۲ درصدی تولید برق در نیروگاه رامین اهواز 

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محسن حافظی مدیر عامل نیروگاه رامین در این باره گفت: با اقدامات تعمیراتی متخصصان نیروگاه رامین اهواز که در جهت رفع چالش‌های تولید در بخش‌های مختلف انجام شده است توانستیم در اولین ماه از سال ۱۴۰۳ میزان ۵۴۴ هزار و ۷۰۵ مگاوات ساعت برق تولید کنیم که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۱.۹۸ درصدی  را داشته ایم.     وی همچنین از افزایش ۴۶ مگاواتی متوسط تولید لحظه‌ای در این نیروگاه خبر داد و افزود: در حال حاضر واحد دوم این نیروگاه تحت تعمیرات اساسی دوره‌ای است و کارکنان بخش‌های فنی به صورت شبانه روزی در تلاش هستند تا هرچه سریعتر تعمیرات این واحد را به پایان رسانده و آن را برای پیک برق تابستان امسال آماده کنند.   نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه حرارتی کشور است و نقش برجسته‌ای را در ثبات و پایداری تولید برق جهت مراکز صنعتی و مردم ایفا می‌کند.

دیگر خبرها

  • آسمان گیلان تا هفته آینده صاف و آفتابی است
  • افزایش ۶ درصدی مصرف برق
  • افزایش ۲۲ درصدی تولید برق در نیروگاه رامین اهواز 
  • ۱۸۰۰ تن عسل در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد
  • افزایش ۶۷ درصدی شناسایی انشعاب غیرمجاز آب در گیلان
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • تولید بیش از ۱۲ هزار تن عسل در فارس
  • پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل
  • پیش‌بینی تولید ۳۳۰ هزار تن گندم در شهرستان کرمانشاه