Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@17:11:56 GMT

تاثیر شگفت انگیز این دانه جادویی بر کبدچرب

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۴۹۱۱۷

تاثیر شگفت انگیز این دانه جادویی بر کبدچرب

ساعت24 - با توجه به شیوع روز افزون کبد چرب غیرالکلی نیاز به راهکارهایی برای پیشگیری و درمان این بیماری روز به روز بیشتر احساس می‌شود، زیرا عدم درمان بیماری منجر به پیشرفت آن به سمتسیروز کبدی می‌شود.

نتایج یک تحقیق نشان داد مصرف روزانه « سیاه دانه » باعث کاهش التهاب و کاهش چربی رسوب شده در سلول‌های کبدی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 با توجه به شیوع روز افزون کبد چرب غیرالکلی نیاز به راهکارهایی برای پیشگیری و درمان این بیماری روز به روز بیشتر احساس می‌شود، زیرا عدم درمان بیماری منجر به پیشرفت آن به سمتسیروز کبدی می‌شود که درمان آن تنها با روش‌های پیچیده‌ای مانند پیوند کبد امکان پذیر است.

دکتر آزیتا حکمت دوست، مجری طرح پژوهشی «بررسی اثر مکمل یاری با سیاه دانه بر چربی‌های خون-آنزیم‌های کبدی-فاکتورهای التهابی و میزان استیاتوز کبدی در بیماران مبتلا به کبد چرب غیرالکلی» در این باره گفت: در حال حاضر تنها راهکار درمانی تأیید شده برای درمان کبد چرب تغییر سبک زندگی و کاهش وزن آهسته است.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره این طرح پژوهشی توضیح داد: در این مطالعه ما به بررسی تأثیر مصرف دو گرم سیاه دانه در روز به همراه رژیم کاهش وزن در مقایسه با کاهش وزن به تنهایی پرداختیم.

وی ادامه داد: در این مطالعه ۵۰ نفر بیمار مبتلا به کبد چرب غیر الکلی شرکت داشتند که به ۲۵ نفر از آنها به مدت دوازده هفته روزانه دو گرم سیاه دانه داده شد نتایج این مطالعه نشان داد که مصرف روزانه دو گرم سیاه دانه در کنار رژیم کاهش وزن در مقایسه با کاهش وزن به تنهایی باعث کاهش التهاب و درصد چربی رسوب شده در سلول‌های کبدی می‌شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، حکمت دوست در پایان گفت: توصیه می‌شود مطالعات آینده با دوزهای بیشتر سیاه دانه انجام شود زیرا به نظر می‌رسد دوزهای بالاتر ممکن است تأثیر بیشتری داشته باشند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: درمان کبد چرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۹۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نانوایی ها نان ساده پخت کنند/ نان کنجدی اجباری نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر جندقی افزود: مراکز طبخ نان از چهار جهت شامل بهداشت فردی، بهداشت ساختمان، بهداشت تجهیزات مورد استفاده و بهداشت ماده غذایی خام مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی درباره افزودن موادی نظیر سبوس و انواع سبزیجات و کنجد به نان توسط نانوایی‌ها و مباحث مرتبط با سلامت آن، گفت: در این زمینه استاندارد ملی وجود دارد که در آن لیستی از موادی که در حین طبخ نان می‌توان به نان اضافه کرد وجود دارد و موادی مانند کنجد و سیاه دانه نیز در این لیست وجود دارد که مقدار مورد استفاده آنها باید رعایت شود.

رئیس مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت تصریح کرد: نانوایی‌ها حق ندارند تمام نان‌هایی که طبخ می‌کنند نان کنجدی باشد زیرا برخی افراد ممکن است نسبت به مصرف کنجد یا سیاه دانه حساسیت داشته باشند، بنابراین نانی که طبخ می‌شود باید مطابق استاندارد بوده و ابتدا پخت نان ساده در اولویت باشد و بر حسب تقاضای مشتری می‌توانند موادی مانند کنجد و سیاه دانه نیز به نان اضافه نمایند.

کد خبر 6083824 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • پهپاد‌های شگفت انگیز
  • تاثیر شگفت انگیز شکلات تلخ برای بیماری‌های روده‌ای
  • نقاشی کشیدن با ماشین تحریر (فیلم)
  • ساحل شگفت انگیز «دَستیر»
  • تصاویر | ساحل شگفت انگیز دَستیر
  • (تصاویر) ساحل شگفت انگیز «دَستیر»
  • دانستنی های شگفت انگیز از عقاب ها که تا به حال نشنیده اید (فیلم)
  • نانوایی ها نان ساده پخت کنند
  • تلاقی هیجان و ترس پلی در آسمان (فیلم)
  • نانوایی ها نان ساده پخت کنند/ نان کنجدی اجباری نیست