Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@13:56:10 GMT

کودکان مبتلا به سرطان با قصه خوانی آشنا می شوند

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۴۹۲۴۳

کودکان مبتلا به سرطان با قصه خوانی آشنا می شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، قبل‌ترها صدای ترالی که در راهروی بخش‌های بیمارستان می‌پیچید، اکثر کودکان مبتلا به سرطان به یاد دارو، قرص، شربت و آمپول می‌افتادند. امروز اما بخش خدمات حمایتی با همراهی روان‌شناسان مؤسسه خیریه محک و داوطلبان کار با کودک بیمار، سال‌هاست مفهوم تلخ ترالی دارو را به شیرینی قصه و کتاب تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهمیت توجه مداوم به ارتقای خدمات به کودکان مبتلا به سرطان، باعث شد تا محک به مناسبت روز ادبیات کودکان و نوجوانان در جلسه‌ای که در انجمن شاعران ایران برگزار می‌شد شرکت کند، تا با بهره‌مندی از تجربیات متخصصان حوزه ادبیات کودک و نوجوان، فعالیت این ترالی و سایر خدماتی که در زمینه آموختن مهارت‌های ادبی، کتابخوانی و روایت درمانی برای کودکانش انجام می‌دهد را بهبود بخشد. چرا که محک می‌خواهد روزهای سخت درمان فرزندانش را با شیرینی قصه و شعر گره بزند و نیز مهارت‌های مورد نیاز هر کودکی را به فرزندانش بیاموزد.

مصطفی رحماندوست، شاعری که در قصه‌گویی و ارتباط با کودکان تبحر دارد و بارها در محک حضور یافته و ساعتی خوش برای کودکان ساخته، این بار زمینه حضور محک را در جلسه‌ای فراهم کرد که متخصصانی چون طیبه شامانی، بیوک ملکی، افسون امینی و…، حضور داشتند.

نمایندگان محک در این جلسه به معرفی فعالیت‌های این مؤسسه خیریه در ترالی کتاب پرداختند و مقرر شد اقداماتی مشترک برای افزایش ارتباط کودکان مبتلا به سرطان با کتاب از سوی انجمن صورت گیرد. همچنین برخی از اعضای این انجمن برای حضور در کارگاه ارتباط با کودک که زمینه افزایش آگاهی آنها را در زمینه شیوه ارتباط با بیمار فراهم می‌آورد، داوطلب شدند.

در این جلسه در خصوص کتاب «قصه‌های بچه‌های محک» که داستان‌ها و نقاشی‌های آن از آثار کودکان محک است نیز گفتگو شد و تصمیم به آن شد تا در پرورش استعداد کودکان علاقمند به نوشتن مشارکت شود.

همچنین در این نشست به مناسبت روز ادبیات کودکان و نوجوانان، با کارت‌های نقاشی کودکان محک از متخصصان حاضر در جلسه تقدیر شد.

ترالی کتاب محک که از سال ۱۳۸۹ آغاز به کار کرده است، دو روز در هفته مهمان اتاق‌های کودکان مبتلا به سرطان بستری در بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان کودک محک می‌شود و آنها را با کتاب‌های مختلف کودک و نوجوان، و قصه خوانی آشنا می‌کنند.

داوطلبان ترالی کتاب علاوه بر بیمارستان و اقامتگاه محک، در اقامتگاه ستارخان و بیمارستان‌های مرکز طبی کودکان، امام حسین (ع)، شهدا، رسول اکرم (ص)، مفید و بهرامی نیز به توزیع کتاب در میان کودکان مبتلا به سرطان می‌پردازند.

قدردان همه انسان‌های نیک اندیش و خردمندی هستیم که با اختصاص تخصص و توانمندی خود شادی را به روزهای سخت و طولانی درمان کودکان مبتلا به سرطان گره می‌زنند.

کد خبر 4662846 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: موسسه محک کتاب و کتابخوانی کودکان سرطانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۹۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، خانم لووا-بلووا، دادآور حقوق کودکان روسیه این موضوع را امروز چهارشنبه، ۲۴ آوریل اعلام کرد.

مذاکرات در شهر دوحه انجام شد و توافق شد که ۲۹ کودک به اوکراین و ۱۹ کودک به روسیه نقل مکان کنند.

کد خبر 847034 برچسب‌ها قطر کودکان خبر ویژه روسیه - اوکراین

دیگر خبرها

  • نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • افتتاح اولین کتابخانه تخصصی مستقل کودک در خراسان جنوبی
  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • کودکان پسر ۴ برابر بیشتر از دختران به اختلال طیف اوتیسم مبتلا می‌شوند
  • ۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند
  • کم‌خطر اما پردردسر!
  • روزانه ۳ نفر در کهگیلویه و بویراحمد به سرطان مبتلا می شوند
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتاب‌خوانی ترغیب کنند
  • افزایش مبتلایان به سرطان در بلخ