Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

 

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورا بعد از ارائه گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعضای شورا نقطه نظرات خود را ایراد نمودند.

 

شهربانو امانی: آیا مناطق را ملزم به تهیه اطلس آلودگی هوا کرده اید؟

رییس کمیته ایمنی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش پور سید آقایی به طرح سوالاتی از وی پرداخت گفت: در خصوص نظارت بر طرح کاهش آلودگی هوا آیا تعداد دوربین ها تکمیل است و بگویید کنترل به عهده کیست؟

امانی در ادامه افزود: آیا پیش بینی کردید که اجرای این طرح در زمان بازگشایی مدارس چگونه خواهد بود؟

امانی اضافه کرد: شما امروز از اوزن به عنوان آلاینده جدید شهر تهران نام بردید آیا بررسی هایی صورت گرفته است که این آلاینده می تواند سبب مرگ و میر باشد یا خیر؟

این عضو شورا در ادامه گفت: آنچه که در اجرای این طرح بسیار به کار می آید پایش آلودگی هوا است آیا مناطق را ملزم به تهیه اطلس آلودگی هوا کرده اید یا نه؟

 

مرتضی الویری: میزان پیمایش در طرح شما چگونه دیده شده است؟

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: میزان آلایندگی، نحوه ورود و خروج و نحوه پرداخت سه عامل اساسی برای متقاضیان تردد در محدوده طرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما عامل چهارمی هم باید در نظر گرفته شود که میزان پیمایش است. در خصوص پیمایش خودرو ورودی به طرح چه اقدامی انجام داده اید؟

وی گفت: اگر خودروها به جی پی اس متصل باشند و ملزم به این امر شوند می توان نظارت در این زمینه را نیز انجام داد.

 

سید محمود میر لوحی: انرژی های پاک نظیر بایو دیزل را مد نظر قرار دهیم/ گزارش های هزینه کرد به صورت مستند ارائه شود

رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: همانطور که اقدامات مدیریت شهری سبب شد تا 5 آلاینده مهم در آلودگی هوا کاهش یابد امروز نیز باید برای آلاینده ششم که اوزن است نیز تدبیری اندیشیده شود.

میر لوحی با دفاع از اجرای طرح کاهش آلودگی هوا و طرح ترافیک گفت: این مسیر باید ادامه پیدا کند، به یاد دارید که ما 40 هزار کارت ترافیکی خواص را رد کردیم و امروز شهروندان از طرح ترافیک جدید استقبال می کنند لذا در اجرای طرح جدید نیز باید با جدیت آن را دنبال کنیم و نهاد های مستقل ، دانشگاه ها و ان جی او ها نیز باید به کمک بیایند.

میر لوحی با تاکید بر لزوم ارائه گزارش ها با مستندات در خصوص هزینه کرد های درآمد های وصولی ناشی از این طرح ها گفت: رقبای ما می گویند این پول ها را صرف چه کرده اید حتی رییس شورای قبل نیز گفته اند مدیریت شهری در دوره جدید یک متر تونل هم نساخته است، بسیار خب البته ما قرار نیست تونل بسازیم اما اقدامات بسیار دیگر را انجام داده ایم و لذا معاونت حمل و نقل باید با گزارش های مستند هزینه کرد درآمد های وصلی را ارائه نماید.

میر لوحی در ادامه افزود: در موضوع سوخت نیز باید گفت امروز سوخت ان پی دی ای از سوخت های مضر است و لذا می توان جایگزینی سوخت های پاک نظیر بایو دیزل را بیش از گذشته مد نظر قرار داد.

بهاره آروین: هیچ چیزی جز شفافیت نمی تواند اعتماد سازی کند

بهاره آروین رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران نیز با دفاع از رویکرد تحول گرای این معاونت گفت: هر نوع تغییری با مقاومت روبرو می شود و امیدواریم معاونت حمل و نقل براین رویکرد استقامت ورزند .

 

وی در ادامه افزود: شفافیت در هزینه کرد موجب اعتماد سازی خواهد شد و پیشنهاد می‌شود درآمد حاصله از طرح ترافیک در یک حساب جداگانه واریز و پرینت حساب را حتی به صورت روزانه منتشر کنیم تا مردم بدانند که پول‌های طرح ترافیک صرف چه موضوعی می‌شود.

آروین در ادامه افزود: ، فرآیند اثبات سکونت در محدوده سخت است و موجب ایجاد صف‌های طولانی سکنه در دفاتر خدمات شده است.

 

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه امیدواریم به سمت حل مشکلات در اجرای این طرح پیش برویم ،گفت: درباره نرخ تملک موتور سیکلت‌ها باید چاره اندیشی شود هر چند که تحول یک شبه سیستم را عوض نمی‌کند و باید با اولویت بندی پله به پله جلو برویم و در دو سال باقی مانده مشکلات اجرای این طرح را حل کنیم.

 

زهرا نژاد بهرام : این موضوع بهترین فرصت برای شکل گیری مدیریت یکپارچه است/ میزان درآمد شهرداری از طرح های ترافیکمی جدید کاهش پیدا کرده است

رییس کمیته شهر سازی شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: در اجرای این طرح باید گزارش گیری مداوم صورت گیرد تا نقاط ضعف و قوت شناسایی شود.

وی ادامه داد: در خصوص طرح کاهش آلودگی هوا شورای عالی ترافیک تصمیم گیری می کند و در این شورا بسیاری از نهاد های ذیربط نماینده دارند لذا از آنجا که مدت ها می شود به دنبال ایجاد مدیریت یکپارچه شهری هستیم این بهترین فرصت برای تصمیم گیری جمعی و اجرای تعدات نهاد های ذیربط خواهد بود. تصمیم گیری مانع از این نمی شود که نها دها احساس مسئولیت نکنند. در هر صورت باید به تصمیم مشترک برسند.

نژاد بهرام گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر آلاینده اوزن در تهران به عنوان آلاینده عمده شناخته می شود لذا خروجی این جلسه این می تواند باشد که معاونت حمل و نقل با استفاده از توان تخصصی و دانشگاهی این مورد را نیز کاهش دهد. البته به گفته کارشناسان آلاینده اوزن که یک آلاینده ترکیبی است به واسطه کاهش آلاینده های دیگر از لایه های پایینی حرکت کرده و امروز بروز و ظهور نموده است.

نژاد بهرام در ادامه گفت: مدام می گویند که شهرداری از اجرای این طرح ها دنبال کسب درآمد است در حالی که از زمان اجرای طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا درامد شهرداری کاهش یافته است.

در ادامه محسن پور سید آقایی برای پاسخگویی به اعضای شورا پشت تریبون قرار گرفت.

پور سید آقایی: نقطه ضعف ما گسترش استفاده از موتور سیکلت ها بوده است/ نصب کاتالیست ها می تواند منجر به کاهش اوزن شود

محسن پور سید آقایی معاون حمل و نقل شهرداری تهران در ادامه این جلسه گفت: این طرح افتخار آمیز و مایه افتخار این دوره مدیریت شهری است که البته باید ایرادات آن برطرف شود. این طرح به هیچ عنوان فاقد پیوست های کارشناسی نبوده و به مانند طرح زوج و فرد که آنی خلق شد وهیچ پستوانه کارشناسی نداشت و سالها اجرا گشت نیست.

پور سید آقایی گفت: ما هم معتقدیم طرحی که منجر به رضایتمندی شهروندان نشود طرح تحولی نخواهد بود اما امروز میزان رضایتمندی مردم از شروع طرح ترافیک در سال 97 تا امروز را ببینید در ابتدا ما با چه هجمه هایی مواجه بودیم وامروز مردم از آن رضایت دارند.

وی ادامه داد: نظر سنجی های ما از معتبر ترین مراکز نظر سنجی گرفته شده است و ما حاضریم تمام پرسشنامه ها را در اختیار اعضای شورا قرار دهیم. ما از خدا می خواهیم اعضای شورا وارد جزییات شوند.

پور سید آقای با انتقاد از برخی سخنان مبنی بر کاسب کارانه بودن طرح کاهش و طرح ترافیک شهرداری تهران گفت: طرح های محدودیت زا در شروعش با مخالفت مواجه می شوند و این موارد ناشی از این دیدگاه است. این در حالی است که در سال 96 ما 364 میلیارد تومان از محل عوارض طرح ترافیک درآمد داشتیم و در سال97 بالغ بر 270 میلیارد تومان و این یعنی کاهش درآمد شهرداری تهران. حال انکه ترافیک و آلودگی هوا نیز کاهش پیدا کرده و منجر به کاهش هزینه های مردم نیز شده است.

پور سید آقایی گفت: قرار نیست تمام مشکلاتن شهر با این طرح حل شود، در مورد موتور سیکلت ها باید بگوییم که نقطه ضعف ما گسترش استفاده از این وسایل نقلیه بوده ولی ما موفقیت خوبی هم داشتیم که اجازه شماره گزاری موتور های کاربراتوری را ندادیم. در سال 97 با فشار شهردار تهران در جلسه هیات دولت، دولت اجازه شماره گزاری این مهم را نداد.

پور سید اقای گفت: امروز 96 معبر ورودی و خروجی به طرح با دوربین ها کنترل می شود و از این بابت کمبودی وجود ندارد.

وی افزود: ما در تابستان شاهد کاهش ترافیک بوده ایم و امیدواریم در مهر ماه و زمان بازگشایی مدارس نیز نسبت به مهر سال گذشته این اتفاق بیافتد.

 

پور سید آقایی گفت: اگر شهر آلوده تر شده ربطی به این طرح ندارد. اوزون ترکیباتیک آلاینده ثانویه است که هر چقدر آلاینده های دیگر کمتر شود با افزایش تابش خورشید بیشتر می شود و امسال هم که گرما از سالهای قبل بیشتر است. پمپ بنزین ها از منابع شکل گیری این آلاینده است که البته با نصب کاتالیست و در صورت درست کارکرئدن نها می توان از بروز و ایجاد این آلاینده جلوگیری کرد.

معاون شهردار تهران در ادامه گفت: درآمد های وصولی از طرح ترافیک جز در توسعه حمل و نقل عمومی به کار گرفته نشده است اما در کمال تعجب می گویند حمل و نقل عمومی توسعه نیافته ، جز این است که ما خط 6 و 7 مترو را راه اندازی کردیم، 118 دستگاه می نی بوس جدید به کار گرفته شده اند، 13 دستگاه بی آرتی خریداری شده و تا آبان ماه 10 رام (70 واگن)قطار جدید وارد شبکه حمل و نقل عمومی می شود. این در حالی است که ما سرفاصله حرکت قطار ها را هم کم کرده ایم. آیا این ها توسعه حمل و نقل عمومی نیست. در شرایطی که به سبب شرایط اقتصادی و ارزی امکان واردات اتوبوس هم نیست.

معاون شهردار تهران افزود: امروز اگر شاهد شب مردگی هستیم به واسطه تصمیمات اشتباه 38 سال قبل است. هر چقدر در این 38 سال به ساکنان محدوده طرح ترافیک اجحاف شده ما آمدیم گفتیم شما حق دارید.

 

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۹۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی به خوبی در شهر تهران پیش نرفت/ آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری است

به گزارش «نماینده»، سوده نجفی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در نشست تخصصی دوقلوهای دیجیتال در متاورس شهری بررسی تطبیقی شهر تهران اظهار داشت: متاورس یک دنیای مجازی است که با ترکیب مفاهیم واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR)، به دنبال این است تا به کاربران خود این فرصت را بدهد تا هر آنچه را که در دنیای واقعی انجام می‌دهند بدون نیاز به حضور فیزیکی در متاورس انجام دهند. در واقع می‌توان متاورس را یک جهان برتر معرفی کرد که در آن محدودیت‌های دنیای فیزیکی از بین خواهد رفت و شاید انسان‌ها بتوانند در دنیای آرمانی خود زندگی کنند.

وی ادامه داد: متاورس دارای ویژگی های مختلف و کاربردهای متفاوت است که در حوزه آموزش، سلامت و درمان، بازاریابی، سرگرمی و گردشگری از آن استفاده می شود.

نجفی افزود: توسعه تکنولوژی و گسترش فناوری یکی از راه های افزایش رفاه و آسایش شهروندان است که در سال های اخیر پیشرفت های خوبی صورت گرفته که در انجام امورات روزمره شهروندان و کاهش آلودگی هوا و ترافیک موثر واقع شده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورای شهر ششم با توجه به اهمیت این موضوع از ابتدای فعالیت بر مسئله هوشمند سازی تاکید داشته و دارد. در برنامه چهارم تحول و پیشرفت تهران نیز احکامی در خصوص هوشمند سازی مدنظر قرار گرفته است اما متاسفانه موضوع هوشمندسازی به خوبی پیش نرفت و ما امروز با گذشت ۳ سال وقتی از بسیاری از بخش های شهرداری تهران بازدید داریم خود سازمان‌ها، شرکت‌ها و مناطق شهرداری نسبت به عملکرد سازمان فاوا شهرداری تهران انتقاد دارد و معتقدند که بسیاری از برنامه‌ها و پروژه‌های ما توسط این سازمان قفل شده و یا به کندی پیش می‌رود.

وی در پایان گفت: آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری در حال حرکت است و تعدادی از شهرهای جهان امروز با استفاده از همین تکنولوژی و فناوری مدیریت بهتر و سهل تر و رفاه و آسایش بیشتر توسط شهروندان را تجربه می کنند و هر شهر و مجموعه ای که نتواند از تکنولوژی های روز استفاده کند قطعا در مرور زمان دچار چالش خواهد شد. امیدواریم در شهر تهران نیز شاهد هوشمند سازی باشیم که انتظار می‌رود که سازمان فاوای شهرداری در این زمینه فعال باشد.

دیگر خبرها

  • هوشمندسازی به خوبی در شهر تهران پیش نرفت/ آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری است
  • کدام مناطق پایتخت در جدول تصادفات صدرنشین هستند؟
  • واقعیت پیامک ذخیره سازی آب که تهرانی ها را نگران کرد چه بود؟
  • ارسال پیامک ذخیره سازی آب برای شهروندان تهرانی | ماجرا چیست؟
  • احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک
  • بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است/ احتمال کاهش محدوده طرح
  • لزوم گره گشایی ترافیک شهری در رشت
  • تاکید مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بر یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی
  • عکس| مالک جدید پرسپولیس ابهاماتش را شفاف سازی کرد
  • رضایت شهروندان از خدمات شهرداری تهرانی در روز عید فطر