Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر این موضوع که در خدمت کریمانه باید شأن، شخصیت و حرمت افراد حفظ شود، گفت: وقف یک خدمت بی منت و بدون انتظار تشکر از طرف مقابل است. ما باید فرهنگ خدمت کریمانه را در بین مردم نهادینه کنیم و از این طریق است که می‌توانیم یک جامعه‌ای بدون فرد نیازمند داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه خدمت کریمانه از مصداق‌ها و رفتارهای بارز اهل بیت (ع) است اظهار کرد: ما شعری داریم برگرفته از آیات و روایات اسلامی که می‌گوید «بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک پیکرند، چون عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار». گاهی می‌بینیم که هم وطنان و مردم در حوزه‌های مختلف مشکلاتی را دارند. این اساس وظیفه انسان است که برای خدمت کریمانه به آنها اقدام کند. همان وظیفه انسانی از طرف مقابل این اقتضا را دارد که حرمت، کرامت و شخصیت او نیز حفظ شود و خدای نکرده فرد احساس نکند دیگران می‌خواهند به او ترحمی کنند و یا از این کار خیر برداشت تبلیغی، ریاکارانه و یا منتی همراه با آن داشته باشند.

معاون فرهنگی، اجتماعی اوقاف ادامه داد: خدمت کریمانه در دل وقف نهادینه شده است و وقف یعنی یک خدمت بی‌منت بدون انتظار تشکر از طرف مقابل و در واقع خدمتی عاری از هر گونه ریا. اگر ما در ویژه برنامه‌هایی خدمت وقف را مطرح می‌کنیم دلیلش تشویق سایر خیرین و مردم برای توسعه اینگونه کارهای خیر است. همیشه در برنامه‌ها و کارهایی که انجام می‌دهیم توصیه و تاکید ما به این است که جامعه هدفی که به آنها خدمت می‌کنیم باید همواره مورد احترام و تکریم باشند و حرمت آنها حفظ شود تا خدای نکرده آبروی آنها تحت الشعاع قرار نگیرد.

عادل در ادامه با ارائه مثالی از رفتار امام رضا (ع) با فردی که از امام (ع) درخواست کمک داشتند گفت: در روایت وارد شده که وقتی فردی به امام رضا (ع) مراجعه کرده و از ایشان درخواست کمک داشتند امام رضا (ع) از پشت پرده این کمک را اهدا کردند و بعد که سوال کردند حضرت فرمودند که نخواستم شرمندگی را در چهره آن فرد ببینم. ما هر چقدر بتوانیم این فرهنگ را در بین مردم جا بیندازیم خدمت کریمانه راحت‌تر صورت می‌گیرد. مردم ما به خاطر عشق و ارادت به ائمه (ع) و به دلیل اینکه می‌خواهند کار خیر آنها در پیشگاه الهی مورد قبول باشد سعی می‌کنند بر همین منوال و مبنا حرکت کنند.

او گفت: خدمت کریمانه و حفظ حرمت مؤمنین در یاری رساندن به آنها بستگی به این دارد که ما چقدر بتوانیم فرهنگ‌سازی درستی را انجام بدهیم. اگر خدای نکرده خدمت کریمانه در جایی رعایت نمی‌شود باید به آنها تذکر بدهیم تا همه حرمت مؤمن که از خانه کعبه بالاتر است را حفظ کنند. ان‌شاءلله به زودی شاهد جامعه‌ای باشیم که با انجام کارهای خیر هیچ نیازمندی در آن نباشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امام رضا ع حضرت معصومه س خدمت کریمانه دهه كرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۹۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : رفتار دولت در قبال صنعت خودرو توهین به مردم است زیرا برای خرید یک خودروی بی‌کیفیت با هزار بدبختی ثبت نام می‌کنند و بعد از ماه‌ها به آن‌ها گفته می‌شود که خودرو نداریم .

فتح‌الله توسلی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با انتقاد از عملکرد دولت در زمینه صنعت خودرو اظهار داشت: رفتار دولت در قبال صنعت خودرو توهین به مردم است.

وی  با اشاره به مشکلات متعدد مردم در زمینه خرید خودرو گفت: مردم برای خرید یک خودروی بی‌کیفیت با هزار بدبختی ثبت نام می‌کنند و بعد از ماه‌ها به آن‌ها گفته می‌شود که خودرو نداریم و باید خودروی دیگری را انتخاب کنند.

توسلی اظهارداشت : در مقابل این بی‌نظمی، دولت هر چند وقت یکبار اعلام می‌کند که مثلاً باید ۲۰۰ میلیون تومان به حساب شرکت‌های خودروسازی واریز کنید تا خودرو تحویل بگیرید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه این رفتار‌ها قابل قبول نیست، بیان کرد: دولت باید برای دو خودروساز بزرگ کشور چاره‌ای اساسی بیندیشد.

 توسلی در ادامه به مشکلات واردات خودرو اشاره کرد و اظهارداشت : مجلس تصویب کرده بود که خودرو وارد شود، اما دولت در این زمینه کوتاهی کرد.

وی با بیان اینکه عدم واردات خودرو به نفع خودروسازان و به ضرر مردم بوده است، گفت: اگر خودرو‌های مورد نیاز مردم وارد شده بود، قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کرد و خودروسازان مجبور بودند که خودشان را اصلاح کنند.

توسلی در مورد برنامه مجلس برای پیگیری مشکلات صنعت خودرو اظهارداشت : مجلس یازدهم در آستانه پایان کار خود است، اما وظیفه نظارتی خود را در قبال این موضوع به طور کامل انجام خواهد داد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه مجلس دوازدهم نیز پیگیر حقوق تضییع شده مردم در صنعت خودرو خواهد بود، گفت: حدود یک ماه آینده، مجلس دوازدهم شروع به کار می‌کند؛ قطعاً این موضوع در دستور کار مجلس است، و باید مجلس وظیفه نظارتی خودش را از طریق تذکر، سوال و حتی استیضاح موضوع صنعت خودرو را پیگیری کند، چون حق و حقوق مردم هست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات
  • آزادی فردی و اجتماعی باید مطابق شریعت باشد
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم
  • پست در خط مقدم امانتداری اموال مردم قرار دارد
  • مددخواهی بیش از هزار نفر در سفر رییس‌جمهور به استان سمنان از کمیته امداد
  • مسوولان قضایی ملارد با برپایی میز خدمت پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • (ویدئو) درخواست کمک امام جماعت از طریق بلندگوی مسجد
  • درخواست حسینی از عمره‌گزاران ایرانی برای احترام به قوانین عربستان