Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته استاندار خوزستان بیش از 210 هزار هکتار زمین کشاوزی آسیب دیده در سیل،از آب خارج شد و تاکنون 70 هزار هکتار از زمین ها به زیر کشت رفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در بررسی آخرین وضعیت مناطق سیل زده اظهار کرد: از مجموع 213 هزار هکتار زمین های کشاورزی استان خوزستان که در سیل سال های 97 و 98 به زیر آب رفت، بیش از 210 هزار هکتار از آب خارج شد و مابقی زمین ها نیز درحال خارج شدن از زیر آب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این میزان تنها 45 هزار هکتار به صورت ثقلی از زیر آب خارج شده و مابقی زمین های کشاورزی با هماهنگی و بکارگیری ماشین آلات دستگاه های اجرایی مختلف استان اعم از نفت، آب و برق، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده ای و اجاره دستگاه از بخش خصوصی از زیر آب خارج شدند.

شریعتی با بیان اینکه در این راستا از بیل های مکانیکی و پمپ های فشار قوی استفاده شد، گفت: از تمامی ظرفیت های استان برای خروج آب از زمین های کشاورزی استفاده شده و بیش 100 هزار هکتار از زمین های سیل زده برای کشت شخم زده شد و بیش از 70 هزار هکتار زمین نیز به زیر کشت رفته است.

استاندار خوزستان از بهتر شدن شرایط زمین های کشاورزی سیل زده نسبت به قبل خبر داد و تصریح کرد: میزان زمین های کشاورزی زیر آب مانده بسیار کم شده و آب در حال خروج از این زمین ها است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت راه‌ها و محورهای مواصلاتی خسارت دیده خوزستان به دلیل سیلاب، بیان کرد: در سیل اخیر 2 هزار کیلومتر از راه های استان شامل 42 درصد راه  اصلی و 58 درصد راه فرعی و روستایی دچار آسیب شدند؛ علاوه بر این 1100 دستگاه ابنیه فنی، 500 متر مربع ساختمان راهداری و 36 دستگاه ماشین آلات نیز با آسیب مواجه شدند.

استاندار خوزستان ادامه داد: با استفاده از ظرفیت‌های استان، توانستیم راه ها را برقرار کنیم که از جمله آن می توان به برقراری تردد در مسیرهای اصلی اهواز-اندیمشک، اهواز-آبادان، اهواز-دشت آزادگان-چذابه و مسیرهای روستایی شعیبیه، خسرج، عطیش و سیدیه اشاره کرد.

شریعتی افزود: علاوه بر برقراری ارتباط در مسیرهای آسیب دیده، به دلیل تخریب برخی پل ها، تعداد 5 پل خرپایی با همکاری ارتش ساخته شد.

وی با تأکید بر اینکه هیچ مسیری در خوزستان مسدود نیست، بیان کرد: تلاش کردیم در حد توان تردد برای رفت و آمد را در مسیرها فراهم کنیم، اما منتظر هستیم با ابلاغ هرچه سریع تر اعتبارات، مسیرهای آسیب دیده ترمیم و بهسازی شوند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استان خوزستان جهاد کشاورزی راهداری و حمل و نقل جاده زمین سیل قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۹۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسناد مالکیت ۳۸۶ هزار هکتار تالاب در خوزستان اهدا شد

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه دوشنبه آئین اهدا اسناد مالکیت ۳۸۶ هزار هکتار تالاب‌های استان، ۲۵ هزار و ۵۰۰ هکتار رودخانه کرخه و ۶۵ هزار هکتار موقوفات نظام السلطنه و توکل با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، معاون و مدیرکل حقوقی وزارت نیرو، مدیرکل اسناد و ثبتی اوقاف و امور خیریه کشور، رئیس کل دادگستری خوزستان، و سایر مدیران و رؤسای دستگاه‌های استان در سالن جلسات هتل بوستان اهواز برگزار شد.

در این مراسم سند مالکیت حدنگار تالاب بین المللی «شادگان» به عنوان بزرگترین تالاب کشور مشتمل بر ۶۲ پلاک ثبتی در مجموع ۲۷۲ هکتار و تالاب «هورالعظیم» به عنوان بزرگترین تالاب مرزی کشور در ۱۰۹ هکتار که در راستای حفظ و عدم تغییر کاربری طی فرآیندی پیچیده و با حمایت رئیس کل دادگستری، شورای حفظ حقوق بیت المال و پیگیری جهادی و تلاش اداره کل ثبت خوزستان به صورت یکپارچه صادر شده و همچنین اسناد تالاب‌های «بن دون»، «میانگران» و «شیمبار» که مجموع مساحت ۵ تالاب بالغ بر ۳۸۶ هزار هکتار را شامل شده و از زیستگاه‌های مهم حیات وحش ایران با گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری می‌باشند، تحویل داده شد.

همچنین اسناد مالکیت بستر و حریم رودخانه‌های «کرخه» و «شاوور» ۲ رودخانه بزرگ و مهم کشور که بالغ بر ۱۱ قطعه سند به مساحت ۲۵ هزار هکتار در حوزه ثبتی شهرستان شوش و به نام وزارت نیرو صادر شده است، به دستگاه‌های متولی تحویل داده شد.

۵۴۱ سند مالکیت مربوط به شهرک‌های صنعتی اهواز، سوسنگرد، بهبهان، آبادان، باغملک، شوشتر و آغاجاری با مجموع مساحت ۲۷۹ هکتار در راستای تحقق شعار سال، فراهم کردن بستر و زیرساخت‌های تولید و اشتغال زایی به شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان از دیگر اسناد تحویل داده شده توسط رئیس سازمان ثبت اسناد املاک کشور در این مراسم است.

همچنین ۲۹۵ سند مالکیت کوی مدرس اهواز بعد از ۷۰ سال از دیگر اسناد تحویل داده شده به دستگاه‌های متولی است.

در این مراسم ۲۴۱ سند مالکیت به مساحت ۶۶ هزار هکتار مربوط به اراضی وقفی شهرستان‌های رامشیر و ماهشهر به عنوان بزرگترین موقوفه کشور که با حمایت دادگستری کل و تلاش اداره کل ثبت اسناد و املاک خوزستان با رفع اختلافات مابین ادارات اوقاف و منابع طبیعی منجر به صدور سند شده است از سوی رئیس سازمان ثبت به سازمان اوقاف و امور خیریه خوزستان تحویل داده شد.

در پایان این مراسم، کارکنان سازمان ثبت اسناد املاک استان و سازمان آب و برق خوزستان تقدیر شدند.

کد خبر 6085957

دیگر خبرها

  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • صدور اسناد مالکیت پنج تالاب و ۲ رودخانه خوزستان
  • اسناد مالکیت ۳۸۶ هزار هکتار تالاب در خوزستان اهدا شد
  • وقتی که همت به پشتوانه اراده به ثمر می‌نشیند
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم
  • رفع تداخلات ارضی از ۶۸ درصد زمین‌های کشاورزی
  • برداشت خوشه‌های طلایی گندم از یک هزار و ۱۲۵ هکتار گندم زارهای آبادان
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌ کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار