Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: مرجعیت پاک‌ترین نهاد پس از وجود امام زمان(عج) است و مراجع هرگز جاه‌طلب نبودند. ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در جلسه هفتگی تفسیر آیه‌های 88 و 89 سوره حجر با اشاره به اینکه خدای متعال در این دو آیه 4 فرمان به پیامبر(ص) داده است اظهار داشت: این دستورات مربوط به همه کسانی است که مسئولیتی در قبال مردم به‌عهده می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به دستور نخست خدای متعال به پیامبر اسلام(ص) گفت: خداوند متعال به پیامبر(ص) می‌فرماید که به مال و ثروت دیگران چشم نداشته باشد ضمن آنکه دو فرمان خداوند نهی و دو دستور دیگر امر است.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با بیان اینکه آیه‌های مذکور دارای 3 نکته لطیف هستند خاطرنشان کرد: خداوند در آیات قرآن کریم انسان را از کالاهای دنیایی، اموال و قدرت دیگران نهی کرده است.

امام جمعه رشت: سفر حج باید در حالات درونی و زندگی افراد اثرگذار باشدامام جمعه رشت: برخی کشورهای اروپایی اشتباهات آمریکا را تکرار می‌کنندامام جمعه رشت خطاب به وزیر کشور: ‌استانداری انقلابی، پرتلاش، بااراده و مردمی ‌برای گیلان انتخاب کنید

آیت‌الله فلاحتی جاه‌طلبی و قدرت‌طلبی را یکی از بلاهای بشر معرفی کرد و افزود: عده‌ای برای رسیدن به پست و مقام اقدامات خلاف شرع انجام می‌دهند و قطعا مقامی که از راه‌های حرام به‌دست آید، پاک نیست.

وی مرجعیت را پاک‌ترین نهاد پس از وجود امام زمان(عج) دانست و تصریح کرد: در طول هزاران سال تاریخ تشیع یعنی از زمان شیخ طوسی مرجعیت نهاد مقدسی بوده است و مراجع جاه‌طلب و خلافکار نیستند.

آیت‌الله فلاحتی بیان کرد: برخی بدون آنکه به حلال و حرام بودن ثروت دیگران توجه کنند، مدام دارایی خود را با آنان مقایسه می‌کنند و همواره در حال مقایسه داشته‌های خود با دیگران هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه فردی که زندگی خود را با دیگران مقایسه می‌کند انسان پستی است و هرگز از داشته‌های خود لذت نمی‌برد گفت: کرامت انسانی اقتضا می‌کند شخص به نعمت‌هایی که خداوند به او عطا کرده است توجه کند.

انتهای پیام/ش

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۹۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه پاسداران، حافظ حریم نظام و انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، دوم اردیبهشت ماه در اقدامی مبتکرانه و هوشمندانه از سوی معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) مزین به نام نهاد مقدسی شد که قدرتمندانه همپای انقلاب شکوهمند ایران اسلامی و در راستای اقتدار کشور همواره در عرصه‌های گوناگون خوش درخشیده است.
نیرویی مردمی که با تکیه بر مکتب عاشورای حسینی (ع) در عرصه‌های مختلف مانند ولایتمداری و مبارزه با ظالمان حماسه‌هایی ماندگار رقم زده است.
این نهاد مکتبی، در دوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸، به دستور رسمی امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، تأسیس شد.
این نهاد مردمی در همه‌ی عرصه‌ها به ویژه عرصه سازندگی و خدمات رسانی بی منت و صادقانه پای کار است و محرومیت زدایی، حمایت از اقشار کم برخوردار و خدمت رسانی به روستا‌ها و مناطق محروم جامعه از اقدامات دیگر این نهاد مقدس و مکتبی است.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هر شرایطی مرزبانی خوبی برای مرز‌های این آب و خاک است.

دیگر خبرها

  • امشب: مراسم سالگرد آیت‌الله بروجردی در مسجد اعظم قم/ 3 ویژگی مرجع فقید
  • فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود
  • آیت الله نورمفیدی در گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک: فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود
  • گرد همایی منطقه ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان
  • وظیفه محوری سپاه، پاسداری از انقلاب اسلامی است
  • یادمان پدران و مادران آسمانی شهدای خضرآباد
  • تلاش مسئولان برای گره گشایی از مشکلات جامعه و رسیدگی به مطالبات مردم
  • اگر سپاه نبود
  • سپاه پاسداران، حافظ حریم نظام و انقلاب اسلامی
  • سپاه دژ مستحکم برای پاسداری از انقلاب اسلامی ایران