Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جهاد کشاورزی میاندورود گفت: پیش‌بینی می‌شود 208 هزار تن انواع مرکبات زودرس و دیررس در این شهرستان تولید داشته باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید اسماعیل علوی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: در سال جاری نزدیک دو هزار و 700 هکتار از اراضی کشاورزی میاندورود به کشت گندم اختصاص پیدا کرد که پیش بینی تولید ما 9  هزار و 700 تن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان کرد: تا امروز چهار هزار و 500 تن گندم توسط کارخانه‌های شهرستان خریداری شد و 2 هزار تن هم برای بذر خریداری شد و مابقی گندم‌ها یا به شهرستان‌های هم‌جوار رفته یا توسط بخش خصوصی برای مصارف دیگر خریداری شده است.

رئیس جهاد کشاورزی میاندورود درباره وضعیت مرکبات شهرستان خاطرنشان کرد: میاندورود هفت هزار و 785 هکتار باغ مرکبات شامل انواع تامسون و نارنگی دارد که پیش‌بینی می‌شود 208 هزار تن انواع مرکبات زودرس و دیررس تولید داشته باشیم.

علوی با اشاره به حجم تولید مرکبات میاندورود، تصریح کرد: با وجود تولید خوب مرکبات در شهرستان نیاز به برنامه‌ریزی برای صادرات به کشورهای همسایه داریم تا اقتصاد کشور رشد بیشتری داشته باشد.

وی افزود: برداشت ارقام زودرس از دهه اول مهر آغاز می‌شود و ارقام دیررس نیز از نیمه دوم آذر ماه شروع خواهد شد.

علوی در پایان گفت: کودهای شیمیایی در شرکت‌های تعاونی در مراکز خدمات به اندازه کافی وجود دارند و کشاورزان با مراجعه به این مراکز می‌توانند کود مورد نیاز خود را خریداری کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۹۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،سید اسماعیل علوی اظهار کرد: برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی و اجرای حکم تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی سال گذشته 39 فقره تغییر کاریری غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان ساری قلع و قمع شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری تصریح کرد: با قلع و قمع این تغییر کاریری های غیرمجاز 228 هزار و 970 متر مربع به اراضی کشاورزی این شهرستان چرخه تولید بازگشت.

 

 وی با بیان اینکه هرگونه تغییرکاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ‌ها بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی ممنوع است، افزود: بر اساس قانون علاوه بر قلع و قمع بنا‌های احداثی با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد. 

 

علوی گفت: ساخت و ساز در زمین های کشاورزی، امنیت غذایی را تهدید می کند و بهتر است مردم از خرد کردن اراضی زراعی و تبدیل آن به ویلا بپرهیزند و سرمایه خود را هدر ندهند. 

   

دیگر خبرها

  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • برنامه ریزی برای توزیع ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در گیلان
  • شرکت ۲۷ واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • آغاز لوله گذاری آبرسانی در مناطق حاشیه ای خرمشهر
  • آغاز لوله‌گذاری آبرسانی به روستا‌های محروم خرمشهر
  • برنامه‌ریزی برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای