Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@09:33:24 GMT

کپسول‌های آتش‌نشانی منقضی شده در مترو! +تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۵۰۰۹۲

کپسول‌های آتش‌نشانی منقضی شده در مترو! +تصاویر

خبرگزاری تسنیم: کپسول اطفاء حریق ابزاری است که برای کنترل یا مهار آتش‌سوزی‌های کوچک در مواقع اضطراری استفاده می‌شود؛ استفاده از این کپسول‌ها در دقایق اولیه آتش‌سوزی می‌تواند از بروز خیلی از آتش‌سوزی‌های بزرگ جلوگیری کند.

در تمام ایستگاه‌ها و واگن‌های مترو مترو تهران نیز تعدادی از این کپسول‌ها تعبیه شده است تا در مواقع ضروری از آن استفاده شود، اما نکته‌ای که این روز‌ها به چشم می‌خورد، "منقضی شدن تاریخ شارژ این کپسول‌های آتش‌نشانی" و نیاز آن‌ها به شارژ مجدد در بسیاری از ایستگاه و واگن‌های مترو است؛ نکته‌ای که به‌عنوان یک خطر پنهان، ایمنی و جان شهروندان تهرانی را در مترو تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کپسول‌های اطفاء حریق داخل مترو یک سال بعد از هر بار شارژ، نیاز به شارژ مجدد دارد تا در مواقع لزوم، کارایی لازم در اطفای حریق را داشته باشد، اما چیزی که در مورد کپسول‌های ایستگاه‌ها و قطار‌های مترو تهران دیده می‌شود، تاریخ شارژ قبلی بسیاری از این کپسولها، فروردین تا تیر ماه ۹۷ است یعنی انقضای شارژ بسیاری از این کپسول‌ها گذشته است.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: مترو تهران تصاویر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۰۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع حریق در مجتمع تجاری زیتون در شیراز

ایسنا/فارس مجتمع تجاری تفریحی زیتون واقع در چهار راه ۱۵ خرداد شیراز دچار حریق شد.

هادی عیدی‌پور امروز، ۲۶ فروردین با اعلام این خبر گفت: رأس ساعت ۱۲:۴۵ ظهر امروز، ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ یک مورد وقوع حریق در مجتمع تجاری تفریحی زیتون واقع در چهار راه ۱۵ خرداد شیراز به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که بلافاصله از ۷ ایستگاه عملیاتی خودروهای اطفاء حریق، نردبان هیدرولیکی، دستگاه‌های تنفسی و... به محل حادثه اعزام شدند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه حریق در قسمت داکت مشترک تأسیسات بین طبقات ایجاد شده بود، تجمع دود از طبقات منفی یک تا طبقات هفتم ساختمان وجود داشت زیرا دود از طریق داکت مشترک به طبقات سرایت کرده بود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز ادامه داد: تیم‌های عملیاتی بلافاصله تخلیه افرادی که درون مجتمع حضور داشتند را در دستور کار قرار دادند و نفرات صحیح و سالم از مجتمع خارج شده و محل ایمن شد و همزمان تیم‌های عملیاتی اقدام به جست‌وجو برای پیدا کردن کانون حریق کردند.

وی با بیان اینکه کانون حریق با استفاده از دوربین‌های حرارتی و جست‌وجوی تیم‌های عملیاتی پیدا شد و اطفا حریق به طور کامل انجام شد، گفت: در حال حاضر در طبقه آخر مجتمع مقداری تجمع دود داریم که در حال تهویه نهایی و چک کردن کامل طبقات و داکت مشترک تأسیسات جهت اطمینان از اینکه شعله‌وری مجدد این موقعیت نداشته باشد، هستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهار حریق یک دستگاه خودرو و دکه در زرند
  • مهار حریق انبار ضایعات پلاستیکی در اصفهان
  • اطفای حریق انبار ضایعات پلاستیکی در اصفهان
  • آتش‌سوزی در شهرک صنعتی محمود آباد/اطفا ادامه دارد
  • مأموریت اوریون در محیط خلا شبیه‌سازی می‌شود
  • از کپسول های نجات بخش قرمز چه می دانید؟ | این کپسول ها می توانند زندگی‌تان را نجات دهد
  • ایمن از آتش تفاوت بین کپسول آتش نشانی co2 و کپسول پوری را فاش کرد !
  • مهار آتش سوزی در مجتمع تجاری زیتون شیراز
  • وقوع حریق در مجتمع تجاری زیتون در شیراز
  • اقامت لوکس گردشگران فضایی در جو خارج از زمین