Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه ورزش: یکی از اولین اقدامات سیدرضا صالحی امیری در بدو ورود به کمیته ملی المپیک سر و سامان دادن به وضعیت مدیریتی آکادمی ملی المپیک بود که سال ها در بلاتکلیفی به سر می برد و همین مسئله انتقادات زیادی را متوجه روسای پیشین کمیته ملی المپیک کرده بود چرا که آنها مسئول مستقیم در انتخاب و صدور حکم برای مدیریت آکادمی به حساب می آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس یک ماه بعد از آغاز مدیریت فعلی کمیته ملی المپیک و در یکی از اولین نشست های هیات اجرایی، انتخاب رضا قراخانلو به عنوان رئیس آکادمی ملی المپیک نهایی شد و اینگونه وی با حکم صالحی امیری از ۲۳ اسفندماه سال ۹۶ مدیریت خود در این مرکز را آغاز کرد.

قراخانلو در حالی به عنوان رئیس آکادمی ملی المپیک با سیدرضا صالحی امیری وارد همکاری شد که تجربه ریاست در این کمیته را هم در کارنامه داشت. وی اما طی یک سال و نیمی که از حضورش در آکادمی می گذرد نتوانست آنطور که باید مدیریت تاثیرگذاری داشته باشد تا آن حد که انتخاب گزینه جدید به جای وی در دستور کار کمیته ملی المپیک قرار گرفته است.

البته فعالیت همزمان به عنوان رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مطرح بودن دو شغله بودن وی هم بهانه دیگری شد برای اینکه اینکه تغییر و جابه جایی موردنظر با جدیت بیشتر پیگیری شود. شاید به همین دلیل است که وی در مراسم اخیر برای افتتاح رسمی سالن فارسی آکادمی هم غایب بود.

همه اینها در حالی است که هنوز عمر مدیریت قراخانلو به نیمه راه قانونی هم نرسیده است چرا که طبق اساسنامه مصوب برای آکادمی ملی المپیک، رئیس این آکادمی با حکم رئیس کمیته ملی المپیک و برای یک دوره چهار ساله منصوب می شود با همه اینها به زودی جابه جایی مدیریتی در آکادمی ملی المپیک اعمال می شود.

گزینه جدید برای ریاست کمیته ملی المپیک کیست؟
به گزارش خبرنگار مهر، اینکه دقیقاً رئیس جدید آکادمی ملی المپیک چه زمانی معرفی و آغاز به کار می کند، مشخص نیست اما ظاهراً رئیس کمیته ملی المپیک از میان گزینه های مورد نظر با یکی از آنها به جمع بندی و توافق نهایی رسیده است.

گزینه جدید برای ریاست آکادمی ملی المپیک یکی از قهرمانان به نام ورزش و کشتی ایران است که چند مدال جهانی هم در کارنامه خود دارد.

وی به زودی حکم خود را از صالحی امیری مدیریت دریافت می کند تا طبق اساسنامه برای یک دوره چهارساله مدیریت آکادمی ملی المپیک را عهده دار باشد.

این تغییر و جابه جایی مدیریتی در آکادمی ملی المپیک در حالی انجام می شود که این آکادمی طی سال های گذشته همواره با مشکل ثبات مدیریتی مواجه بود.

پیش از قراخانلو، مدیریت آکادمی ملی المپیک در اختیار فضل الله باقرزاده بود. وی مهرماه سال ۹۴ با پیشنهاد کیومرث هاشمی رئیس وقت کمیته ملی المپیک و تصویب هیات اجرایی به عنوان سرپرست آکادمی انتخاب شد و تا زمان انتخاب قراخانلو به مدیریت سرپرستی خود ادامه داد.

پیش از آن هم بلاتکلیفی مدیریتی در آکادمی ملی المپیک وجود داشت چراکه ریاست شاهرخ شهنازی بعد از اتمام دوره قانونی چهارساله برای مدت دو سال دیگر هم ادامه پیدا کرده بود اما هرگز برای آن تعیین تکلیف نشد.

کد خبر 4662935 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: آکادمی ملی المپیک کمیته ملی المپیک سید رضا صالحی امیری کشتی فرنگی کیومرث هاشمی فضل الله باقرزاده شاهرخ شهنازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۰۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ملی‌پوشان آب‌های آرام ایران در انتخابی المپیک

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مسابقات آب‌های آرام قهرمانی آسیا و انتخابی قاره‌ای المپیک از ٣٠ فروردین در توکیو ژاپن آغاز می‌شود و ملی‌پوشان کشورمان با ۵ قایق در این رقابت‌ها شانس خود برای حضور در پاریس را آزمایش می‌کنند.   تیم آب‌های آرام ایران در بخش کایاک و کانو، زنان و مردان در این رقابت‌ها حاضر است.   مربیان: مهسا مجللی، ایمان پورعزیز، آرش بصارت دار و دامون صادقی   کایاک بانوان:   الناز شفیعیان   …   کانوی بانوان:   هیوا افضلی   …   کایاک مردان:   علی آقامیرزایی   …   کانوی مردان:   عادل مجللی   کیا اسکندانی   محمدنبی رضایی   دکتر علیرضا سهرابیان ریاست محترم فدراسیون قایقرانی هم به همراه تیم در این مسابقات حضور دارد.

دیگر خبرها

  • تغییرات در مدیریت هواپیمایی ایران ایر؟!
  • ثبت یک شکایت عجیب از مدیر تیم پرسپولیس!
  • معرفی ملی‌پوشان آب‌های آرام ایران در انتخابی المپیک
  • تغییرات در مدیریت هواپیمایی ایران ایر
  • دوره تغذیه و مدیریت بیماری‌های قارچی نخیلات در تنگستان برگزار شد
  • رقابت‌های تنیس روی میز المپیک در انتظار برادران عالمیان
  • مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران منصوب شد
  • معرفی ۱۰ بیزینس کوچ برتر ایرانی
  • نخستین مدیر زن ایستگاه فضایی فعالیت خود را آغاز کرد
  • نخستین مدیر زن ایستگاه فضایی آغاز به کار کرد