Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@11:51:22 GMT

تولید و رشد استخوان های پیوندی با پوست تخم مرغ

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۵۰۸۸۲

تولید و رشد استخوان های پیوندی با پوست تخم مرغ

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، نمونه برداری از استخوان پا برای تهیه استخوان پیوندی فرایندی وقت گیر و دردناک است و می تواند در آینده باعث انتقال نقص از یک بخش از اسکلت بدن به بخش دیگر آن شود.

دانشمندان در تلاش برای یافتن روشی جایگزین به دنبال کشت سلول های استخوانی هر فرد در آزمایشگاه و پرورش و رشد دادن آنها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشگران دانشگاه ماساچوست به تازگی از پوست تخم مرغ برای تسریع این فرایند و کمک به رشد استخوان های کشت داده شده بهره گرفته اند.

پوست تخم مرغ یک منبع غنی از کلسیم است و لذا از آن می‌توان برای تسریع رشد سلول های استخوانی بهره گرفت. بدین منظور ابتدا به پوست تخم مرغ خرد شده، هیدروژل افزوده می‌شود. این امر به تقویت و بازتولید این سلول‌ها و در نهایت شکل گیری استخوانی مستحکم و طبیعی منجر می‌شود.

بررسی‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد ترکیب استخوانی شکل گرفته با این روش زودتر برای پیوند با بدن آماده می‌شود و به علت استفاده از مواد طبیعی سازگاری بیشتری با سلول های خود بدن دارد. بنابراین احتمال کمتری وجود دارد که استخوان تولید شده در این فرایند توسط سیستم ایمنی بدن پس زده شود.

محققان امیدوارند در آینده بتوان از این روش برای تولید غضروف، دندان و تاندون مصنوعی هم استفاده کرد. به خصوص که سالانه میلیون‌ها تن پوست تخم مرغ بدون استفاده خاصی دور ریخته می‌شود.

کد خبر 4662934

منبع: مهر

کلیدواژه: پیوند استخوان تخم مرغ ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۰۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از عمر جاودان «عروس دریایی نامیرا» چه می‌دانید!

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ عروس دریایی نامیرا (Immortal Jellyfish) یک موجود دریایی خارق‌العاده است که دانشمندان و دوستداران طبیعت را مجذوب خود می‌کند. چیزی که این عروس دریایی را بسیار قابل توجه می‌کند توانایی منحصر به فرد آن برای بازگشت به مرحله جوانی است! در میان تمام حیوانات مختلف که در سیاره ما زندگی می‌کنند، این عروس دریایی به دلیل قدرت باورنکردنی‌اش در معکوس کردن روند پیری متمایز است. تصور کنید پیر می‌شوید، فقط مثل یک مسافر زمان دوباره جوان شوید! این پدیده که به «تغییر متمایز» (transdifferentiation) معروف است، به عروس دریایی اجازه می‌دهد تا به طور بالقوه برای همیشه زندگی کند! گویی راز جوانی ابدی را در اعماق اقیانوس کشف کرده است.

هنگامی که عروس دریایی نامیرا  به پایان چرخه زندگی خود می‌رسد، به جای اینکه مانند بقیه موجودات زنده بمیرد، دچار دگرگونی قابل توجهی می‌شود. این جاندار شروع به تنظیم مجدد سلول‌های خود می‌کند و سلول‌های بالغ خود را به سلول‌های نابالغ تبدیل می‌کند! این فرآیند عروس دریایی را قادر می‌سازد تا دوباره به مرحله پولیپ (polyp) بازگردد و بار دیگر شبیه خودِ جوان‌ترش شود. دانشمندان هنوز در حال مطالعه و تلاش برای کشف رازهای پشت این توانایی شگفت انگیز برای بازسازی و اساساً فریب مرگ هستند. عروس دریایی نامیرا  مانند یک ابرقهرمان واقعی با قدرت بازسازی است!

این ویژگی منحصر به فرد عروس دریایی نامیرا  توجه بسیاری را به خود جلب کرده است و ما را در حیرت از شگفتی‌های دنیای طبیعی قرار می‌دهد. ایده موجودی که می‌تواند به طور مداوم ساعت بیولوژیکی خود را تنظیم مجدد کند، پرده از ظرفیت بی حد و حصر حیات برمی‌دارد. شاید روزی انسان‌ها با الهام از توانایی‌های باورنکردنی این عروس دریایی کوچک و در عین حال خارق العاده، اسرار جوانی ابدی را کشف کنند. تصور کنید بتوانیم زمان را به عقب برگردانیم و هر زمان که خواستیم از نو شروع کنیم!  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش قیمت تخم‌مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • از عمر جاودان «عروس دریایی نامیرا» چه می‌دانید!
  • خواص آب هویج بستنی
  • طراحی و تولید نسل جدید داربست‌های ترمیم استخوان
  • راز و رمزهای موسیقی سنتی خراسان: پیوندی فرامرزی از اعماق تاریخ
  • خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید
  • شارژ پهپاد‌ها با سلول‌های خورشیدی ۲۰ برابر نازک‌تر از مو
  • برای سلامت استخوان‌ها این میوه را بخورید
  • ضابطه ثبت فرآورده‌های بافت، سلول و ژن درمانی