Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سرپرست مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: ساعت 00:30 بامداد روز چهارشنبه آتش در سطح گسترده‌ای از زمین‌های کشاورزی منطقه تنگ ارم آغاز و با همت مردم، نیروهای آتش. نشانی، بخشداری، شهرداری و منابع طبیعی آتش تا ساعت سه بامداد مهار شد.

جهانگیر دهقانی افزود: در این حادثه ۸۰ تا ۹۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه تنگ ارم در آتش سوخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: علت آتش سوزی مشخص نیست.

از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱۲ هکتار از منابع طبیعی این استان در ۲۷ مورد آتش سوزی از بین رفت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آتش سوزی زمین شهرداری کشاورزی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۱۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۵ هکتار از اراضی دزفول و اندیمشک

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، ‌ابوذر موحد، رئیس اداره راه و شهرسازی دزفول با بیان اینکه ۱۰۰ هزار و ۷۰۰ مترمربع از اراضی شهرستان در ابتدای سال جاری رفع تصرف شده است، گفت: ۳ مورد رفع تصرف اراضی ملی با ارزش بیش از ۲ هزار و ۱۳۵ میلیارد ریال در ایام تعطیلات امسال در دزفول رفع تصرف شد.

وی افزود: تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در گستره شهرستان به صورت روزانه اراضی ملی و دولتی زیر پوشش را رصد می‌کنند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند.

موحد ادامه داد: صیانت از اراضی ملی و دولتی و پیشگیری از تصرف آن خارج از ساعات اداری و در ایام تعطیل به صورت مستمر انجام می‌شود.

وی می‌گوید: سامانه ۱۶۵۶ یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن به صورت شبانه روزی آماده دریافت اخبار و اطلاعات مردمی در ارتباط با تصرف اراضی ملی و دولتی راه اندازی شده و آماده دریافت گزارش‌های مردمی است.

آزادسازی ۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک

جهانشیر سراج الدین، مدیر امور اراضی خوزستان از قلع و قمع ۶ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان اندیمشک خبر داد و گفت: به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و اجرای دستور قضایی، ۱۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی تصرف شده در اندیمشک آزاد شد.

وی افزود: اجرای قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیرمجاز با همکاری دادستانی و حضور ماموران انتظامی و نمایندگان جهاد کشاورزی شهرستان انجام شد.

سراج الدین ادامه داد: حفظ اراضی کشاورزی نیازمند تمهیدات و برنامه ریزی لازم و همکاری و حمایت همه جانبه دستگاه‌های قضایی، اجرایی و نیروی انتظامی است.

رئیس کل دادگستری خوزستان فروردین ماه جاری از رفع تصرف ۳ هزار و ۷۲۱ هکتار اراضی ملی و بازگرداندن آنها به بیت‌المال به ارزش تقریبی ۳۰ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ خبر داده است.

تاکنون ۹۴۷ هزار هکتار از اراضی زراعی خوزستان معادل ۶۴ درصد کل اراضی هدف که مستعد تغییر کاربری بودند، تثبیت مالکیت شد.

دیگر خبرها

  • ۴۰ هزار هکتار اراضی حوضه زاینده‌رود زیر کشت غلات است
  • مبارزه با آفت زنگ زرد در ۴۰۰ هکتار از گندم زار‌های لرستان
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • پرداخت غرامت خسارت به کشاورزان در غرب استان اصفهان + فیلم
  • رفع تصرف ۲۵ هکتار از اراضی دزفول و اندیمشک
  • بازگشت ۲ هزار هکتار از اراضی ملی اردبیل به بیت المال
  • صدور سند برای ۲۲۶ هکتار زمین کشاورزی تنکابن
  • حریم هوایی اسرائیل از ۱ بامداد بسته می‌شود
  • ‍ کشت زیره در ٣٠٠ هکتار زمین کشاورزی بجستان
  • ساخت شهرک خورشیدی در زمین دانشگاه آزاد دشتستان