Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-18@00:56:44 GMT

استانداردسازی معابر کلیشادوسودرجان برای معلولان

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۵۱۴۷۳

استانداردسازی معابر کلیشادوسودرجان برای معلولان

شهردار کلیشادوسودرجان گفت: پیاده‌روها و معابر شهر برای تسهیل تردد معلولان و سالمندان مناسب‌سازی می‌شود.

حامد اخگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از مناسب‌سازی پنج هزار و ۷۰۰ مترمربع از پیاده‌راه‌ها و معابر شهری خبرداد و اظهار کرد: تلاش می‌کنیم با مناسب‌سازی فضاهای شهری، زمینه مناسب برای حضور و فعالیت همه شهروندان به‌ویژه سالمندان، معلولان و افراد کم‌توان فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که یکی از مهم‌ترین اهداف اجرای پروژه پیاده‌روسازی افزایش کیفیت فضای‌های عمومی شهر و حذف موانع تردد معلولان و عابران است، عنوان کرد: عملیات جمع‌آوری کفپوش‌های قدیمی، زیرسازی و بلوک‌فرش سه هزار و ۷۵۰ مترمربع با اختصاص اعتباری بالغ بر ۲۷۵ میلیون تومان از ردیف اعتبارات بهسازی و زییاسازی فضای شهری انجام شده است.

شهردار کلیشادوسودرجان با تأکید بر اهمیت بهسازی و استانداردسازی پیاده‌روها برای حفظ امنیت افراد توانخواه، خاطرنشان کرد: شیب نسبی پیاده‌روها، رمپ‌های اتصال پیاده‌رو و خیابان‌ها برای عبور ویلچر هموار و با استفاده از نوارهای سنگفرش برجسته تردد نابینایان راحت‌تر می‌شود.

اخگر با بیان اینکه ساماندهی فضای معابر شهری جهت تردد کم‌توانان و معلولان جسمی حرکتی از ویژگی‌ها و معیارهای شهر توانا و رو به رشد است، یادآور شد: نصب پل‌های مخصوص روی جوی‌ها و هم‌سطح‌سازی معابر با رعایت اصول استاندارد در معابر شهری  و محلات در دست اقدام است.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جانبازان و معلولان شهرداری فلاورجان معلولان مناسب سازی معابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۱۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین هشدار وضعیت قرمز جوی در سال ۱۴۰۳ | خطر سیل بیخ گوش این استان‌ها

به گزارش همشهری آنلاین بر اساس این هشدار صبح سه‌شنبه بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و تگرگ استان‌های هرمزگان، جنوب فارس، جنوب غرب و غرب سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و بوشهر را فرامی‌گیرد و سبب وقوع سیلاب و آب‌گرفتگی گسترده می‌شود.

از جمله اثرات مخاطره‌آمیز این سامانه بارشی بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، رعدوبرق و تگرگ، آب‌گرفتگی معابر به‌صورت گسترده، سرریز سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل، اختلال جدی در سفرهای بین‌شهری و داخل شهر و خسارت به محصولات باغی و زراعی است.

این سامانه همچنین می‌تواند پیامدهایی همچون «خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره، تخریب تأسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید و اختلال در سفرهای هوایی و دریایی» به همراه داشته باشد.

این شرایط روز چهارشنبه برای نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

توصیه می‌شود برای مواجهه مناسب با شرایط مخاطره‌آمیز پیشرو نسبت به «عدم توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و آبروهای درون و برون‌شهری، آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان، بازگشایی دهانه پل‌ها، و اجتناب از سفرهای برون‌شهری» اقدام شود.

علاوه بر این توصیه می‌شود از فعالیت‌های کوه‌نوردی در این ایام اجتناب شود و شهروندان از تفرجگاه‌ها و سکونتگاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه خارج شوند.

«مدیریت زمین‌های کشاورزی، عدم تردد دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها و انتقال محصولات کشاورزی دپو شده در فضای باز به مکان‌های مسقف» از دیگر توصیه‌هایی سازمان هواشناسی برای مواجهه مناسب با شرایط پیشرو است.

کد خبر 844490 برچسب‌ها سيل خبر مهم آب و هوا - ایران باران

دیگر خبرها

  • سهم بالای عابران پیاده در تصادفات فوتی سال گذشته تهران
  • ۴۱ درصد تصادفات فوتی سال گذشته تهران مربوط به عابران پیاده بود
  • جزئیات پیاده روسازی در تهران | در این دو سال چقدر پیاده رو مناطق مناسب سازی شده‌اند؟
  • تشکری هاشمی: پلیس راهور از ورود موتور به پیاده رو ممانعت جدی کند | موانع فلزی در پیاده روها بازدارنده نیستند
  • حذف مزاحمان از پیاده روهای شهر | ۲۰۰ کیلومتر از پیادروهای پایتخت مناسب سازی شدند
  • هشدار پلیس: عابران پیاده‌ شب‌ها لباس تیره نپوشند
  • دومین هشدار وضعیت قرمز جوی در سال ۱۴۰۳ | خطر سیل بیخ گوش این استان‌ها
  • پیاده روهای مرکز شهر نفس می کشند | ایجاد محل های جدید برای پارک موتورسیکلت ها
  • ایجاد ۵٠ محل برای پارک موتورسیکلت‌ها در قلب پایتخت
  • پلاک‌قرمز‌ها برای معتادان ناامن شدند