Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، هجدهمین جلسه رسیدگی به متهمین اقتصادی بانک سرمایه امروز (سه‌شنبه) در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به صورت علنی و به ریاست قاضی مسعودی‌ مقام آغاز شد.

در ابتدای جلسه نماینده سازمان بازرسی کل کشور دفاعیات دیروز ضیایی را رد کرد.

نماینده سازمان بازرسی کل کشور در مورد اینکه ضیایی 130 میلیارد شرکت جاوید گشت هیرمند را قبول نکرد، گفت: آقای ضیایی گفتند فقط در 60 میلیارد نقش داشتند و 70 میلیارد در زمان ایشان نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید بگویم در سال 93 این شرکت یعنی جاویدگشت هیرمند 3 بار درخواست ضمانت نامه داده و رد شده اما در سال 94 این شرکت نامه ای به ضیایی می زند و درخواست ضمانت نامه می کند، و این نامه در جلسه هیئت مدیره مطرح و تسهیلات تصویب می شود. ضیایی دو روز قبل از این نامه 200 میلیون وجه دریافت می کند خرج چک ها توسط ضیایی به صورت در  وجه بوده یعنی برای اینکه گیر نیفتد چک ها را در وجه توللی می نوشته و 1 میلیارد هم از شرکت جاویدگشت هیرمند ذی نفع شده است.

نماینده سازمان بازرسی کل کشور گفت: آقای ضیایی دریافت تسهیلات آقای مدلل را تکذیب کرده اما ضیایی در  تاریخ 6/4/95 مدیر سرمایه گذاری فرهنگیان بوده و نامه ای به بیرانوند می زند که اعتبار فولادسازان را تا 120 میلیارد ضمانت می کنیم. در برج 8 قائم مقام بانک سرمایه ضیایی بوده که 120 میلیارد مصوب می شود و به آقای مدلل پرداخت می شود. بعد از این قضیه 2 میلیارد به حساب ضیایی ریخته شده است. ضیایی گفته این پول را برگردانده و در اختیار سپاه قرار داده اما به نماینده سازمان بازرسی کل کشور گفت که چکی که صادر کرده ابطال شده است.

نماینده سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: در خصوص قیر و 5 شرکت مربوط به آن آقای ضیایی گفته اند که از نیت پشت آن خبر نداشته و نمی دانسته که اینها وجه ها را پس نخواهند داد اما باید گفت فساد بانک سرمایه سازمان یافته بوده است. در مورد ضمانت نامه فروشی و فروش قیر ضیایی از بدو ورود در هولدینگ فرهنگیان در این فساد نقش داشته است. ضیایی از بدو ورود با سوقصد و نیست فروش قیر وارد هولدینگ فرهنگیان شده است. مبدع ضمانت نامه فروشی ها شخص ضیایی بوده است. در یک شرکت کاغذی 2 میلیارد و 700 میلیون بابت تصفیه قیر در نوبت اول به حساب ضیایی ریخته شده ولی اینکه چطور قیر را توسط یک شرکت کاغذی فروخته مشخص نیست

وی ادامه داد: برای شرکت در بانک سرمایه هر کدام 30 میلیارد ضمانت گرفتند که همگی مدیرعاملانشان کارتن خواب بودند. در سال 94 هر سه این شرکت هر 3 سپرده نقدی را آزاد می کنند و یک میلیارد و 200 میلیون به حساب سعید مهردادی واریز می شود. اینکه ضیایی با سعید مهردادی چه نسبتی داشته معلوم نیست. ما معتقدیم ضیایی شریک امامی و غندالی بوده است. حتی می گوییم ضیایی مربی امامی و غندالی بوده است. در فساد قیر امامی یک شرکت ثبت شده در آلمان دارد و ضیایی دکترای خود را در آلمان و در حوزه پتروشیمی خوانده است. هیچ گاه ضیایی اقدام به خودفروشی نکرد تا وقتی ما مدارک علیه او پیدا نکردیم هیچوقت اتهاماتش را قبول نکرد بنابراین   ما معتقدیم او همکاری نداشته و به تخفیف برای او معتقد نیستیم.

وی افزود: ضیایی به ما اطلاعات سوخته می دهد و از این طریق نظر و اعتماد ما را جلب می کند اما روند پرونده با هر بار همکاری او عقب می افتد

در این لحظه قاضی مسعودی مقام گفت: آقای ضیایی باید توجه داشته باشند که وجوه باید به دولت برگردانده شود نه اینکه به افراد داده شود. باید بدانند اطلاعات در دادگاه به اندازه کافی هست و به ضیایی گفت که صداقت را رعایت کند.

وی خطاب به ضیایی گفت: شما با سن کم مدیرعامل شرکت ها بوده اید و اگر شما اسامی را نگویید ما می گوییم. هرکه باشد از رئیس مجلس تا برادر فلان نفر ما بر اساس حسن نیت شما می توانیم به شما کمک کنیم شما دیروز در جلسه 10 درصد فساد را گفتید و 90 درصد را پنهان کردید. ما بر اساس مستندات اطلاعات پیرامونی را به دست آوردیم و بر اساس آن حکم می کنیم

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برج پول رئیس مجلس سازمان بازرسی کل کشور سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۲۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشم لایپزیش: ستاره ما را نابود کردید!

به گزارش "ورزش سه"، مدیران و کادر فنی لایپزیش از وضعیت موجود در بوندسلیگا خسته شده‌اند. مشکل اصلی آنها رفتاری است که از سوی داوران در این رقابت‌ها با بازیکنان این تیم و خصوصا سیمونز می‌شود. 

مدیران این باشگاه معتقد هستند که قضاوت درستی در دیدارهایشان صورت نمی‌گیرد و بازیکنان این تیم بارها و بارها از سوی حریفان مورد خطا قرار می‌گیرند اما جریمه‌ای هم برای آنها در نظر گرفته نمی‌شود و در بعضی موارد مانند اتفاقی که برای سیمونز رخ داد، او به دلیل تمارض جریمه می‌شود. 

مارکو روزه، سرمربی لایپزیش، پس از بازی برابر ولفسبورگ به شدت عصبانی بود و در این باره گفت:« ما هر هفته با ژاوی سیمونز مشکل داریم. آنها شرایط را برای او سخت کردند و خطاهای بسیاری روی او انجام می‌شود که خطرناک است. هربار که توپ به او می‌رسد، دستی برای به عقب کشیدنش پیش می‌آید یا خطایی انجام می‌شود. 

در 90 درصد موارد هم داور اهمیتی به این اتفاق نمی‌دهد و بازی ادامه پیدا می‌کند. در دقیقه 90 این بازی هم بار دیگر این اتفاق رخ داد و تلاشی برای گرفتن او انجام شد. اما بازیکنی که کارت زرد گرفت او بود. تحمل این وضعیت برای من خیلی سخت است.»

سرمربی لایپزیش از این اتفاق بسیار ناراحت و عصبانی شد و خودش را به زمین انداخت و با طعنه به تشویق داور پرداخت و پس از آن هم بطری آبی را روی زمین پرت کرد که باعث شد خودش هم از سوی داور با کارت زرد جریمه شود. 

سیمونز در طول این فصل 28 بازی در بوندسلیگا انجام داده و هشت کارت زرد گرفته که حتی از تعداد کارت‌های زردی که مدافعان این تیم گرفتند هم بیشتر است. اکثر این کارت‌ها به دلیل اعتراض به تصمیم داور یا تمارض بوده است. 

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • اخذ موافقت نامه اصولی احداث واحد اتانول سنتزی در پتروشیمی فارابی
  • هوادار: با صدور بیانیه‌های پوچ موضوع را لوث کردید!
  • ببینید | صدای زمین را بشنوید؛ فکر می‌کردید انقدر ترسناک باشد؟
  • کسب گواهینامه مدیریت پسماند توسط شرکت گاز استان گلستان
  • زیان شرکت‌های دولتی ۹ برابر گزارش‌های مدیران!
  • تاکسی‌های برقی کرمان موتور در خیابان های تهران
  • خشم لایپزیش: ستاره ما را نابود کردید!
  • تسویه ۱۰۰ درصدی مطالبات زرشک کاران سربیشه