Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، در دومین روز از برگزاری چهارمین کارگاه آموزشی جام باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان و دوشنبه های کتاب خوانی جنوب کرمان بازدید کرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، " حسین اسحاقی" مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، در حاشیه بازدید از روند برگزاری چهارمین کارگاه آموزشی جام باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان و دوشنبه های کتاب خوانی جنوب کرمان،  گفت: جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی  طرحی سراسری به منظور راه‌اندازی و فعال کردن باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در سراسر کشور است که در جنوب کرمان نیز  برای ۴ سال متوالی است که کارگاه آموزشی جام باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان و دوشنبه های کتاب خوانی با حضور اساتید توانمند کشوری، برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین اسحاقی، افزود: این طرح نتیجه مشاهده فعالیت کودکان و نوجوانان و نیز رسیدن به شناختی از روش‌ها و علایق فردی و اجتماعی آنان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، در خصوص روند برگزاری جام باشگاه های کتاب خوانی توضحاتی داد و افزود: به منظور برپایی باشگاه‌هایک کتابخوانی، در نخستین گام، آموزش پژوهشگران و مدرسان برجسته حوزه کودک و نوجوان به تعدادی از مربیان کودک و نوجوان در شهر هاست.

وی، ادامه داد: در همین راستا، معلمان، روحانیون، مربیان کانون پرورش فکری، کتابداران کتابخانه‌های عمومی و سایر افرادی که در یکی از دستگاه‌های آموزشی یا فرهنگی شهر فعالیت مداوم دارند می‌توانند باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان را راه‌اندازی کنند.

اسحاقی، با اشاره به نحوه ثبت نام و بهره مندی از فواید این طرح، بیان داشت: مربیان اعضای باشگاه خود را به همراه کد ملی ثبت سامانه  book promotion.ir ( شبکه ترویج کتاب خوانی ایران ) می کنند، ثبت کد ملی به منظور هماهنگی‌های برای رساندن کتاب همراه با تخفیف ۵۰ درصد به اعضای باشگاه است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، ادامه داد: بنابراین کتابفروشی‌های هر شهرستان کد ملی بچه‌های آن شهرستان را در اختیار داشته تا هنگام مراجعه اعضای جام باشگاه ها به آنها تخفیف خرید دهند.

وی، عنوان کرد: کتاب‌های قابل مطالعه در این باشگاه‌ها در ۴ فهرست و برای گروه‌های سنی مختلف از سوی پژوهشگران و نویسندگان حوزه کودک و نوجوان از میان کتاب‌های موجود در بازار انتخاب شده اند و تخفیف فقط به این کتاب‌ها تعلق می گیرد.

اسحاقی، به هدف اصلی از برگزاری این باشگاه‌‌ها اشاره کرد و افزود: کتابخوانی دسته جمعی کودکان و نوجوانان، آشنایی کودکان و نوجوانان با محیط کتاب‌فروشی، انتخاب و خرید کتاب مطالعه و بحث درباره کتاب چرخش کتاب در میان همسالان (هر عضو باشگاه کتابی که خریده را به اعضای دیگر داده تا آن‌ها نیز مطالعه کنند)، ارزیابی کتاب براساس نظر شخصی و دفاع از نظر خود در میان همسالان برخی از اهداف اصلی برگزاری جام باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان و دوشنبه های کتاب خوانی است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، تصریح کرد: این طرح، امکان بحث و گفت و گو در خصوص کتاب در میان همسالان را فراهم می کند.

گفتنی است؛ چهارمین کارگاه آموزشی جام باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان و دوشنبه های کتاب خوانی کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر جیرفت در حال برگزاری است.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت مسجد زلزله مسجدسلیمان دهه کرامت در فارس هلال احمر شیراز حجت الاسلام ارزانی روزنامه کارگاه آموزشی جام باشگاه های کتابخوانی جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان جام باشگاه های کتابخوانی جنوب کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۳۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها/ پاسخ به چند حاشیه

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه روز چهارشنبه بیست و نهم فروردین ماه ضمن حضور در مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب که در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و به برخی از پرسش های آنها پاسخ داد.

وی در جواب سوالی مبنی بر انتخاب چهره های برتر هنر انقلاب که عمدتا از میان هنرمندان دارای شهرت معرفی می شوند، گفت: به اعتقاد من باید به سابقه نگاه کرد به عنوان مثال همین امشب که از جناب مسعود نجابتی قدردانی به عمل آمد ماجرا به شکلی طراحی شده بود که به پیشینه هنری و فرهنگی این هنرمند شاخص نگاه شده است که بی تردید از بهترین و با سابقه ترین افراد در عرصه هنر انقلاب بوده و هستند و این قاعده تکراری که مورد پرسش شماست درباره این هنرمند صدق نمی کند. به اعتقاد من طبیعتا باید کسی انتخاب شود که در چشمان اهالی هنر در آن جایگاه بالا قرار دارد و این کار و ممارست در فعالیت هاست که چهره هنر انقلاب را مشخص می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا تشکیل بنیاد پویانمایی تعدد ساختار تشکیلاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بیشتر نمی کند، توضیح داد: ما مخالف افزودن ساختارها هستیم. ما یک حوزه تنظیم گر، حامی و نظارتی را پدید می آوریم، آن چیزی که امروز برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه هفتم طراحی شده ، نیاز به یک جایگاه مترقی و ترتیب یافته ای است که بتواند ماموریت ها را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. ما در وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی هیچ ساختار مستقلی برای پویانمایی نداشتیم و این یعنی پذیرش اقتضائات جدید حکمرانی که موجب افزایش ظرفیت های فرهنگی می شود.

رییس شورای عالی هنر درباره برنامه های وزارت ارشاد در حوزه آموزش هنر نیز بیان کرد: بحث آموزش رایگان هنر در مناطق محروم تبدیل به رویه جدی در دولت سیزده شده است. در این چارچوب بیش از ده ها هزار نفر از آموزش های رایگان هنر بهره مند شدند و خوشبختانه نتایج آن را می بینیم و به زودی درباره این موضوع یک برنامه فاخر هنری با معرفی برگزیدگان برگزار می شود.

اسماعیلی درباره برخی از اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از موسیقی جدی و هنرمندان پیشکسوت این عرصه توضیح داد: ما امسال برنامه ای را در بنیاد رودکی شروع کردیم که بر اساس آن از بعضی مفاخر حوزه موسیقی به صورت ویژه حمایت می شود. در این راه بسیاری از خوانندگان پیشگام موسیقی در قالب این طرح جدید مورد حمایت قرار می گیرند. شرایطی که منجر به اختصاص بخشی از برنامه های تالار وحدت و تالار رودکی به اجرای این هنرمندان می شود. این کار هم با قوت انجام می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برنامه ریزی اکران سینماها هم گفت: برنامه ریزی خوبی برای اکران سینماها از سوی سازمان سینمایی طراحی شده و طبیعی است که تلاش می شود بسته خوبی به مردم ارایه شود. البته ما وظیفه داریم برای همه گونه ها امکان عرضه به وجود بیاوریم.

وی درباره تازه ترین خبرها از برگزاری جلسه شورای عالی سینما بیان کرد: همین امروز با سازمان برنامه و بودجه جلسه داشتند. بخشی زیاد از مصوبات اجرایی شده و در فصل بهار شاهد اتفاقات زیادی خواهیم بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره نحوه دعوت از مهمان عالی رتبه خارجی در جریان برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بیان کرد: از چند مهمان عالی رتبه برای حضور در این دوره از نمایشگاه کتاب دعوت کردیم که در صورت قطعی شدن اسامی مهمانان هم اعلام می شود.

اسماعیلی در جواب سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از لغو چند کنسرت در یکی از شهرهای کشور گفت: حتما این موضوع را پیگیری می کنم و در این زمینه اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

کد خبر 6081232 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها
  • تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها/ پاسخ به چند حاشیه
  • مساجد خاستگاه فرهنگ و هنر اسلامی هستند
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • برگزاری نخستین یادواره ۲۸ شهید فرهنگ، هنر و رسانه کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • صنعت نشر با حبس سرمایه رو به روست
  • برگزاری نمایشگاه و کارگاه خیابانی نقاشی «وعده صادق» در کرمانشاه
  • چرا ترجمه‌ها در حوزه کودک و نوجوان بر تألیف پیشی گرفت؟
  • پیام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان به تهیه کننده سریال «نون خ»