Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنالرستان  ؛ فتحی بیرانوند امروز در حاشیه مسابقات دو ومیدانی جوانان کشور که به میزبانی خرم آباد در حال برگزاری است ضمن اشاره به  اقدامات ویژه فرهنگی، آموزشی و زیست محیطی این اداره کل در مسابقات دو و میدانی قهرمانی جوانان کشور( دختر و پسر ) به رسانه ها ،اظهار کرد:  با توجه به نقش فرهنگ سازی و آموزش در حفاظت از محیط زیست و تاثیر گذاری ورزشکاران به عنوان سفیران سلامت جامعه در اشاعه فرهنگ زیست محیطی، این اداره کل با حضور فعال، اقدام به تبلیغات زیست محیطی گسترده، تهیه و توزیع بیش از هزار بسته فرهنگی و آموزشی(شامل کتابچه، بروشور، سی دی، پوستر، کیسه های پارچه ای با شعارهای زیست محیطی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

...) در بین ورزشکاران حاضر در این مسابقات نمود.

او افزود: با برگزاری جلسات کارشناسی با مسئولین اداره کل ورزش و جوانان و هیئت دو و میدانی استان نسبت به برنامه ریزی و اقدامات موثر فرهنگی و آموزشی در راستای استفاده از ظرفیت به وجود آمده جهت اشاعه فرهنگ ریست محیطی در بین ورزشکارانی که از سراسر ایران به این استان خواهند آمد تبادل نظر صورت گرفت و در این خصوص اقدامات خوبی جهت ترویج فرهنگ زیست محیطی  توسط اداره کل محیط زیست، هیئت دو و میدانی، ورزشکاران و انجمن های زیست محیطی و ورزشی استان لرستان  به عمل آمد.

فتحی بیرانوند  با اشاره به اثرات محیط زیست بر چرخه زندگی انسان ها تصریح کرد:  باید این واقعیت را بپذیریم که محیط زیست در تمام فعل و انفعالات عصر حاضر نقش بسزایی دارد و ورزش هم از این قاعده مستثنی است.

او با اشاره بر نقش جوانان و ورزشکاران در سلامت جامعه گفت: پیوند محیط زیست و ورزش به عنوان شاخص های سلامت اجتماعی در جامعه می تواند بسیار راه گشا و موثر باشد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان  محیط زیست سالم را بستر انجام فعالیت های ورزشی دانست وگفت: انجام فعالیت های ورزشی در محیط زیست سالم و مناسب می تواند بیشترین بازدهی و کارایی را داشته باشد.

فتحی بیرانوند گفت: عوامل آموزش، پژوهش و فرهنگ سازی در توسعه فرهنگ محیط زیست در بین ورزشکاران تاثیر گذار است و می بایست به عنوان اولویت های اصلی توسعه فرهنگ محیط زیست در ورزش مد نظر قرار گیرند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان ضمن قدردانی از همکاری اداره کل ورزش و جوانان و هیات دو و میدانی استان لرستان، بر استفاده از ظرفیت بالای ورزشکاران تاکید کرد ویادآورشد:  مسابقات ورزشی و محیط های ورزشی رویدادها و مکان های مناسبی برای آموزش و فرهنگ سازی در زمینه مباحث زیست محیطی هستند.

لازم به ذکر است مسابقات دو و میدانی قهرمانی کشور در رده جوانان(دختر و پسر) با حضور ورزشکارانی از سراسر کشور از 16 لغایت 21 تیرماه در مجموعه ورزشی تختی خرم آباد در حال برگزاری است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه حفاظت محیط زیست زیست محیطی سلامت فرهنگ سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۳۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت ویژه آموزش حفظ محیط زیست به کودکان

 

حلیاسادات حسینی در آیین اختتامیه لیگ آموزشی- پژوهشی همیار محیط زیست شهر تهران که صبح امروز ( ٣ اردیبهشت ماه ) در باغ کتاب تهران برگزار شد، با اشاره به شعار جهانی «سیاره زمین در مقابل پلاستیک» به نقش و اهمیت کره زمین و اهمیت آن به عنوان زیستگاه اصلی انسان آن پرداخت و گفت: داشتن نسلی از کودکان دوستدار محیط زیست ضامن آینده سلامت شهر و شهروندان است، لذا مشارکت و تعامل در خصوص حفظ محیط زیست و آموزش آن به کودکان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: یکی از اهدافی که اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران به عنوان سرفصل برنامه‌های هدفمند و اثربخش در حوزه محیط زیست در دستور کار قرار گرفته است، بحث آموزش محیط زیست به کودکان در شهر تهران بوده است. بر همین اساس این رویکرد نقطه شروعی در سطح سیاستگذاری و برنامه‌ریزی مدیریت شهری تهران درباره برگزاری لیگ همیار محیط زیست ویژه کودکان پیش دبستانی شهر تهران شد.

به گفته حسینی، این لیگ از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۲ با ابلاغ کمیته سلامت کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی سهر تهران آغاز شد و در مجموع ۱۲۷ مربی داوطلب که با محوریت اداره کل تحت آموزش قرار گرفتند، همکار این لیگ بوده‌اند.

 در این اختتامیه دانش‌آموزان منتخب در پنج پنل تخصصی آب ، هوا، انرژی، زمین، پسماند و با استفاده از مهارت‌های نقاشی، کاردستی، سرود  با حضور داوران و کمک داوران مربوطه به رقابت پرداختند و در پایان مراسم با اهدای هدایا و لوح تقدیر از  برگزیدگان تقدیر به عمل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • وضعیت زیست محیطی ومحل دفن زباله گاه هشترود ذوالبین مناسب نیست
  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد
  • پایان هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی در خراسان رضوی
  • فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد
  • اهمیت ویژه آموزش حفظ محیط زیست به کودکان
  • تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی
  • ورزشکاران نقش محوری در خنثی‌سازی برنامه‌های دشمن دارند