Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ درویشی در این خصوص گفت: سه ماه گذشته یکی از اهالی روستای این شهرستان به هنگام تخریب و مرمت خانه قدیمی خود متوجه رفت و  آمدهای مستمر یک بهله جغد بالغ به سمت تیرچه های ریخته شده آوار خانه شد که سرانجام و با کنجکاوی، محل را به دقت بررسی و با مشاهده ۶ بهله جوجه جغد، پی برد که خوشبختانه آن ها در زیر آوار زنده مانده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: نیروهای محیط زیست پس از آگاهی از این موضوع در محل حاضر شده و جوجه ها را جهت انجام اقدامات کنترلی و نگهداری، تحویل آقای رضا کریوند از دوست داران طبیعت و حیات وحش این شهرستان می دهد تا بالغ شدن جوجه ها و تغذیه آن ها را بر عهده گیرد.

درویشی گفت: این فعال محیط زیستی که در نگهداری و تیمار حیات وحش تخصص دارد پس از سه ماه نگهداری و مراقبت کامل از این جوجه جغدها آن ها را آماده رهاسازی در طبیعت نمود و در مراسمی با حضور دوست داران محیط زیست در پارک طبیعت اشترانکوه رها سازی کردند.

رضا کریوند از فعالان زیست محیطی شهرستان ازنا نیز این خصوص گفت: خوشحالم که این شش جوجه جغد بعد از سه ماه مراقبتی که از آن ها داشتم، شاهد بالغ شدنشان بودم و همگی سرحال، بدون هیچ گونه مشکلی امروز با همراهی سایر دوست داران محیط زیست این شهرستان در دامان پر محبت طبیعت رهاسازی گردیدند.

رئیس اداره محیط زیست ازنا از آقای کریوند دوست دار محیط زیست، که با علاقه وافر و دلسوزانه در هر شرایطی همواره همکاری مستمر در جهت نگهداری و تیمارداری حیات وحش مصدوم، بدون هیچ چشم داشتی با اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان داشته اند تشکر و قدردانی کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تغذیه حفاظت محیط زیست زیست محیطی طبیعت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۳۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ما ریشه در زمین داریم

  تصویری که از کتاب مقدس ما مسلمانان یعنی قرآن به‌دست می‌آید و می‌خواهد آرامش ابدی را برای ما به تصویر بکشد. بنابراین بدیهی است که در مواجهه با طبیعت، ‌سرسبزی و گیاهان می‌توانیم احساس آرامش داشته باشیم وبا حضور درباغی پردرخت یا دشتی سرسبز، ‌احساس کنیم در بهشت جای داریم اما صرف‌نظر از آرامشی که زندگی مسالمت‌آمیر با طبیعت برای‌مان به ارمغان می‌آورد و می‌تواند به دنیای ما رنگ و بوی بهشتی بدهد،مزایای متعددی است که فضای سبز و درختان برای مابه ارمغان می‌آورند.چرخه تولید اکسیژن و همچنین تعادل دمایی زمین از جمله مزایایی است که پوشش گیاهی زمین برای ما به ارمغان می‌آورد. بگذریم از این‌که خورد و خوراک و نیازهای اولیه ما هم به همین فضای سبز و پوشش گیاهی وابسته است.درواقع ما انرژی مورد نیاز خودمان را از غذاهایی می‌گیریم که به شکل مستقیم و غیر‌مستقیم از زمین تولید می‌شوند. پس می‌توان گفت زمین فقط خانه و مأمن ما نیست،بلکه همه زندگی ما به زمین و محیط‌زیست اطراف‌مان بستگی دارد و وقتی به بهانه پیشرفت‌های علم و تکنولوژی حواس‌مان به آسیبی که به زمین می‌زنیم، نیست، ‌در واقع به ریشه‌های خودمان تیشه می‌زنیم واین میراثی که ازگذشتگان به مارسیده وبه‌عنوان امانتی دردست‌مان است راآلوده و پرچالش می‌کنیم. به این ترتیب بر‌خلاف آنچه گذشتگان ما درحفظ میراث کهن کره زمین و محیط‌زیست کوشیده‌اند تا زمینی پاک را به ما تحویل دهند،ما با بی‌توجهی به قوانین طبیعت باعث شده‌ایم تازمین ومحیط زیست آلوده شده وبا قهر طبیعت مواجه شویم.سیل، ‌رانش زمین یا فرونشست همه وهمه پدیده‌هایی هستند که با دخالت ما آدم‌ها در محیط‌زیست رخ می‌دهند وبه‌گونه‌ای تنبیهی است که طبیعت برای دستکاری‌های ما انسان‌ها در نظر گرفته است. پس بیشتر حواس‌مان به زمین‌مان باشد. 

دیگر خبرها

  • منظره زیبا و بهاری دریاچه گهر+ فیلم
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان
  • کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • کشف توله شیر در خانه‌باغی در ساری
  • هوای زمین را داشته باشیم
  • ما ریشه در زمین داریم
  • جمع آوری زباله های طبیعت توسط دوستدار محیط زیست
  • پاک سازی طبیعت کوهستانی منطقه دربند خوانسار