Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس راهور استان زنجان با بیان اینکه آمار مرگ و میرها و مصدومیت‌های منجر به نقص عضو ناشی از وقوع تصادفات رانندگی که هزینه‌های زیادی را نیز تحمیل جامعه و خانواده ها می‌کند، بسیار نگران کننده است، گفت: عوامل پلیس راه و راهور زنجان به منظور کاهش میزان وقوع تصادفات رانندگی در سطح این استان با تخلفات در این حوزه به صورت جدی برخورد می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ علی اصغر شیرمحمدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران به میزان وقوع تصافات رانندگی درون شهری استان زنجان اشاره کرد و افزود: پارسال ۳۸ نفر در تصادفات رانندگی درون شهری این استان جان باختند و پلیس تلاش می‌کند تا میزان وقوع تصادفات رانندگی منجر به فوت در زنجان، سیر نزولی داشته باشد.

وی با بیان اینکه طی سه ماهه امسال چهار نفر بر اثر تصادفات درون شهری زنجان کشته شدند که این رقم در مدت مشابه پارسال به تعداد ۶ نفر بود، اظهار داشت: سه ماهه امسال سه مورد تصادف فوتی، ۵۱۶ فقره جرحی با ۶۰۵ مصدوم و ۴۲۷ مورد نیز خسارتی در درون شهرهای این استان اتفاق افتاد که این میزان در مدت مشابه سال ۹۷ به ترتیب پنج مورد فوتی، ۵۵۹ فقره جرحی با ۶۴۳ مصدوم و ۲۵۶ مورد نیز خسارتی بود.

شیرمحمدی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون میزان تصادفات خسارتی درون شهرهای این استان نسبت به مدت مشابه پارسال سیر صعوی دارد، افزود: قریب ۶۹ نقطه حادثه خیز در درون شهرهای این استان وجود دارد که پی‌گیری‌های لازم از سوی پلیس راهور این استان برای رفع آن، صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۴۳ درصد از تصادفات رانندگی بین ساعات ۲۴ تا ۲ بامداد، ۱۸ درصد از ساعت ۲ تا چهار بامداد و هفت درصد بین ساعت چهار تا هشت صبح، رخ می دهد، تصریح کرد: ۳۶ درصد از تصادفات درون شهری استان نیز به علت عدم توجه به جلو، ۲۱ درصد عدم رعایت حق تقدم و هشت درصد نیز بر اثر عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه، اتفاق می افتد.

شیرمحمدی، تعداد خودروهای نو شماره (پلاک ملی) استان زنجان را ۳۶۲ هزار دستگاه و موتورسیکلت‌های شماره جدید را ۲۸۹ هزار دستگاه، اعلام کرد و افزود: تاکنون ۱۵۰ هزار فقره گواهینامه جدید و هوشمند، صادر شده است.

وی اظهار داشت: فرهنگ رانندگی باید در جامعه نهادینه شود و در حال حاضر رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، رضایتبخش نیست و در واقع بازدارندگی قانون و میزان جرایم رانندگی باید به حدی باشد که رانندگان به فکر تخلف نباشند.

۶۸ درصد تصادفات رانندگی جاده ای زنجان ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان است

رئیس پلیس راه استان زنجان نیز گفت: ۶۸ درصد تصادفات رانندگی در مسیرهای ارتباطی این استان به علت خستگی و خواب آلودگی رانندگان و ۲۰ درصد نیز به دلیل عدم توجه به جلو اتفاق می افتد که لازم است رانندگان به این موضوع بسیار مهم و تهدید کننده، توجه جدی داشته باشند.

سرهنگ عباس مظفری با بیان اینکه باید برای نهادینه شدن فرهنگ صحیح رانندگی آموزش‌ها را از مهدهای کودک آغاز کرد و در این راستا نیز اقداماتی انجام شده است افزود: پلیس راه برای کاهش میزان تصادفات جاده‌ای همه تلاش خود را بکار می‌بندد اما برای رسیدن به نقطه مطلوب نیاز است رانندگان، بیشتر به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی تن بدهند.

وی با بیان اینکه بسیاری از حوادث واژگونی خودروها نیز بر اثر خستگی و خواب آلودگی رانندگان رخ می‌دهد، اظهار داشت: سه ماهه امسال ۹۹۸ فقره تصادف رانندگی در سطح جاده‌های این استان اتفاق افتاد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد رشد نشان می دهد.

مظفری، تعداد تصادف‌های رانندگی در خرداد ماه امسال را ۳۵۳ مورد اعلام و تصریح کرد: طی سه ماهه نخست امسال ۳۲۳ تصادف جرحی با ۴۱۷ مصدوم و ۶۵۱ فقره خسارتی در جاده‌های این استان حادث شد و ۴۵ نفر نیز کشته داشتیم که تعداد کشته ها در مدت مشابه پارسال ۴۶ نفر بود.

وی تصریح کرد: عوامل پلیس راه این استان مجهز به دوربین البسه هستند و تمام صحنه‌ها ضبط و به دقت مورد پایش قرار می‌گیرد تا در صورت بروز مشکل، حرف و حدیثی در میان نباشد و به حق و حقوق پلیس و رانندگان، خدشه ای وارد نشود.

۶۰۸۴/‏۶۰۸۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوادث رانندگی پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۳۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نرخ جرایم رانندگی در سال جدید

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ،رضا همتی زاده بر لزوم افزایش جرایم رانندگی برای بازدارندگی تخلفات تاکید کرد و افزود: پلیس راهور پیشنهاد داده است جرایم رانندگی چند برابر شود و این افزایش بالای ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد پیش‌بینی می‌شود.
وی در ادامه به اجرای طرح نوروزی پلیس راهنمایی و رانندگی به منظور ارتقای ایمنی و کاهش حوادث رانندگی تا ۱۴ فروردین سال اشاره کرد
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان با بیان اینکه از اول فرودین تاکنون شاهد کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات رانندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی پلیس تاکنون بیشترین تصادفات از ساعت ۱۲ تا ۱۶ عصر و از ساعت ۱۶ عصر تا ۸ شب بوده است.
همتی زاده افزود: ۱۶۸ خودروربه پارکینگ ارجاع ۷ هزار و ۴۳۵ خودور حادثه ساز اعمال قانون و ۵۱ جلد گواهینامه دارای نمره منفی توقیف شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فوت ۱۰ نفر در حادثه رانندگی نوروز امسال در کردستان
  • فوت ۶ نفر در تصادفات درون شهری استان آذربایجان شرقی
  • ◄ کاهش بیش از ۵۰ درصدی تلفات جاده ای / خواب آلودگی و خستگی، مهمترین عامل تصادفات
  • بیش از ۴۰ درصد تلفات جاده‌ای مربوط به سرنشینان غیر از راننده است
  • کاهش ۳۳ درصدی تصادفات درون شهری منجر به فوت در استان گلستان
  • یک کشته و ۳ مصدوم در حادثه رانندگی در آزاد راه قزوین - زنجان
  • آمار تصادفات فوتی در استان سمنان ۵۳ درصد کاهش داشت
  • یک‌کشته و سه‌مصدوم در واژگونی پژو پارس در آزادراه قزوین-زنجان
  • رعایت نکردن حق تقدم، اصلی‌ترین عامل تصادفات درون شهری
  • افزایش نرخ جرایم رانندگی در سال جدید