Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@14:20:06 GMT

سخنگوی وزارت خارجه: درِ دیپلماسی را نبسته ایم

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۵۴۰۰۷

سخنگوی وزارت خارجه: درِ دیپلماسی را نبسته ایم

خبرگزاری ایرنا: «سید عباس موسوی» در گفتگو با اشاره به سفر امانوئل بن مشاور امور دپیلماتیک رئیس‌جمهوری فرانسه به تهران و دیدار‌های امروز وی با دبیر شورای عالی امنیت ملی و وزیر امور خارجه گفت: بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و بدعهدی طرف مقابل در تأمین منافع ناشی از حضور در برجام، جمهوری اسلامی ایران در داخل برجام به دنبال مکانیزم‌هایی بود تا تعهداتش را کاهش دهد و در این راستا شاهد تقلا‌ها و تلاش‌های دیپلماتیک در سطح منطقه و جهان هم بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: زمانی که آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شد، چنین تقلایی را مشاهده نکردیم، زیرا اقدام آمریکا نقض آشکار برجام بود و اکنون که ایران برای تعادل‌بخشی و ایجاد توازن میان تعهدات و حقوق خود در برجام، برخی از تعهداتش را کاهش داده است، شاهد ابراز نگرانی، صدور بیانیه و چنین تلاش‌هایی هستیم.


در‌های دیپلماسی باز است

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه اضافه کرد: ما ضمن پایبندی به توافقات خود، به طرف مقابل گفته‌ایم پای حقوق ملت ایران خواهیم ایستاد و نمی‌توانیم از آن بگذریم. این مسئله هم در نامه رئیس‌جمهور به سران کشور‌های ۱+۴ و هم در بیانیه‌ها و گفته‌های مسئولان کشور، به طرف مقابل اعلام شده است. با وجود پیگیری این خط از سوی ایران، ما درب دیپلماسی را نبسته‌ایم و در‌های گفتگو باز است.

موسوی با تاکید بر اینکه هدف ما افزایش تنش و ایجاد تقابل نیست، تصریح کرد: سفر‌ها و تلاش‌هایی که از سوی برخی از کشور‌های اروپایی انجام می‌شود، در این چارچوب است. ما هم به صورت علنی و هم به صورت خصوصی به آن‌ها اعلام کرده‌ایم که شنونده نقطه نظرات شما هستیم. منتهی اگر دنبال کاهش تنش هستید، باید ببینید ریشه این تنش از کجا شروع شده است.

وی خاطرنشان کرد: خروج غیرقانونی و یکجانبه از توافق هسته‌ای و متعاقب آن، اعمال تحریم‌های گسترده - به قول آن‌ها فلج‌کننده و کمرشکن – و سیاست فشار حداکثری، نمونه‌ای از اقدامات ایالات متحده علیه ملت ایران است که ما از این اقدامات، تعبیری جز تروریسم اقتصادی و ورود جنگ اقتصادی نداریم.

اگر کسی به دنبال کاهش تنش است باید به ریشه آن بپردازد

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: در چنین شرایطی، اگر کسی می‌خواهد تلاشی انجام دهد تا هم تنش‌ها کاهش یابد و هم برجام به عنوان یک دستاورد دیپلماتیک چندجانبه حفظ شود – که هم به سود ایران و هم حفظ صلح و ثبات جهان و منطقه است – باید قدری منصفانه عمل کرده و به ریشه این تنش‌ها بپردازد. در این چارچوب، بیش و پیش از آنکه به ما بگویند که به تنش‌ها خاتمه بدهید، باید سراغ ریشه اصلی آن‌ها یعنی آمریکایی‌ها بروند.

موسوی درباره تلاش‌های فرانسه برای بازگرداندن آمریکا به میز مذاکره و احتمال تغییر رویه آمریکا درباره برجام و اینکه‌آیا اساساً فرانسه استقلال عمل و قدرت لازم برای پیگیری چنین برنامه‌ای را دارد، هم ابراز داشت: استقلال کشور‌های اروپایی به ویژه فرانسوی‌ها، به خود آن‌ها مربوط است که می‌خواهند از کسی اجازه بگیرند، اختیار داشته باشند یا نداشته باشند، اما ما از ورود و حضور آن‌ها در این موضوعات استقبال می‌کنیم، زیرا فرانسوی‌ها بخشی از برجام هستند و تلاش آن‌ها را جزو وظایفشان برای زنده نگه داشتن برجام تلقی می‌کنیم.

وی افزود: اینکه اقدامات فرانسه با هماهنگی یا بدون هماهنگی آمریکاست یا از جانب کاخ سفید پیامی دارند یا ندارند، به آن‌ها مربوط است، ولی ما چیز پنهانی نداریم. خواسته ما اجرای همین توافقی است که از سوی آن‌ها نقض شده یا اجرا نمی‌شود.

این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه موضوع مذاکره جدیدی مطرح نیست، عنوان کرد: اگر قرار به گفتگو و رایزنی است، این مذاکره و گفتگو برای اجرای توافق هسته‌ای و اجرای تعهدات سه کشور اروپایی و به همراه روسیه و چین است.

پیشنهادی به طور رسمی دریافت نکرده‌ایم

موسوی در پاسخ به این سوال که آیا مکرون در گفتگو با رئیس‌جمهور مشخصاً پیشنهاد بازگشت آمریکا به گروه ۱+۵ و کمیسیون مشترک برجام را مطرح کرده است؟ یادآور شد: این مسئله از سوی رسانه‌ها مطرح شده است. هنوز جمهوری اسلامی ایران پیشنهادی را به صورت رسمی دریافت نکرده است. البته من هم موضوعاتی نظیر فریز در برابر فریز را شنیده‌ام.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این سوال که آیا تهران علامتی از طرف مقابل پس از کاهش تعهدات برجامی دریافت کرده است؟ خاطرنشان کرد: در این مدت سیگنال ویژه‌ای که نشان دهد اروپایی‌ها شروع به انجام تعهدات‌شان کرده باشند، نداشته‌ایم، اما رفت و آمد‌هایی که به ایران انجام می‌شود را نفی نمی‌کنیم و اعلام هم کرده‌ایم اگر تلاش‌ها با حسن نیت باشد، می‌پذیریم و شنونده خواهیم بود و هر گامی که در راستای کاهش تنش باشد و به دیپلماسی و گفتگو کمک کند را مثبت تلقی می‌کنیم.

این دیپلمات ارشد کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا سفر امانوئل بن به تهران در راستای سفر میانجیگرایانه شینزو آبه به تهران است؟ بیان کرد: من اسم این کار را میانجیگری نمی‌گذارم، اما اینکه در راستای کاهش تنش‌هاست، را تائید می‌کنم. هدف اعلامی آن‌ها این مسئله است و ایران نیز مخالفتی با این تلاش‌ها ندارد.

اینستکس مقدمه اجرای تعهدات اروپاست

موسوی درباره ارتباط سفر مشاور رئیس‌جمهور فرانسه با آخرین وضعیت اجرای اینستکس هم گفت: احتمال دارد یکی از موضوعاتی که در این سفر مطرح شود، همین مساله باشد. با این حال، ما به طرف مقابل گفته‌ایم اینستکس مقدمه تعهدات برجامی اروپا است.

وی با یادآوری اینکه اروپایی‌ها ۱۱ تعهد در حوزه‌های مختلف را داده‌اند که در بیانیه کمیسیون مشترک برجام پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای منتشر شد، عنوان کرد: آن‌ها به انجام این ۱۱ مورد متعهد شده و به ایران اطمینان دادند که علیرغم خروج آمریکا از برجام، در این حوزه‌ها فعالیت خواهیم کرد تا شما از منافع اقتصادی برجام منتفع شوید.
این دیپلمات ارشد کشورمان اظهارداشت: اینستکس مکانیزم تسهیل‌کننده تجارت است تا ۱۱ تعهد دیگرشان را اجرا کنند که تا این لحظه در همین اینستکس نیز مانده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: تا این لحظه، جز خبر راه‌اندازی و اعلام اینکه می‌خواهند براساس آن، یکی، دو معامله انجام دهند، اقدام خاصی انجام نشده است. اگر هم این سازوکار راه بیفتد و مبالغ زیادی هم در آن قرار گیرد، اینستکس مقدمه‌ای برای اجرای تعهداتشان است و نه اصل تعهدشان.

نشست شورای حکام فرصتی برای ایران است


موسوی همچنین درباره نشست فوق‌العاده امروز شورای حکام درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران که به درخواست آمریکا برگزار شده است، ابراز داشت: عجیب است آمریکا با سوابقی که از خود به جای گذاشته است و برجام را به صورت آشکار و فاحش نقض کرده، تقاضای بررسی وضعیت ایران را در شورای حکام را داده است. این مسئله از طنز‌های تلخ است که در این سال‌ها با آن‌ها مواجه هستیم.

موسوی با بیان اینکه نشست ویژه شورای حکام فرصت خوبی برای جمهوری اسلامی ایران خواهد بود تا در آنجا موارد نقض برجام، بدعهدی‌ها و موارد عدم اجرای تعهدات را از طرف آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به صراحت اعلام کند، عنوان کرد: من فکر می‌کنم در این نشست بیش از آنکه درباره ما بحث شود، جمهوری اسلامی ایران این فرصت را خواهد داشت که مدعی باشد و اقدامات آن‌ها را به چالش بکشد.

وی درباره حمایت کشور‌های عضو جنبش عدم تعهد از ایران در نشست امروز شورای حکام گفت: کشور‌های عدم تعهد، هم در مجمع عمومی سازمان ملل، هم در آژانس و هم در سایر مجامعی که حضور داشته‌اند، سیاست واحدی داشته و از موضع حق دفاع کرده‌اند.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: سخنگوی وزارت خارجه دیپلماسی مشاور ماکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۴۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت امور خارجه: پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود/ به هر اقدام متجاوزانه‌ای از هر مبدایی پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهیم داد/ شیء کوچک و ریزپرنده به دنبال اقدام ایذایی بود که توسط پدافند ایران مورد هدف قرار گرفتند

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران و عملیات وعده صادق گفت: به رغم اقدام حرفه‌ای ایران که اقدام جنایتکار رژیم صهیونیستی را محکوم کردند آمریکا، انگلیس و فرانسه با مداخله در وظیفه شورای امنیت مانع تصویب بیانیه محکومیت اقدام رژیم صهیونیستی شدند.

وی بیان کرد: این حداقل اقدامی بود که شورای امنیت می‌توانست انجام دهد و شورای امنیت نتوانست از عهده وظیفه حداقلی خود بردارد. ایران مصمم بود نقض فاحش منشور ملل و مفاد کنوانسیون‌های وین را در دنیا و مجامع بین‌المللی تبیین کند. دستگاه دیپلماسی در دیپلماسی فشرده و در تماس‌های تلفنی و دو سفر وزیر خارجه به خارج از کشور و مکاتبات رسمی و گفت‌وگو با دبیرکل سازمان ملل و ...

سخنگوی وزارت خارجه اضافه کرد: دستگاه دیپلماسی تلاش کرد این اقدام جنایت آمیز را تبیین کند.

کنعانی ادامه داد: ایران به عنوان دولت متعهد و مسؤولیت پذیر در تلاش‌های دیپلماتیک ثابت کرد رژیمی که اقدام به تجاوز کرده در چارچوب سازوکارهای بین‌المللی تنبیه شود.

این دیپلمات ارشد ایرانی بیان کرد: ایران مبتنی بر حق ذاتی و مشروع و مسلم و شناخته شده خود از منظر حقوق بین الملل اقدام نظامی لازم را در جهت ایجاد بازدارندگی انجام داد و دو مقر نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که مستقیما در عملیات جنایت آمیز حمله علیه مقر دیپلماتیک ایران و به شهادت رساندن مستشاران نظامی ایران نقش داشتند را مورد حمله قرار داد.

وی گفت: ایران مقدمات سیاسی، حقوقی و بین‌المللی لازم را انجام داده که متجاوز تنبیه شود. ایران نمی‌تواند نسبت به منافع و امنیت ملی و امنیت شهروندان خود دست بسته بماند.

وی گفت: ایران نسبت به اقدام بازدارنده در قبال رژیمی که به هیچ تعهد و مقرراتی پایبند نیست دست زد و بیش از ۳۰ تماس تلفنی در این مدت انجام شد. آنچه ایران انجام داد اقدام مشروع و بازدارنده در مقابل یک رژیم متجاوز بود. ایران این عملیات را در چارچوب حفظ صلح و امنیت منطقه‌ای انجام داد و به هیچ وجه به دنبال دامن زدن به بحران و جنگ در منطقه نیست. دو مرکز نظامی و اطلاعاتی هدف قرار گرفت. هیچ هدف اقتصادی و هیچ یک از اهداف مسکونی و یا شهروندان عادی مورد هدف قرار نگرفتند.

کنعانی بیان کرد: عملیات پایان یافته است و ایران به دنبال ایجاد ثبات و آرامش در منطقه است و ایران اگر اقدام متجاوزانه دیگری از هر مبدایی صورت بگیرد یا هر کسی کمکی به این رژیم کند پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهد داد.

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: به حمایت از مردم فلسطین ادامه می‌دهیم و در حفاظت از امنیت ملی خود با هیچ طرفی مسامحه نخواهیم کرد.

این دیپلمات ارشد ایرانی درباره مصوبه اخیر کنگره آمریکا و کمک ۱۰۰ میلیون دلاری به رژیم صهیونیستی گفت: دولت آمریکا از ابتدای بحران غزه بخشی از عملیات نظامی علیه ملت فلسطین در نوار غزه بود. اگر حمایت‌های نامحدود و بدون قید و شرط دولت آمریکا نبود این رژیم امکان تداوم یک روز از جنگ در نوار غزه و کرانه باختری را نداشت.

وی افزود: مصوبات جدید دولت آمریکا در ارائه کمک‌های هنگفت مالی و نظامی به رژیم غاصب صهیونیستی چیزی جز پاداش دولت آمریکا به رژیم جنایتکاری که بیش از هفت ماه مرتکب نسل کشی در سرزمین‌های فلسطینی می‌شود، نیست. جهان نسبت به این اقدام دولت آمریکا قضاوت خواهد کرد.

کنعانی گفت: دولت آمریکا اعتبار ملت خود را در کنار یک رژیم غاصب قرار داده که هیچ پیروزی در سرزمین‌های فلسطینی جز بیش از ۳۴ هزار کشته بر جا نگذاشت. آیا ملت آمریکا می‌پذیرد دولت آمریکا اینگونه اعتبار آنها را برای این رژیم استفاده کند. ادامه این کمک‌ها کمکی به رژیم بازنده صهیونیستی در جنگ ضد بشری در نوار غزه نخواهد کرد.

وی درباره اقدام رخ داده در اصفهان گفت: اقدام ایذایی بوده و رژیم صهیونیستی مسؤولیت آن را برعهده نگرفت و شاید آنقدر بی ارزش بود که این رژیم روی این موضوع کار تبلیغاتی کند.

کنعانی بیان کرد: شی کوچک و ریزپرنده به دنبال اقدام ایذایی بود که توسط پدافند ایران مورد هدف قرار گرفتند و دشمن نتوانست از این اقدام ایذایی چیزی به دست بیاورد.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: ایران در عمل ثابت کرد در تامین امنیت ملی ملاحظه هیچ طرفی را نخواهد کرد و نظام جمهوری اسلامی در تداوم دفاع از امنیت ملی خود شجاعانه و مبتنی بر قوانین و مقررات بین‌المللی استفاده خواهد کرد.

وی درباره ادعای وال استریت ژورنال بیان کرد: در حوزه رسانه‌ها مطالب مختلف و گمانه‌زنی‌های متعددی مطرح می‌شود که نیازمند پاسخ و موضع گیری رسمی نیست. اگر اظهارنظر رسمی از سوی مقامات دولتی صورت بگیرد اظهارنظر می‌کنم.

کنعانی در پاسخ به سؤالی بیان کرد: ایران برای تامین حقوق ملت به ویژه در موضوع رفع تحریم‌های ظالمانه طرف‌های خاص از جمله آمریکا از همه ظرفیت‌ها استفاده کرده است.

وی گفت:‌ آن کسانی که زیر میز دیپلماسی زدند دولت آمریکا بود و دولت‌های اروپایی نتوانستند خلأ دولت آمریکا را جبران کنند. ایران در راستای احقاق حقوق ملت از همه ظرفیت‌های خود استفاده کرد و دستگاه دیپلماسی به وظیفه خود عمل کرده و می‌کند.

وی در پاسخ به سؤالی گفت: امنیت در قفقاز جنوبی برای امنیت در کل منطقه اثرگذار است و هرگونه بی ثباتی و ناامنی در این منطقه بر کلیت امنیت در منطقه اثرگذار است. همواره گفته‌ایم حضور نظامی خارجی در منطقه کمکی به ثبات و امنیت و تامین منافع ملت‌های منطقه نخواهد کرد. هر رویکردی که ناظر بر تقویت نظامی گری در قفقاز جنوبی باشد باعث پیچیده‌تر شدن شرایط امنیتی در منطقه و آسیب زدن به روند صلح سازی در منطقه خواهد بود و چنین چیزی را ایران نمی‌پذیرد.

کنعانی افزود: کشورهای منطقه مایل به شکل گیری سازوکارهایی نیستند که به پیچیدگی شرایط در منطقه کمک کند.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤال درباره اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌های خارجی مبنی بر فعالیت غیرصلح‌آمیز و پشتیبانی نظامی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در مسیر روسیه و منطقه غرب آسیا گفت: چنین چیزی را قطعا تایید نمی‌کنم. ما ملتزم به قوانین و مقررات و سازوکارهای بین‌المللی هستیم.

وی افزود: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) و سایر خطوط هوایی مدنی ایران در چارچوب قوانین و مقررات و کنوانسیون‌های بین‌المللی صرفا در راستای انتقال مسافران و محموله‌های تجاری در مسیرهای داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی و تحت قوانین حاکمیتی اتحادیه اروپا و دیگر سازوکارهای شناخته شده بین‌المللی فعالیت می‌کنند.

کنعانی گفت: در هیچ کدام از مسیرهای ادعایی که در رسانه‌ها پرداخته می‌شود از جمله در رسانه‌هایی که دارای سابقه ضدیت و جوسازی علیه ایران هستند،چنین فعالیت‌هایی صورت نمی‌گیرد و ایران ملتزم به قوانین و مقررات بین‌المللی در حوزه هوانوردی است و اینگونه ادعاها را رد می‌کنیم.

وی در پاسخ به سؤال درباره نشست امروز وزرای خارجه اتحادیه اروپا و مباحث مطرح شده درباره تحریم احتمالی ایران خاطرنشان کرد: درباره برخی تحرکات و اظهارنظرها و نشست‌ها به منظور تحریم جدید ایران، اگر چنین اقداماتی را انجام دهند پاداش به یک رژیم متجاوز است و اقدام غیرقانونی علیه دولتی است که صرفا در چارچوب قوانین و مقررات بین‌المللی برای ایجاد بازدارندگی در مقابل یک رژیم متجاوز و ناقض مقرارت بین‌المللی عمل کرده است.

کنعانی بیان کرد: جای تاسف است اتحادیه اروپا علیه رژیمی که هفت ماه مرتکب جنایت جنگی شده و بیش از ۳۴ هزار شهروند فلسطینی را قتل عام کرده و مراکز بیمارستانی را مورد حمله جنایتکارانه قرار داده و بیماران و مجروحان و کادر درمانی را در محوطه بیمارستان اعدام و از محوطه بیمارستان به عنوان قبرستان‌های دفن دسته جمعی استفاده کرده و طبل رسوایی آن نواخته شده است، اقدامی را در دیوان بین‌المللی دادگستری صورت نمی‌دهد.

وی گفت: اما صحبت از اقدام تحریمی علیه دولتی می‌کنند که جز در چارچوب قوانین بین‌المللی اقدام نکرده است.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: اگر چنین اقدامی را انجام دهند غیرقانونی و در تاریخ اتحادیه اروپا به عنوان اقدام شرم آور محسوب می‌شود. اگر کشوری خود را پایبند به رعایت این تحریم‌ها کند، در تاریخ یک شرمندگی را برای خود به ثبت خواهد رساند که از تحریمی حمایت و تبعیت کرده که هیچ مبنای قانونی و مشروع از منظر بین‌المللی ندارد و بلکه پاداش برای رژیم صهیونیستی است.

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • سخنگوی وزارت خارجه : آمریکا در ۳ هفته اخیر پیام‌های متعددی را از کانال‌های مختلف دیپلماتیک به ایران ارسال کرد
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات ذی‌ربط احضار سفیر سوئیس به سپاه را تکذیب کردند | تبادل پیام با آمریکا
  • ببینید | روایت سخنگوی وزارت خارجه از محتوای پیام‌های جدید آمریکا به ایران
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود/ به هر اقدام متجاوزانه‌ای از هر مبدایی پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهیم داد/ شیء کوچک و ریزپرنده به دنبال اقدام ایذایی بود که توسط پدافند ایران مورد هدف قرار گرفتند
  • احضار سفیر سوئیس به سپاه؟ | پاسخ سخنگوی وزارت خارجه
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود
  • آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه
  • تجاوز دیگری صورت بگیرد قاطع‌تر پاسخ می‌دهیم