Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدصادق بیجندی روز چهارشنبه در آئین افتتاح نخستین شعبه پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی کشو در استان زنجان افزود: در شرایط کنونی و برای تحقق برنامه‌های مختلف کشور باید هم افزایی وجود داشته و دست در دست هم، در حوزه‌های نو و با توجه به فرصت‌ها از آن استفاده کنیم.

این مسئول اظهار امیدواری کرد؛ فرآیند ایده تا محصول، از محصول تا بازار، و از بازار تا حفظ بازار با هم افزایی بیش از بیش عملیاتی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: متأسفانه در اکوسیستم یا زیست بوم کارآفرینی کشور مان از فرآیند ایده تا محصول، از محصول تا بازار و از حفظ بازار تا بازار نقاط ضعف‌هایی وجود دارد که جز با هم افزایی دستگاه‌های متولی و حمایت سیاست گذاران، مدیران ارشد اجرایی کشور برنامه‌های ترسیم شده، محقق نخواهد شد.

رئیس سازمان تجاری سازی اشتغال و فناوری دانش آموختگان جهاد دانشگاهی ادامه داد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای در کنار تمامی دستگاه‌های اجرایی آمادگی دارد تا کارهایی ارائه شده به ویژه مد نظر رهبری را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهد.

۱۵ طرح کلان کشوری به جهاد دانشگاهی واگذار شد

رئیس پارک و علوم فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور نیز در این آئین گفت: فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی به عنوان یک پارک تخصصی فعالیت خود را آغاز کرده و در واقع یکی از حوزه پر بازده مورد مغفول مانده پیشرفت کشور را عهده دار شده است.

محمدحسین ایمانی افزود: ماهیت جها د دانشگاهی این است که هر جا کاری به هر دلیلی بر زمین می‌ماند به این نهاد واگذار می‌شود و درزمان حاضر نیز ۱۵ طرح کلان و مهم ملی کشور با توجه به شرایط تحریم را عهده دار شده است.

وی اضافه کرد: اعتبارات این تعداد طرح مهم کشوری به دستور رهبری از طریق صندوق ذخیره ارزی کشور تخصیص داده شده و این مهم در حال انجام است.

این مسئول ادامه داد: جهاد دانشگاهی با سابقه نزدیک ۴۰ ساله در حوزه فرهنگی کارهای بدبع در حوزه‌های مختلفی را انجام داده که ایجاد پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی را بیش از گذشته مورد توجه قرار داده است.

وی اظهار داشت: جهاد دانشگاهی علاوه بر فعالیت در حوزه قرآنی، تنها نهادی است که دستگاه‌های دولتی به نتایج نظر سنجی ایسپا "مرکز نظر سنجی جهاد دانشگاهی " که جز کارهای فرهنگی این نهاد محسوب می‌شود، تاکید و به آن استناد می‌کنند.

رئیس پارک و علوم فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور تاکید کرد: در شرایط خاص کنونی که شدیدترین تحریم‌ها از سوی دشمن بر کشور اعمال شده بیش از گذشته فعالیت‌های تأثیرگذار و بازده عملیاتی شود.

وی اضافه کرد: هر چند تحریم‌ها مشکلاتی به دنبال دارد، اما در صورت بهره گیری از فرصت‌های می‌توان اقدامات و کارهای نوینی را ارائه داد و در واقع نگاه‌ها باید به سمت داخل معطوف شود.

ایمانی افزود: حوزه فرهنگ کشور یکی از غنی‌ترین منابع در همه بخش‌ها محسوب می‌شود که ایران جز ۱۰ کشور برتر دنیا شناخته شده که آنگونه که باید و شاید از ظرفیت‌های سرشار این بخش استفاده نشده است.

این مسئول یادآور شد: اولین پارک و علوم فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی از استان زنجان با سابقه طولانی افتتاح شده است و در این میان جهاد دانشگاهی اقدامات لازم را با همکاری دستگاه‌های دیگر انجام می‌دهد.

۹۶۴۶/ ۸۰۶۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق کارآفرینی سرمایه گذاری داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۴۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فناوری‌های حوزه صنایع معدنی با حمایت از پژوهشگران 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، طراحی زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی کشور، با استفاده از ظرفیت‌های نیروی انسانی توانمند در حوزه پژوهش و فناوری، توسط مرکز نوآوری معدن و صنایع معدنی اجرا می‌شود.   در قالب این طرح، ایمینو با هدف انتخاب همکار برای پروژه پژوهشی طراحی زیست بوم در این عرصه از متخصصان و فعالان حوزه فناوری و نوآوری صنایع معدنی دعوت به همکاری می‌کند.   این مرکز نوآوری در راستای توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری این حوزه برای جذب همکار پژوهش از میان دانشگاهیان، متخصصان و فناوران، اولویت‌هایی همچون حضور فعالانه متخصصان داخلی و بین المللی صاحب تجربه و دستاورد، فعالیت در دو زمینه سیاستگذاری و مدیریت فناوری و نوآوری و نیز معادن و صنایع معدنی را در موضوعات مرتبط و میان‌رشته‌ای در نظر گرفته است.   همچنین آشنایی با موضوع و تبیین تصویر کلان وضعیت موجود و مطلوب زیست بوم و برنامه‌های اجرایی مدنظر طرح از دیگر اولویت‌های جذب همکاران پژوهشگر و فناور به شمار می‌رود.   مرکز نوآوری ایمینو با ایجاد زمینه همکاری و استفاده از متخصصان، صاحب نظران، دانشگاهیان، فعالان فناور، نوآور و شرکت‌های دانش بنیان، زمینه را برای تدوین طرح زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی فراهم می‌کند.   سیاستگذاری، تسهیل‌گری، شبکه‌سازی توسعه فناوری و توسعه بازار با هدف رونق کسب و کار‌های دانش‌بنیان و فناور نوپا ، از اهداف این مرکز نوآوری است و علاقمندان به همکاری می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق پست الکترونیک ایمینو به نشانی info@imino.ir با این مرکز نوآوری در ارتباط باشند.

دیگر خبرها

  • ضرورت شبکه‌سازی میان مراکز نوآوری و کارآفرینی
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • جهادگر اردبیلی «جایزه البرز» در سال ۱۴۰۳ را کسب کرد
  • جهاد دانشگاهی و کارگروه مد و لباس تفاهمنامه امضا کردند
  • نرم افزار لرستان سفر مترجم چند زبانه در سفر
  • آغاز رسمی همکاری‌های مشترک آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی کرمانشاه
  • ۸۰ درصد از اراضی موقوفه تثبیت و مستند سازی شده است
  • آغاز طرح راهیان پیشرفت برای دانش‌آموزان کرمانشاهی
  • زیست بوم فناوری و نوآوری صنایع معدنی چه کاری انجام می‌دهد؟
  • توسعه فناوری‌های حوزه صنایع معدنی با حمایت از پژوهشگران