Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس ساير رسانه ها خبرگزاری تقریب به نقل از خبرگزاري فارس:
همیشه پایان امتحانات خرداد و آغاز فصل تابستان زمان کلیدی و مهمی برای جابه جایی مستاجران بوده است و نزدیک بودن به مدرسه بچه ها عامل تعیین کننده ای برای انتخاب منزل.
هر سال هم روال بر این بود که رقم مشخصی در مناطق مختلف تهران به ودیعه یا اجاره بهای خانه ها اضافه می شد که از یک شیب و رشد در چارچوب و قاعده مندی برخوردار بود و تقریبا مستاجران و کسانی که توانایی خرید منزل نداشتند می دانستند که سال آینده حدودا با چه میزان افزایشی در رقم اجاره بهای خود مواجه خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما امسال با توجه به نوسانات شدید اقتصادی و بالارفتن قیمت ها و در کنار آن عدم کنترل بر بازار شاهد افسارگسیختگی بسیاری بودیم و رقم اجاره بها به حدی بالا رفت که افراد کم بضاعت مجبور به ترک تهران شدند و به حاشیه ها پناه بردند و خانواده های بسیاری هم دچار چالش یافتن خانه ای با قیمت بالاتر و متراژ بسیار پایین تر شدند.

در گرماگرم این افزایش بها و دلشکستگی بسیاری از افرادی که در حسرت و آرزوی خانه بودند، شبکه سه سیما پویش «صاحب خانه خوب» را راه‌اندازی کرد که گامی مهم و موثر در این باره به شمار می‌رود.
اجرای این پویش را «پیمان طالبی» بر عهده دارد و طراحی آن طوری است که با حضور یک مهمان و گپ و گفت با آن اشاره ای هم به موضوع گرانی اجاره بها می شود. از نکات جالب توجه نیز نحوه پخش آن است. #صاحب‌خانه خوب در طول روز چند بار به روی آنتن می‌رود و در زمان‌های دیگر نیز دعوت همگانی برای پیوستن به این پویش در شبکه سه سیما زیرنویس می‌شود. 
این پویش تلاش می کند با توجه به شرایط سختی که به آن اشاره شد، به مردم یادآوری کند که این خود آنها هستند که در موقعیت های متفاوت می توانند در کنار هم باشند و با دلگرمی، امید و همدلی شرایط سخت را برای هم آسان کنند.
اگر صاحب خانه هستند و شرایط برایشان مقدور است اجاره را افزایش ندهند و اگر مجبور به افزایش اجاره بها هستند با کمترین رقم آن را انجام بدهند.
یکی از بخش‌های جذاب این پویش نیز بخش مربوط به پیام‌های مردمی است که صاحب خانه‌های محبوب و دوست داشتنی خود را از طریق این پویش معرفی می کنند. آنها اعلام می کنند که صاحبخانه شان چطور به کمکشان آمده و در روزهای سخت در کنارشان بوده است.
در کنار آن، برخی صاحب خانه ها هم از مستاجران خوب خود می‌گویند و این که چه دلیلی باعث شده که بتوانند به تفاهم دو طرفه ای در تعیین اجاره بها برسند.
نکته مهم این  پویش حضور مردم است. به نحوی که مخاطب با تماشای آن حرف خود را می شنود و خود را در آن می‌بیند.
پویش #صاحب‌خانه خوب قرار است تا پایان تابستان از شبکه سه سیما پخش شود. هرچند که این ماجرا هنوز در ابتدای راه است اما تا به حال نقش پررنگی در ایجاد همدلی میان مردم داشته و افراد بسیاری هم از صاحب‌خانه‌ها و هم مستاجران ضمن تماس با برنامه اعلام می‌کنند که تحت تاثیر این پویش اتفاق‌های خوبی برایشان رقم خورده است. 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۴۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات بیشتر از کشف ۸۰ خاور زباله در خانه یک میلیاردر

به گزارش خبرآنلاین، به دنبال تجمیع چندین تن زباله در یک منزل مسکونی در یکی از کوچه های مرکز شهر بجنورد، ماموران شهرداری و نیروی انتظامی با دستور دادستانی به این موضوع رسیدگی کردند.

مدتی قبل همسایه های این منزل مسکونی از شدت بوی تعفن و آلودگی های ایجاد شده به دلیل تجمع چندین تن زباله در یک منزل مسکونی، اعتراض خود را به شهرداری اعلام و درخواست رسیدگی به این موضوع را داشتند که با دستور دادستان این موضوع پیگیری و مشخص شد میلیاردری که مشکل روانی دارد و یکی از زباله گردهای بجنورد به حساب می‌آید، این زباله ها را جمع کرده و بدون فروش آن ها، در میان آن ها زندگی می کند!

معاون خدمات شهری شهردار بجنورد در گفت و گو با ایسنا در این خصوص اظهار کرد: زمانی که با دستور دادستانی به محل مورد نظر رفتیم، با انبوهی از زباله ها روبه رو شدیم که جمع آوری این میزان زباله آن هم در منزل و محل زندگی با هیچ عقل و منطقی همخوانی ندارد.

مجید شادکام، ملک مورد نظر را یک منزل کلنگی اعلام کرد و افزود: تمام نقاط این ملک مخروبه، مملو از زباله بود. هم حیاط هم اتاق ها. این فرد نیز در میان همین زباله ها زندگی می کرد و به نظر می رسد جمع آوری این زباله ها به دلیل مشکلات روانی انجام می گرفته است.

وی گفت: همه نوع زباله در این ملک پیدا شد اما نمی توان آن را یک ضایعاتی غیر مجاز قلمداد کرد. چراکه صاحب این زباله ها که صاحب این ملک مسکونی ارزشمند در یکی از کوچه های مرکز شهر بجنورد است، هیچ زباله ای را تفکیک نکرده و به فروش نرسانده و در کنار آن ها در اتاق و منزلش زندگی می کرد!

وی اعلام کرد: در میان این زباله ها، لاشه گربه و سگ هم پیدا شده و حتی صاحب آن ها اقدام به خریداری کتاب برای قراردادن آن ها در میان زباله ها نیز کرده است!

شادکام با اشاره به اینکه شهرداری به دستور دادستانی درحال تخلیه زباله های این ملک میلیاردی است، ادامه داد: حجم زباله ها به قدری زیاد است که ۸۰ سرویس خاور تاکنون زباله‌ها را جابجا کرده اما هنوز تمام نشده و پیش بینی می کنیم ۱۰ سرویس خاور دیگر مورد نیاز است تا بتوانیم تخلیه آن ها را به اتمام برسانیم که به دلیل کوچک بودن محل ورود و خروج با دشواری های خاص خودش همراه است.

وی با بیان اینکه شاهد چیزهای عجیبی در این اتفاق بودیم، گفت: این فرد از اعضای یکی از خانواده های صاحب نام بجنورد است که اتفاقا تعدادی از آن ها در خارج از کشور سکونت دارند و درحال حاضر سرپرستی ندارد به همین دلیل به گرمخانه شهرداری بجنورد منتقل شده و پس از بررسی وضعیت وی در ستاد ساماندهی متکدیان، تصمیمات مقتضی اتخاذ خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهردار بجنورد همچنین بیان کرد: حدود دوسال پیش نیز همسایه های این فرد، شکایت مشابهی را نسبت به این موضوع داشتند که در آن زمان به این موضوع رسیدگی کردیم؛ اما حجم زباله ها در آن زمان بسیار کمتر از امسال بود و گمان می‌کردیم این اتفاق دیگر تکرار نشود.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898184

دیگر خبرها

  • سخنگوی دولت: دهک‌های پایین را صاحب مسکن می‌کنیم
  • سخنگوی دولت: دهک های پایین را صاحب مسکن می کنیم
  • راه اندازی پویش امروزِ من، بدون کیسه پلاستیکی
  • برگزیدگان پویش همپای طوفان معرفی شدند
  • پویش «معلم خوب من» در شبکه آموزش
  • راه‌اندازی پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»
  • تحقق کاهش معطلی دریافت کد رهگیری برای مستاجران با سامانه خودنویس
  • کشف ۹۰ خاور زباله از منزل یک میلیاردر در بجنورد + تصاویر | وضعیت خانه را ببینید
  • پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی» با ابتکار سازمان حفاظت محیط‌زیست راه‌اندازی شد
  • جزئیات بیشتر از کشف ۸۰ خاور زباله در خانه یک میلیاردر