Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال جاری بارشهای خوبی را شاهد بودیم، اما همچنان با میزان کاهش بارش مواجه هستیم و وارد شدن به دوره ترسالی را تکذیب می کنم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، مجید بیجندی، مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی در نشست خبری پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه از 27 اسفند سال گذشته تاکنون 21 استان کشور درگیر بارشهای زیادی بودند، اظهار کرد: طی یک دوره طولانی دچار خشکسالی شده ایم، در برخی از استان 18 تا 20 سال کمبود بارش مواجه بوده و این کم بارشی انباشته در سنوات مختلف و طولانی مدت با بارشهای کوتاه مدت و مقطعی جبران نمی شود و وارد حوزه ترسالی نمی شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد:  اگر استان شاهد ترسالی بود، باتوجه به اینکه یکی از اصلی ترین منابع تولید برق، آب ذخیر شده در سدها هستند نباید این روزها با کاهش برق مواجه باشیم.

 

بیجندی گفت: لازم به توجه است بارشهای خوبی را شاهد بودیم، اما همچنان با میزان کاهش بارش مواجه هستیم و وارد شدن به دوره ترسالی را شدیدا تکذیب می کنم.

 

این مقام مسئول عنوان کرد: انتظار داریم با مدیریت آب از سوی مردم و مسئولین آورده مطلوبی که امسال توسط سیستم های جوی و آب های زیرزمینی و سدها جذب شد بتواند کمبود بارش را به حداقل برساند.

 

بیجندی اضافه کرد: در خراسان شمالی شاهد بارشهای خوبی بوده ایم، به طوری که در فروردین سال جاری در مقایسه با سال گذشته افزایش 330 درصدی بارشها را شاهد بودیم.

 

وی ادامه داد: به صورت تجمیعی اکثر شهرستان ها در حوزه دمایی نسبت به سال گذشته و آمار بلندمدت با کاهش دما و در حوزه بارش ها با افزایش میزان بارش براساس آمار ارائه شده توسط ایستگاه ها مواجه بوده اند.

 

بیجندی اضافه کرد: شهرستان های مانه و سملقان، فاروج و اسفراین به ترتیب رکورددار میزان بارشها و از لحاظ دمایی کمترین میزان دمای ثبت شده مربوط به شهرستان اسفراین در مقایسه با سال گذشته بوده است.

 

مدیرکل هواشناسی استان با اشاره به افزایش 100 درصدی میزان بارشها در سال زراعی نسبت به مدت مشابه بیان داشت: براساس آمارهای ثبت شده تا روز هفدهم تیرماه در استان 382 میلی متر بارش دریافت شده، که در سال گذشته میزان بارش دریافتی 190 میلی متر اعلام شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود سه ماهه تابستان از لحاظ بارش و دما وضعیت نرمالی را شاهد باشیم، در صورت مشاهده پدیده ای خاص اطلاع رسانی ها انجام می شود.

 

بیجندی اضافه کرد: همچنین با ادامه روند به این صورت انتظار می رود، تاخیر بارشها را در پائیز نداشته باشیم و این می تواند خبر خوشحال کننده ای برای کشاورزان باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: در روزهای گذشته شاهد افزایش دمای استان تا دمای 40 درجه نیز بوده ایم و این جریان در بازه های کوتاه مدت در مناطق غرب استان بیشتر دیده خواهد شد.

 

بیجندی در انتها یکی از کمبودهای اصلی استان خراسان شمالی را نداشتن هواشناسی پیشرفته و تخصصی اعلام کرد.

 

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۵۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک خبر مهم ۳۳ میلیون دلاری برای کسانی  ارز دیجیتال دارند یا می خواهند داشته باشند

کانال تخصصی "کی و چی؟" keyochi@ در یک خبر فوری نوشت:

چند ساعت پیش، از یک کیف پول دیجیتال (ولت) ، رقمی معادل ۳۳ میلیون دلار اتریوم وارد صرافی کوین بیس شد.

چنین اتفاقی معمولاً به این معناست که در روزهای پیش رو، به دلیل افزایش تعمدی عرضه، شاهد کاهش قیمت خواهیم بود. البته امکان این که ابتدا شاهد کمی صعود باشیم هست ولی بعد از آن، ریزش قیمت ها را خواهیم داشت.

بنابراین اگر ارز دیجیتال دارید، عجالتا نفروشید.

از کاهش قیمت نترسید. نهنگ ها (دارندگان مقادیر بالای ارز دیجیتال) گاهی ارز زیادی وارد بازار می کنند تا قیمت ها بریزد.

سپس دست نگه می دارند و به تماشای مردمی که از ترس ریزش بیشتر، دارند ارزهایشان را می فروشند می نشینند.

بعد که قیمت ها به کف رسید، دوباره شروع به خرید می کنند.
پس در ریزش های ناگهانی، دستپاچه نشوید و سرمایه تان را از دست ندهید.

اگر ارز ندارید و می خواهید بخرید، تترهایتان را آماده کنید و منتظر کف قیمت ها باشید. الان خرید نکنید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • یک خبر مهم ۳۳ میلیون دلاری برای کسانی  ارز دیجیتال دارند یا می خواهند داشته باشند
  • رشد و زایش خانواده ربوکاپ آزاد را در هجدهمین دوره شاهد هستیم
  • پیش بینی افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی
  • افزایش ۳۷ درصدی احداث، بهسازی و روکش آسفالت راه های فرعی و روستایی خراسان شمالی
  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • آغاز بارش‌های رگباری در خراسان رضوی/افزایش دما تا اوایل هفته آینده در استان ماندگار است
  • لطافت باران در خراسان جنوبی
  • بارش‌های رگباری نیمه جنوبی خراسان رضوی را فرا می‌گیرد
  • سالانه یک میلی‌متر از میزان بارش‌های کشور کم شده است
  • افزایش ۸۳ درصدی میزان بارش در نیشابور