Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@03:51:22 GMT

۹۹ درصد اراضی ملی جنوب تهران سند دار شدند

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۵۵۵۵۱

۹۹ درصد اراضی ملی جنوب تهران سند دار شدند

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، احمد فدایی در این باره اعلام کرد: این شهرستان ها دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی ملی هستند که تاکنون برای ۳۱۰ هزار و ۷۰۰ هکتار که حدود ۹۹ درصد از این اراضی را شامل می شود سند مالکیت به نام دولت صادر شده و سند دار شدن مابقی این اراضی نیز در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در راستای اجرای طرح کاداستر اراضی ملی تاکنون برای ۲۰ هزار و ۱۱۶ هکتار از اراضی ملی این شهرستان ها این طرح به مرحله اجرا درآمده و سند تک برگی کاداستر برای این اراضی صادر شده است.

فدایی با بیان اینکه اجرای طرح کاداستر یکی از اولویت های اصلی و مهم مجموعه منابع طبیعی است اظهار داشت: از آنجائی که با اجرای این طرح گام مهمی در خصوص تثبیت مالکیت دولت و بدنبال آن جلوگیری از هرگونه سوء استفاده از این اراضی برداشته می شود، اجرای این طرح از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت اجرای طرح کاداستر و بر اساس پیش بینی های صورت گرفته امسال و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و در کنار عملیات آبخیزداری، اقدامات اصلاح هندسی و صدور سند تک برگی کاداستر برای اراضی ملی شهرستان های ورامین و قرچک و نقاط دیگر استان تهران در دستور کار جدی قرار دارد.

این مقام مسئول به فواید و دستآوردهای اجرای این طرح اشاره و بیان داشت: اجرای این طرح موجب جلوگیری از صدور اسناد غیر در اراضی ملی شده و کاهش تصرفات را به همراه داشته که بر این اساس شاهد کاهش شدید پرونده های قضایی و حقوقی در مراجع قضایی خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: بر طرف شدن مشکلات ثبتی و اسناد مالکیت مردم، جلوگیری از تضییع حقوق شهروندی، تهیه بانک جامع اراضی ملی و دسترسی آسان به اطلاعات و سوابق اسناد مالکیت دولت و شفاف سازی وضعیت اراضی ملی از دیگر مزایای اجرای این طرح می باشد.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان های ورامین و قرچک یادآور شد: این شهرستان ها دارای ۲۲۰ هزار هکتار مرتع قشلاقی، ۳۳ هزار هکتار اراضی بیابانی و ۲ هزار هکتار جنگل طبیعی گز است.

شهرستان های ورامین و قرچک در جنوب پایتخت واقع شده است.

تهرا م/‌۷۲۴۳/‌/‌۱۳۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۵۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی ۳۰ هکتار از اراضی ملی در تهران در فروردین

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان تهران از ۳۰ هکتار رفع تصرف اراضی ملی و دولتی در استان تهران در فروردین‌ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین جنتی اظهار کرد: با تلاش‌های همکاران حقوقی، رؤسای شهرستان‌ها و همکاران در یگان حفاظت اراضی تنها در فروردین‌ماه سال جاری ۳۰ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شده است.

وی افزود: این رفع تصرفات به‌صورت فوری و با حکم قضائی بوده که تعداد آن ۲۱۸ مورد گزارش شده است.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان تهران بیان کرد: موارد گزارش شده مربوط به شش شهر تهران، دماوند، پردیس، رباط‌کریم، ملارد و اسلامشهر بوده است.

منبع: فارس

کد خبر 747008

دیگر خبرها

  • اجرای طرح کشت چوب در ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • استرداد ۵۰ هکتار اراضی ملی البرز
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • اجرای ۷۵ درصد از طرحهای های مصوب سفر استانداربه منطقه آزاد ماکو
  • نشاکاری ۲۵ درصد شالیزار‌های محمودآباد
  • نشاکاری 25 درصد شالیزارهای محمودآباد
  • آزادسازی ۳۰ هکتار از اراضی ملی در تهران در فروردین
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است
  • بازسازی جاده‌های دسترسی به مزارع وقنات،جنوب سیستان وبلوچستان