Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین قناعت کارگردان سینما، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تازه ترین فیلمش گفت: «تپلی و من» که بزودی اکران می‌شود، صرفاً برای کودکان و نوجوانان نیست؛ بلکه قدرت جذب بزرگسالان را هم دارد. قصه این فیلم در قیاس با دیگر آثارم به روزتر و حسی‌تر است و مطمئنم مانند «دزد و پری» و «قهرمانان کوچک» مخاطب را راضی نگه می‌دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: اینکه در فصل تابستان قرار است فیلمی در حوزه کودک و نوجوان اکران شود، بسیار ویژه و با اهمیت خواهد بود؛ چون با تعطیلی مدارس، بچه‌ها می‌توانند در کنار خانواده خود چند ساعت سرگرم باشند.

قناعت ادامه داد: ادامه دار شدن اکران فیلم‌های کودک و نوجوان در تابستان اتفاق به شدت مهمی است و خبر خوشی که چند ماه قبل از حبیب ایل بیگی شنیدم این بود که هفت سرگروه سینمایی طبق قانون جدید باید در طول سال یک فیلم کودک را اکران کنند.

این کارگردان گفت: اکران فیلم‌های این حوزه در طول سال باعث می‌شود تا مخاطبان قهرکرده از سینمای کودک و نوجوان، دوباره آشتی کنند و فیلم‌هایی با چنین موضوع‌هایی که سال‌ها کمرنگ شده بود، به سبد فرهنگی شان برگردد.

او افزود: کمرنگ شدن تولید و اکران فیلم‌های مربوط به حوزه کودک و نوجوان، باعث شد تا این قشر به دیدن فیلم‌های خارجی روی بیاورند و پل ارتباطی بین کودک و فیلمساز این حوزه از بین برود. اما با اعمال قانون جدید، قطعاً چرخه تولید و اکران رونق می‌گیرد و تهیه کننده، سرمایه گذار و کارگردان به این چرخه بر می‌گردند.

قناعت در پایان گفت: سینمای کودک و نوجوان آنقدر توانایی دارد که مخاطب و سینمادار را راضی کرده و سالن‌ها را پر کند. پس با رونق این حوزه، رقابتی سالم بین سینمادار‌ها و فیلمسازان با هدف ارتقای این بخش ازسینما به وجود می‌آید.

فیلم سینمایی «تپلی و من» به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی حسین قناعت است. در این فیلم بازیگرانی چون حسن معجونی، میترا حجار، سیروس گرجستانی، یوسف تیموری، نادر سلیمانی، رامین ناصر نصیر، مرتضی زارع، عباس محبوب، شیدا مودب، امید شهباز محمدی، سامیار محمدی، کیان علی پناه (بازیگر کودک) و با حضور افتخاری خواننده پاپ مهدی مقدم ایفای نقش می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینمای کودک فیلم سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۵۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۹ درصدی مخاطبان سینما‌های خراسان رضوی در فروردین ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس گروه امور سینمایی، سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت:در فروردین سال جاری ۸ فیلم در سینما‌های خراسان رضوی اکران شد که در مجموع بیش از ۲۴۰ هزار نفر مخاطب داشتند.

سوسن محمدزاده  با اشاره به افزایش ۹ درصدی مخاطبان سینما‌های استان نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته افزود: این در حالی است که در فروردین ماه سال گذشته ۹ فیلم در سینما‌های استان اکران شده بود که در مجموع بیش از ۲۲۰ هزار نفر مخاطب داشتند.

رئیس گروه امور سینمایی، سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی درباره میزان کل فروش فیلم‌های اکران‌شده در فروردین ماه امسال گفت: فیلم‌های اکران شده در ۷۶۴۴ سانس به فروش رفت که بیش از ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروش را به ثبت رسانده است.

محمدزاده افزود: این در حالی است که در فروردین ماه سال گذشته ۴۵۶۸ سانس به فروش رفت که فیلم‌های اکران شده بیش از ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان فروش داشتند.

وی گفت: از میان فیلم‌های اکران شده در خراسان رضوی فیلم تمساح خوبی به کارگردانی جواد عزتی بیش از ۹ میلیارد تومان، فیلم بی‌بدن به کارگردانی مرتضی علیزاده بیش از ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و فیلم سال گربه به کارگردانی مصطفی تقی‌زاده بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروش دشته است.

دیگر خبرها

  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • رکوردزنی «مست عشق» در روز نخست اکران
  • «مست عشق» و رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • «مست عشق» و یک رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • «تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما
  • «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • افزایش ۹ درصدی مخاطبان سینما‌های خراسان رضوی در فروردین ۱۴۰۳
  • مطالبه رهبر انقلاب از نشر کودک و نوجوان نیازمند شتاب بیشتر است / امروز دیگر خریدن کتاب ترسناک نیست
  • بازیگر سینما و تلویزیون: دولت به اقتصاد خانواده‌ها توجه بیشتری کند